اخبـــــار


پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی اجتماعی سپاه در پی درگذشت حجت الاسلام شاملو
وداع با مجاهد فرهنگی خستگی ناپذیر

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی شاملو را تسلیت گفت.
به گزارش گروه اجتماعی، در پیام تسلیت دکتر محمدمهدی اسماعیلی آمده است: «با نهایت اندوه و تأسف مطلع شدم طلبه بسیجی و جهادی در عرصه فرهنگ و تربیت، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی شاملو در پی سانحه تصادف دعوت حق را لبیک گفته است. مرحوم علی صفوی پرتلاش و خستگی‌ناپذیر سال‌های کوتاه زندگی خود را تماماً صرف جهاد فرهنگی و تربیتی از طریق ترویج و رسانش کتاب‌های ممتاز و مفید به جامعه کرده است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: «اینجانب این ضایعه مصیبت بار و اندوهناک را به خانواده محترم ایشان و دوستان و یارانش در جبهه فرهنگی انقلاب تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و همنشینی با اهل بیت علیهم‌السلام و برای همسر و فرزندانش آرزوی سلامتی و شفای عاجل و همچنین صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.»
همچنین دکتر بذرافکن معاون فرهنگی، اجتماعی سپاه هم در پیامی درگذشت صفوی شاملو را تسلیت گفت. در بخشی از پیام بذرافکن آمده: «این طلبه فاضل، مؤمن، متعهد و متخلق، عمرش را صرف عملیات‌های فرهنگی و تبلیغی در جهاد تبیین نمود و شجره طیبه کتابرسان را بنا نهاد و با انتخاب، توزیع و ترویج جهادی کتب مفید، گام مهمی در روشنگری و ارتقای فکری-فرهنگی نسل جوان برداشت. او به گونه‌ای زندگی کرد که حیاتش الگویی حقیقی برای تمام جوانانی است که می‌کوشند رسالت خویش را در جبهه جهاد تبیین بیابند و مفید و مؤثر برای جبهه فکر و فرهنگ اسلام و انقلاب خدمت‌رسانی کنند.
هنوز داغ سعید تشکری نویسنده و معلم ارزشمند هنر و ادب انقلابی، برای جامعه فرهنگ و هنر سرد نشده بود که داغ علی صفوی شاملو فعال توزیع و ترویج کتاب نیز بر آن افزون گردید و اینجاست که باید گفت: آه از غمی که تازه شود با غمی دگر/ جز همدلی نباشدمان‌ مرهمی دگر...»

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
دوز چهارم کرونا برای افراد عادی تزریق نمی‌شود

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید براینکه دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد عادی تزریق نمی‌شود، گفت:تزریق دوز چهار واکسن کرونا فقط برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند و یا برخی بیماران خاص انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، محمد مهدی گویا افزود: افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند و برخی بیماران خاص به‌دلیل اینکه در معرض خطر ابتلای شدید به کرونا هستند، باید دوز چهارم واکسن را تزریق کنند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در ۲ تا ۳ هفته اخیر در کشور کاهش یافته و البته این وضعیت در همه استان ها یکسان نیست اما به‌طور کلی شاهد سیر نزولی روند بیماری هستیم اما باید در نوروز مراقب باشیم تا کرونا اوج نگیرد.
گویا تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم شیوه نامه‌های بهداشتی را بویژه در ایام نوروز بیشتر رعایت کنند تا همچنان شاهد روند کاهش بستری ها، ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا باشیم و به روزهای گذشته تلخ برنگردیم.وی در مورد شیوع سویه جدید کرونا در کشور چین، اظهار داشت: آنچه در این کشور مشاهده شده، اُمیکرون است و سویه جدید نیست، البته چین با موارد طغیان بیماری کرونا با اجرای قوانین سختگیرانه، برخورد می‌کند و اگر مشاهده کنند که بیماری در حال شعله ور شدن است، قوانین‌شان سختگیرانه‌تر می‌شود.
گویا با بیان اینکه چهار میلیون و ۱۲۹ هزار دوز واکسن کرونا به مهاجران در کشور تزریق شده است، این دستاورد را موفقیت توصیف کرد و گفت: از این تعداد حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن اهدایی سازمان ملل به ایران بوده و مابقی را وزارت بهداشت تأمین کرده و مهاجران واکسینه شدند.وی تصریح کرد: در کشورهای اروپایی که مهاجران و پناهندگان زیادی دارند، چنین خدمتی ارائه نشده است و از مجموع چهار میلیون و ۱۲۹ هزار دوز واکسن تزریق شده، ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار یک نوبت و یک میلیون و ۶۲۷ هزار ۲ نوبت و مابقی در ۳ نوبت در برابر کرونا واکسینه شدند.
وی در پایان به چگونگی کنترل سلامت و واکسیناسیون مسافران نوروزی از طریق پلاک خودروهای شخصی اشاره کرد و اظهار داشت: اطلاعات کافی در این زمینه ندارد و باید مسئولان مربوطه پاسخ دهند.

شناسایی ۳۰۱۰ بیمار جدید کرونا در کشور

طی ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته ۳۰۱۰ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه ۱۰۹ بیمار نیز جان خود را به‌دلیل این بیماری از دست دادند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، از سه‌شنبه تا دیروز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۱ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۳۹ نفر رسید.
متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.دو هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون ۴۸ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۵۳۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
همچنین تاکنون ۶۳ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۹۱۵ نفر دوز اول، ۵۶ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۷۵۰ نفر دوز دوم و ۲۵ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. بنابراین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۵ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۹۰۲ دوز رسید.در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7875/16/607503/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها