رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبر داد

تأمین امنیت پایتخت در نوروز با گشت‌های پلیس


گروه حوادث/ «پلیس برای تأمین امنیت مردم در ایام نوروز به شکل پیاده، گشت‌های موتوری و خودرویی و برپایی پایگاه موقت در 354 محله تهران حضور فعال خواهد داشت.»به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ صبح دیروز در آخرین نشست خبری خود در سال 1400 با بیان مطلب بالا، گفت: در سال‌جاری بیش از ۳۳۰ طرح امنیت از سوی پلیس در پایتخت برگزار شد. همچنین در ۱۱ ماهه امسال بیش از دو میلیون و ۳۵۱ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شد که به طور میانگین روزانه ۷۰۰۰ تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ منجر به عملیات شده است.

مراقبت‌های شب عید
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پاسخ به سؤال خبرنگار «ایران» مبنی بر تمهیدات پلیس پیشگیری برای ایام عید گفت: برای نوروز امسال با تدابیر سردار فرمانده انتظامی تهران بزرگ تمهیدات خوبی برای مقابله با سرقت در دستورکار قرار گرفته است. از جمله آن می‌توان به آماده باش تمامی پلیس‌ها و یگان‌ها اشاره کرد. پلیس پیشگیری نیز در این ایام در آماده باش کامل خواهد بود و گشت‌های موتوری، خودرویی، عملیاتی و پیاده پلیس به طور محسوس و نامحسوس در طول تعطیلات نوروز فعال خواهند بود. تمهیدات پلیس در ۳۵۴ محله تهران اجرا خواهد شد و همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم حدود ۳۰۰ چادر در نقاط مختلف و محلات به‌عنوان پایگاه موقت پلیس در طول نوروز فعال باشد که این اقدامات از چند روز آینده آغاز شده و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت. تیم‌های پیاده پلیس نیز اقدام به گشت‌زنی در کوچه‌ها و معابر خواهند کرد.
 600 مورد تعقیب و گریز
در این مدت پلیس بیش از ۶۰۰ مورد تعقیب و گریز با مجرمان و متهمان در تهران داشته که بعضی از این عملیات از نقاط مرکزی شهر آغاز شده و تا حومه شهر و خارج از آن نیز ادامه داشته است. در ۱۲ عملیات مأموران پلیس اقدام به شلیک کرده‌اند که در این میان دو نفر از سارقان که اقدام به درگیری مسلحانه با مأموران کرده بودند به ضرب گلوله مأموران کشته شدند. نزدیک به ۹۶ درصد از عملیات تعقیب و گریز پلیس و مجرمان منجر به دستگیری آنان شده است.
 
کنترل مجرمان سابقه دار
وی درباره کنترل محکومان و افراد دارای سابقه نیز گفت: ما در این مورد از همه امکانات استفاده خواهیم کرد و درباره افرادی که مرتکب جرم شده‌اند در ایام نوروز نظارت‌های خود را افزایش خواهیم داد در این میان از همه امکانات از جمله پابند الکترونیکی استفاده خواهیم کرد.
موقوفه‌ای در پایان به شهروندان در ایام نوروز هشدارها و توصیه‌هایی را ارائه کرد و گفت: لازم است شهروندانی که قصد انجام سفر دارند حتماً تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند از جمله اینکه از نگهداری اموال و اجناس قیمتی در منزلشان پرهیز کنند، حتماً کلید خود را به افراد معتمد داده و اگر سفر طولانی مدت دارند  این افراد از منازل بازدید کنند، در طول سفر نیز از همراه بردن اجناس و اشیای گرانقیمت و همچنین هنگام پارک خودروی خود از بسته بودن تمام درها مطمئن شوند و از قفل فرمان استفاده کنند، اجناس و اموال خود مثل کیف و گوشی موبایل را داخل خودرو و در معرض دید قرار ندهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7875/17/607506/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها