اخبار


فرمانده مرزبانی کل کشور خبر داد:
دستگیری 350 هزار مجرم در مرزهای آبی و خاکی

گروه حوادث / ۳۵۰ هزار قاچاقچی، قاتل، آدم‌ربا و سارق مسلح در سال‌جاری با تلاش مرزبانان کشور دستگیر شده‌اند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی کل کشور در نشست خبری صبح روز گذشته که در مقر مرزبانی انتظامی کل کشور برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: این افراد که در مرزهای آبی و خاکی دستگیر شدند جرایم مختلفی از جمله قتل، آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه و... مرتکب شده بودند و در سال‌جاری ۱۲۴۰ پرونده برای آنها تشکیل شده است.
وی در ادامه ضمن تشریح برخی از اقدامات مرزبانی در سال ۱۴۰۰ گفت: فرماندهی مرزبانی کشور در برخورد با متجاوزان مرزی و افرادی که به‌طور غیرمجاز وارد کشور شوند، تعارف ندارد. البته رفتارمان توأم با احترام و رأفت است به‌طوری که مواردی بوده حتی ما از این افراد پذیرایی هم کرده سپس آنها را به کشورشان عودت داده‌ایم.
وی در ادامه این نشست از انهدام ۶۰ باند قاچاق در مناطق مرزی خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۹ باند در حوزه قاچاق سلاح و مهمات، ۱۸ باند در حوزه قاچاق انسان و آدم‌ربایی، 10 باند در زمینه مواد مخدر و 3 باند هم در حوزه قاچاق سوخت فعالیت می‌کردند.
سردار گودرزی با اشاره به آمارهای کشفیات مرزبانی در سال‌جاری، گفت: امسال ۷۰ تن مواد مخدر در مرزهای کشور کشف شده و طی این مدت از خروج ۱۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق از کشور نیز جلوگیری شد که این موضوع در مقایسه با سال قبل افزایش ۱۱ درصدی را داشته است.
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور تصریح کرد: همچنین مرزبانان مانع از خروج 5 میلیون قلم انواع دارو شدند که قیمت‌ این داروها در داخل کشور ارزان‌تر است.در حوزه کشفیات سلاح جنگی نیز کشفیات ما رشد ۲۰۰ درصدی داشت. ما در این زمینه با کشورهای همسایه که بعضاً برخی از کارخانجات زیرزمینی تولید سلاح در آنها فعال است وارد مذاکره شدیم و تفاهمنامه‌هایی را نیز امضا کردیم. متأسفانه در بعضی از این کشورها با توجه به اینکه قوانین استفاده از سلاح با کشور ما متفاوت است، کارگاه‌های زیرزمینی برای تولید سلاح‌های شورشی و جنگی ایجاد شده و بخشی از این اسلحه‌ها به داخل کشور ما قاچاق می‌شود که به محض کشف چنین سلاح‌هایی تصاویر و مستندات را به آنها ارسال می‌کنیم و آنها هم قول برخورد داده‌اند. اخیراً نیز در نتیجه تفاهمنامه‌هایی که داشتیم بیش از ۳۰۰۰ قبضه سلاح از سوی مرزبانی یکی از کشورهای شمال‌غربی قبل از قاچاق به کشورمان کشف شد که این نشان می‌دهد ما دیپلماسی مرزی فعالی داریم.
سردار گودرزی از افزایش ۱۲ برابری کشف وسایل نقلیه حوزه راه و شهرسازی خبر داد و گفت: سودجویان این اقلام را در قسمتی از کشتی‌های 2 هزار تنی و نظایر آن پنهان کرده و سعی در قاچاق آن داشتند که پلیس مانع شد. همچنین در این بازه زمانی در کشف خودروهای لوکس شامل تویوتا لندکروز، پورشه و... افزایش شش برابری داشته‌ایم.
وی درباره تعامل با کشور قطر در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، عنوان کرد: در آذرماه سال آینده و همزمان با برگزاری جام‌جهانی فوتبال در قطر، امنیت دریا را بیش از گذشته تأمین خواهیم کرد و وقتی این موضوع را مطرح کردیم از آن استقبال کردند.

پلیس در تعقیب عاملان ربودن دختر مسافر

گروه حوادث / دو مرد شرور که به بهانه مسافرکشی دختر جوانی را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند از سوی پلیس تحت تعقیب قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل دختر جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرنشینان یک پراید شکایت کرد که او را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند. دختر جوان در تحقیقات به بازپرس حبیب الله صادقی گفت: شب گذشته، وقتی از محل کارم در شمال غرب تهران بیرون آمدم منتظر تاکسی بودم که خودروی پرایدی با یک سرنشین مقابل پایم توقف کرد. به محض اینکه روی صندلی عقب خودرو نشستم، سرنشین پراید که تا آن زمان تصور می‌کردم مسافر است، خودش را به صندلی عقب رساند و کنار من نشست. خواستم اعتراض کنم که مرد جوان چاقویی روی پهلویم قرار داد و تهدید کرد که اگر حرفی بزنم مرا می‌کشد. بعد سرم را زیر صندلی خودرو کرد و به راه افتادند.
دختر ادامه داد: التماس هایم بی‌نتیجه ماند و آنها مرا به خانه‌ای در پردیس بردند. در آن خانه مرموز، بین راننده پراید و دوستش دعوا شد. سرنشین پراید اصرار داشت که مرا رها کنند اما راننده پراید با او درگیر شد و درنهایت راننده مرا مورد آزارو اذیت قرار داد. آنها گوشی تلفن و وسایلی که همراه داشتم را نیز به سرقت برده و مرا نیمه جان در نزدیکی محلی که سوار کرده بودند، از خودرو بیرون انداختند.

متهمان سابقه‌دار
به دنبال شکایت دختر جوان، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی به دستور بازپرس جنایی وارد عمل شدند. در نخستین گام به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه پرداختند و شماره پلاک خودروی پراید به‌دست آمد. بررسی‌ها نشان می‌داد خودرو یک هفته قبل به‌صورت قولنامه‌ای به مرد میانسالی که صاحب مکانیکی است، فروخته شده است.بدین ترتیب مأموران به سراغ خریدار خودرو رفته و در تحقیقات مشخص شد که خودرو متعلق به مردی به نام شایان و از شاگردان مرد مکانیک بوده است. همزمان کارآگاهان اداره آگاهی با کمک دختر جوان به چهره نگاری پراید سواران پرداختند. با به‌دست آمدن تصویر فرضی متهمان و تطبیق چهره آنها با آلبوم متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی موفق شدند هویت متهمان را به‌دست بیاورند. بررسی‌ها نشان می‌داد شایان و بهروز، دو متهم سابقه دار بوده که به خاطر سرقت مقرون به آزار بازداشت شده بودند. با شناسایی هویت متهمان و از سویی اظهارات مرد مکانیک؛ هویت عاملان این آزار و اذیت شیطانی؛ شناسایی شدند. به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی پایتخت، تحقیقات برای دستگیری دو متهم فراری ادامه دارد.

بازداشت  مرد کلاهبردار در جشن تولد

گروه حوادث /مرد شیاد که در پوشش مشاور املاک میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده بود در شب تولدش دستگیر شد.
سرهنگ حسین بساطی، فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اعلام خبر دستگیری این کلاهبردار متواری گفت: تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس از فردی که در قالب مشاور املاک با دریافت مبالغی به‌عنوان بیعانه در قبال اجاره و رهن دادن منازل مسکونی کلاهبرداری کرده و متواری شده است، شکایت کردند. بنابراین پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.وی تصریح کرد: مأموران با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات فنی، علمی و پلیسی، موفق شدند متهم را شناسایی و در یک اقدام ضربتی در باغی حوالی شهر کاشان، در حالی که برای خودش جشن تولد گرفته بود دستگیر کنند؛ در بازجویی‌های فنی به‌ عمل‌ آمده متهم به ۱۵ فقره کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در شهر کاشان اعتراف کرد و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.
بساطی در پایان افزود: شهروندان هنگام اجاره یا رهن منازل، قبل از انعقاد قرارداد رسمی و تحویل کلید و منزل به‌صورت کامل، از پرداخت هرگونه وجه به‌عنوان پیش‌پرداخت یا بیعانه خودداری و از مشاورین املاک رسمی استفاده کنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7875/17/607507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها