آرزوی حال خوب برای همه


 وحید تاج
خواننده موسیقی سنتی ایران
هرچه بود، خوب یا بد امسال هم گذشت و چند روز دیگر نوروز 1401 فرا می‌رسد. نوروزی که اصلی‌ترین و شاخص‌ترین جشن ایرانیان است و شَعَف و خوشحالی و انرژی خاصی در وجود مردم به‌وجود می‌آورد که برخاسته از دگرگونی روزگار و نو شدن و جوان شدن طبیعت است و این تحول و دگرگونی در درون انسان هم شکل می‌گیرد و نمی‌توان منکر این حس و حال شد.
اما جالب است امسال به نسبت سال‌های قبل آنچنان در فضای شهری رنگی از نوروز مشاهده نمی‌شود و شاید هم در چند روز آینده این اتفاق صورت بگیرد. به یاد دارم سال‌های قبل در همین روزهای اسفند ماه جشنواره موسیقی موغام در جمهوری آذربایجان برگزار شد. در آنجا ذوق فرارسیدن نوروز کاملاً آشکار بود و مردم این کشور با چیدن سفره‌های هفت سین در جلوی مغازه‌های خود به استقبال نوروز رفته بودند و البته این نگاه همچنان دغدغه مردم است بخصوص در کشورخودمان ایران که این سفره‌های پربرکت را در خانه‌های خود پهن می‌کنند و به میهمانی بهار می‌روند. من نیز طی این دوران، همه ساله در ایام نوروز برای هموطنان خارج از ایران کنسرت برگزار می‌کردم البته در این دو سال برنامه‌ای نداشتم و امیدوارم با بهبود شرایط بتوانیم بار دیگر این کنسرت‌ها را از سر بگیرم.
امسال هم طبق ارادت و علاقه شخصی‌ام، سه قطعه موسیقی محلی با تم نوروز خوانده‌ام که اواسط فروردین ماه در فضای مجازی منتشر می‌شود. دو کار فارسی هم آماده انتشار دارم که به‌صورت ویدیوکلیپ بوده که درهمین روزها پخش می‌شود. در سال جدید آرزویم برای مردم ایران و مردم دنیا سلامتی و دلخوشی است چرا که همه مردم جهان استحقاق این را دارند که خوش و شاد و در آرامش باشند، بدون جنگ و خونریزی و دشمنی و آرزومندم در سایه امنیت و آرامش و عافیت قرار داشته باشند بخصوص مردم کشورم و این گونه به استقبال بهار برویم.
درعرصه هنری هم آرزومندم، هنرمندان عرصه موسیقی آنقدر حال دل‌شان خوب باشد که بتوانند حال دل مردم را خوب کنند چرا که اگر حال دل هنرمند خوب نباشد متأسفانه نمی‌تواند از طبیعت الهام بگیرد و آن الهامات هنری را به مردم منتقل کند و این زنجیره به‌صورت چرخشی همچنان ادامه خواهد داشت. براین اساس وقتی حال هنرمند خوب نباشد مردم هم اثر خوب هنری نمی‌بینند و این اتفاق مانند بومرنگ دوباره به هنرمند منتقل می‌شود و این چرخش همچنان ادامه دارد. بنابراین باز هم تأکید می‌کنم برای همه مردم که هنرمندان هم جزئی از آنها هستند، آرزومند آرامش و شادی و نشاط هستم و امیدوارم شروع سال جدید، آغازی برای اتفاقات خوب برای همه مردم دنیا باشد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7875/20/607535/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها