ایران درایران


توقف یک هفته‌ای صدور حکم طلاق در خوزستان  در هفته ازدواج

اهواز - معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با تشریح برنامه‌های هفته ازدواج در استان گفت: صدور حکم طلاق در این استان با هماهنگی به عمل آمده با دادگستری، به‌مدت یک هفته متوقف خواهد شد.
پرویز امیری افزود: رویکرد ما درخصوص هفته ازدواج، فرهنگ‌سازی و موج‌آفرینی در راستای فرهنگ صحیح ازدواج آسان و آگاهانه و تغییر در باورها و ارزش‌های اجتماعی است که می‌تواند نقش مؤثری در ازدواج پایدار داشته باشد. وی افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی ازدواج در مرکز خوزستان، برگزاری جشنواره پیوند آسمانی(جشن وصال) برای تجلیل از فعالان و خادمان حوزه ازدواج، برگزاری کمپین آموزش و مشاوره رایگان، برگزاری چهارمین پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران، تشکیل کمیته تخصصی ذیل ستاد ساماندهی و تشکیل دبیرخانه هفته ازدواج از جمله برنامه‌های هفته ازدواج در استان است.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با توجه به نقش تأثیرگذار سازمان‌های مردم‌ نهاد در جامعه، بنا شد که برنامه‌های هفته ازدواج با مشارکت سمن‌ها در استان اجرایی شوند.

استاندار فارس: هیچ پروژه‌ای را بدون تأمین اعتبار آغاز نمی‌کنیم

شیراز- استاندار فارس گفت: با توجه به تعدد پروژه‌های نیمه تمام در استان، هیچ پروژه‌ای را بدون تأمین اعتبار کلنگ‌زنی و آغاز نمی‌کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه افزود: امروز ۹۰ درصد درخواست‌ها و مطالبات مردم در سفرهای شهرستانی نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام است. وی از فرمانداران شهرستان‌های استان و مسئولان استانی و شهرستانی خواست که تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام را به عنوان یک اولویت مهم دنبال کنند. او اظهار داشت: پروژه‌های کوچک و کلانی که بیش از ۲ سال است که غیرفعال هستند توسط فرمانداران احصا شود و با برنامه‌ریزی مناسب تکمیل آنها به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم در دستور کار قرار گیرد.
استاندار فارس بیان کرد: کلنگ‌زنی و در ادامه رها کردن پروژه‌های عمرانی علاوه بر اینکه موجب هدررفت بیت‌المال و اعتبارات می‌شود، مردم را نسبت به مسئولان و وعده‌های آنها بی‌اعتماد می‌کند.

آب در البرز به نقطه سر به سر تأمین و مصرف رسیده است

کرج - مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز گفت: هر چند در تأمین و توزیع آب به نوعی در مرحله اقتصاد معیشتی و در نقطه سربه سر هستیم ولی امیدواریم با همکاری مردم تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.
 ذوالفقار مهدی‌زاده اظهار کرد: هفته گذشته روزهای گرمی را پشت سر گذاشتیم و به‌واسطه دمای هوای بیش از ۴۰ درجه، شاهد افزایش مصرف آب در استان بودیم.وی ادامه داد: خوشبختانه با مدیریت مصرف مشترکین، به مشکل عمده درخصوص قطعی آب برنخوردیم.وی در پاسخ به اینکه آب بهای چه گروهی از مشترکین البرز رایگان است، گفت: مددجویان نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی که از سازمان تحت پوشش خود معرفی نامه بیاورند و وضعیت آنها پس از بررسی احراز شود، شرایط اولیه رایگان شدن آب بها را دارند.این مسئول اضافه کرد: البته صرفاً این مورد کافی نیست و این مشترکین باید کنتور جدا داشته باشند و یک سوم الگوی مدیریت مصرف آب مصرف کنند.

وضعیت قرمز گلستان در سرعت کاهش ازدواج و افزایش طلاق

گرگان - معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: وضعیت این استان شمالی در حوزه میانگین ثبت ازدواج و طلاق از متوسط کشوری بالاتر است.به گزارش ایرنا، حامد ملاحسنی روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: میانگین کشوری ازدواج ۶.۸ درصد و در گلستان ۷.۸ درصد است.وی بیان کرد: در حوزه طلاق میانگین کشوری ۲.۴ درصد ثبت شده که این آمار در این استان ۲.۱ ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: البته این آمار براساس بررسی‌ها و داده‌های سال‌های ۹۲ تا ۹۹ به دست آمده و هنوز آمارهای مربوط به سال گذشته و سه ماهه نخست سال‌جاری استخراج نشده است.معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: بررسی این آمارها نگران‌کننده است، زیرا در سال ۹۲ میانگین طلاق ۱.۸ درصد بود که به ۲.۱ درصد در پایان سال ۹۹ رسید و در حوزه ازدواج از ۱۱.۲ درصد سال ۹۲ به ۷.۸ درصد در سال ۹۹ رسیده است.
ملاحسنی افزود: در سرعت کاهش ازدواج و افزایش طلاق، گلستان با رتبه ۱۳ کشوری در رنگ‌بندی و شرایط قرمز قرار دارد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین عامل طلاق در بررسی‌ها مشکلات مالی بین زوجین در استان به دست آمده است. وی تصریح کرد: البته در این دو بخش، بویژه در حوزه طلاق آمارهای پنهانی وجود دارد که وضعیت تکان‌دهنده‌ای در استان ندارد.معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: متوسط ثبت طلاق در شهرستان‌های رامیان، کردکوی، کلاله، بندرترکمن، آق‌قلا، مراوه‌تپه و گرگان از متوسط کشوری بالاتر و متوسط ثبت ازدواج در شهرستان‌های کلاله، آق‌قلا، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، بندرترکمن، آزادشهر، مینودشت و گالیکش از میانگین کشوری وضعیت بدتری دارند. وی اضافه کرد: سه شهرستان کلاله، آق‌قلا و بندرترکمن در هر دو واقعه حیاتی ازدواج و طلاق وضعیت بدتری از میانگین کشوری (به ترتیب کمتر و بیشتر) دارند.

پروانه ۸۰ نانوایی در ساری به نام هفت نفر است
​​​​​​​
ساری-  فرماندار ساری از آنچه که صدور بی‌ضابطه پروانه‌های بهره‌برداری در بخش‌های مختلف نامید، انتقاد کرد و گفـت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۸۰ واحد خبازی در شهر ساری به نام فقط هفت نفر است که روزانه حدود یکهزار کیسه آرد سهمیه دریافت می‌کنند.
به گزارش ایرنا، محمدعلی نوبخت در جلسه شورای اداری، تعداد نانوایی‌های شهرستان را حدود ۵۶۰ واحد اعلام کرد و افزود که پروانه این تعداد نانوایی برای هفت نفر طی ۲ دهه گذشته صادر شده و افرادی که هنگام صدور پروانه مسئولیت داشتند، باید پاسخگو باشند.
وی با توضیح این که امروز دولت مردمی با این مشکلات که از گذشته به ارث رسیده مواجه است، گفت: جعل صدور پروانه در بخش‌های مختلف شهرستان ساری به وفور وجود دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7947/16/618584/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها