به بهانه تعیین نرخ حقوق عکاسان انجمن سینما

ضمانت اجرایی وجدان است


با توجه به تقاضای اعضای محترم انجمن صنفی عکاسان سینما و همچنین هیأت مدیره محترم این انجمن مبنی بر قرار دادن کف یا حداقل دستمزد ماهیانه عکاسان سینما، در آخرین جلسه هیأت مدیره محترم این مبلغ (ماهیانه 35 میلیون تومان صرفاً و فقط برای عکاسی صحنه و پشت صحنه فیلم) مصوب شد. با توجه به اینکه عکاسان تجهیزات گرانقیمت حدود 150 تا 200 میلیونی شامل دوربین‌ها، لنزها، تبلت و... در اختیار دارند و اجاره‌بهای آن را نمی‌گیرند در حالی که بسیاری از مشاغل و عوامل تولید سینما بابت تجهیزات خود اجاره‌بهای خود را  جداگانه دریافت می‌کنند و همچنین از سوی دیگر با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و تورم، حداقل دستمزد ماهیانه عکاسان سینما در سال 1401 تعیین شد.
عموماً هر عکاس به شکل میانگین طی سال، حدود 3 الی 6 ماه شاغل است و این مؤلفه در تعیین کف دستمزد ماهیانه عکاسان لحاظ شده است. در نهایت با رعایت همه جوانب و همفکری هیأت مدیره این قیمت‌گذاری انجام شده است.
لازم به ذکر است که رقم اعلام شده حداقل دستمزد است و عکاسان باسابقه، بر اساس مهارت عکاس به شکل بالاتر از این کف دستمزد می‌توانند با تهیه‌کننده به توافق برسند. بدیهی است با توجه به شرایط و سختی هر پروژه و سوابق و مهارت عکاس طبق توافق طرفین این مبلغ می‌تواند به هر اندازه افزایش پیدا کند.
 اعلام این کف دستمزد نکات مثبتی دارد؛ اول اینکه تهیه‌کنندگان و مدیران تولید هنگام برآورد پروژه‌شان به کمترین میزان قیمت عکاس فیلم آگاه هستند. نکته مهم بعدی اینکه رعایت این کف قیمت باعث می‌شود از عکاسان حرفه‌ای‌تر، باسابقه‌تر و اعضای انجمن صنفی عکاسان سینما استفاده کنند.
 ضمانت اجرایی این کار بر عهده وجدان خود عکاسان عضو انجمن است که در برخی موارد رعایت می‌شود و در برخی موارد رعایت نمی‌شود، در هر صورت اعضایی هم که رعایت نمی‌کنند مجبور هستند در آینده سقف دستمزدی خود را بر اساس تورم اقتصادی کشور متوازن کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7947/24/618608/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها