اخبــــار


انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی روسیه از مسیر ایران
ایران و روسیه در سیزدهمین جلسه کمیته کاری حمل ‌و نقل مشترک میان دو کشور درباره جزئیات انتقال ۱۰ میلیون کالای ترانزیتی از طریق مسیرهای کریدور شمال - جنوب (ایران) به توافق رسیدند.
سیزدهمین کمیته کاری حمل‌ و نقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برگزار شد. در این کمیته کاری پیرامون تمام موضوعات حمل‌ و نقلی از جمله همکاری‌های ترانزیتی، ریلی، جاده‌ای، دریایی، بندری و هوایی بحث و تبادل نظر شد.مهم‌ترین موضوعات این اجلاس هدف‌گذاری برای انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی از طریق مسیرهای کریدور شمال_ جنوب بود و دو طرف در مورد جزئیات آن به تفاهم رسیدند.بر این اساس مقرر شد ایجاد ‌هاب‌های لجستیک برای افزایش ظرفیت انتقال کالای ترانزیتی در کریدور شمال - جنوب خصوصاً در بنادر شهید رجایی و چابهار با سرمایه‌گذاری طرف روس انجام گیرد.تعیین تکلیف اجرای پروژه‌های مشترک ریلی از جمله برقی‌سازی گرمسار- اینچه‌برون و رشت - آستارا از دیگر محورهای مذاکراتی در این اجلاس بود.همچنین زمینه‌سازی برای عبور زغال سنگ روسیه از مسیر ایران به هند از درخواست‌های طرف روس بود که جزئیات آن به تفصیل مورد مذاکره و تفاهم قرار گرفت. 

تحویل فهرست دوم متقاضیان تأیید شده وام اجاره به شبکه بانکی
دومین فهرست از متقاضیان تأیید شده دریافت وام ودیعه مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی به شبکه بانکی تحویل شد.
تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی وزارت راه ثبت نام کرده‌اند و پایش متقاضیان درحال انجام است. کسانی که سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند و برای همین تأکید شده است که مستأجران مشمول شرایط در سامانه ثبت نام کنند.
سهمیه وام اجاره امسال ۴ برابر سال پیش و به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان است که فقط به مستأجرانی که قرارداد آنها در سال ۱۴۰۱ منعقد شده است، داده می‌شود. همچنین تمام قراردادهای اجاره باید دارای کد رهگیری باشند در غیر این صورت از سوی سامانه رد خواهند شد.
علاوه بر این، متقاضیانی که داوطلب دریافت وام ودیعه مسکن هستند و ثبت‌نام را انجام داده‌اند اما هنوز پیامکی دریافت نکرده‌اند، به سامانه طرح‌های حمایتی وزارت راه مراجعه کرده و در بخش «مشاهده درخواست» با ثبت کد ملی، وضعیت خود را استعلام کنند.در هفته گذشته آخرین دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران مشمول دریافت این تسهیلات تدوین و سهمیه هر بانک عامل نیز پرداخت شد.امسال به مستأجران تهرانی ۱۰۰ میلیون تومان، در کلانشهرها ۷۰ و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله اعطا می‌شود. 

همه عوامل حادثه ریلی مشهد-یزد مقصر بودند
رئیس کمیسیون عالی سوانح اعلام کرد: عوامل مختلفی از لکوموتیوران تا پیمانکاری که مشغول بازسازی خط بود و حتی راه‌آهن در سانحه ریلی مشهد-یزد مقصر بوده‌اند.محمدحسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات سانحه ریلی قطار مشهد-یزد که هجدهم خردادماه امسال اتفاق افتاد، اظهار کرد: در حادثه ریلی که اخیراً اتفاق افتاد عوامل مختلفی دخیل بوده و برای آن می‌توان دلایل متعددی برشمرد که در این میان راه‌آهن نیز مقصر بوده است به این معنی که مجموعه عوامل و دست‌اندرکاران بازسازی خط ریلی مقصر هستند. البته همان طور که در گزارش نهایی منتشر شده از سانحه ریلی آمده است، پیمانکار بخش خصوصی نیز به دلیل عدم پاکسازی مسیر در زمان مناسب نیز مقصر بوده و از سوی دیگر ناظر مقیم راه آهن نیز وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام نداده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7947/11/618627/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها