خبر خوان


بازگشت ۲۰۶۷ واحد صنعتی راکد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک‌هزار و ۴۳۳ واحد کارگاهی کوچک با اولویت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای با فناوری برتر و صنوف تولیدی احداث شد. علی رسولیان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی مجدد ۲ هزار واحد صنعتی راکد در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار گرفت که تا پایان سال گذشته، تعداد ۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگشت که اشتغالی برای افزون بر ۳۹ هزار نفر را در پی داشت. همچنین احیای یک‌هزار و ۵۴۸ واحد با اشتغالزایی برای حدود ۲۸ هزار نفر، از جمله افتخارات دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار در شهریور سال گذشته تاکنون بوده است. معاون وزیر صمت تصریح ‌کرد: این سازمان در سال ۱۴۰۱ نیز احیای ۲ هزار واحد صنعتی غیرفعال دیگر در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در دستور کار خود دارد. از سوی دیگر، در ابتدای استقرار دولت سیزدهم، وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت اجرای پروژه فعال‌سازی ظرفیت‌های تولید در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت را به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران واگذار کرد که در فاز نخست اجرای آن و در یک افق چهار ساله، برنامه افزایش ظرفیت تولید ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی زیر ظرفیت در دستور کار قرار گرفته است.

 توقف تولید خودرو‌های بی‌کیفیت

مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: خودرو‌های بی‌کیفیتی مانند تیبا ۱ و تیبا ۲ و سمند را به علت مشکلات و عیوب‌ پرتکرار فنی، ایمنی و عملکرد خارج کردیم، فرایند خروج خودرو‌های بدون کیفیت و بعضاً با ایراد‌های بسیار زیاد در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد. او افزود: تصمیم‌هایی در ماه‌های آینده در دستور کار است که بر اساس آن بعضی خودرو‌هایی که نتوانند ایمنی لازم را برابر استاندارد‌های ملی و استاندارد‌های اجباری پاس کنند طبیعتاً با توجه به گزارشاتی که به ما از طریق شرکت‌های بازرسی و نهاد‌های همکار و قانونی مخابره می‌شود در دستور کار جدی قرار خواهند داشت. در حال حاضر بعضی از خودرو‌ها و فرایند تولیدشان و مسائلی که به آنها وارد است، تذکرات لازم داده می‌شود و هیچ زمانی اقدامات آنی نیست.

 افزایش ۸۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و روسیه

رئیس سازمان توسعه تجارت از افزایش ۸۰ درصدی حجم تجارت ایران و روسیه طی سال گذشته خبر داد و گفت: حجم تجارت ایران و روسیه به عدد ۴ میلیارد دلار رسید که در طول تاریخ تجاری دو کشور بی‌سابقه بوده است. علیرضا پیمان پاک به بستر‌های مالی مورد نیاز برای دستیابی به رشد تجارت ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات در تجارت با روسیه حوزه مالی است و اگر مشکلات تبادلات مالی رفع شود رشد تجارت میان دو کشور محقق خواهد شد و به توسعه تجارت سرعت بیشتری می‌بخشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7947/12/618628/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها