خبر در خبر


ایرنا - عباس اکبرزاده، مدیر مرکز تحقیقات آب و فاضلاب گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بارش‌ها تا سال ۲۰۵۰ همچنان روبه کاهش خواهد بود بنابراین شرایط به گونه‌ای نخواهد بود که اگر مدت کوتاهی بارش داشته باشیم مردم گمان کنند که وضعیت عادی شده است. پیش‌بینی‌های برخی از مجامع بین‌المللی نشان می‌دهد ایران در سال ۲۰۵۰ به سرانه ۵۰۰ مترمکعب آب به ازای هر نفر خواهد رسید که فاجعه‌بار خواهد بود.

ایسنا- محمد مدادی، مدیرکل دفتر موزه تاریخ ملی و ذخایر ژنتیکی گفت: محیطبانان مهمترین نقش را در جمع‌آوری نمونه‌ها دارند و برای تشویق آنان برای همکاری بیشتر در این زمینه، تصمیم گرفته شده تا محیطبانانی که بیشترین همکاری را در سطح ملی و استانی، درجمع‌آوری نمونه‌های زیستی حیات وحش داشته باشند، هرساله توسط ادارات کل معرفی شوند و مورد تقدیر قرار گیرند.

ایرنا - حسن اکبری، معاون محیط‌ زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: آتش‌سوزی یکی از عوامل اصلی تخریب زیستگاه در حوزه رویشی زاگرس است.

مهر- سکینه قهرمانی، کارشناس گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به حضور دوباره آفت برگخوار سفید بلوط در جنگل‌های زاگرس در استان فارس گفت: در سال گذشته ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های بلوط از منطقه دلی سالاری رستم که آلوده به این آفت بود به وسیله حشره کش بیولوژیک B.T «باسیلوس تورینجینسیس» محلول پاشی شد.

ایرنا- مهدی ایزدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: داوران شورای جهانی صنایع دستی، اثر «تنباکوچوله» ساخته سیدرضا موسوی‌راد هنرمند جوان و برجسته اهل میاندورود در رشته لاک‌تراشی را به عنوان یکی از آثار شایسته دریافت نشان مهر اصالت یونسکو معرفی کردند.

ایسنا- مجتبی شفیعی، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز فاز نخست عملیات مرمتی بنای تاریخی تیمچه علی‌خان شهرستان کوهبنان خبر داد و گفت: این فاز با اعتباری معادل یک میلیارد و 900میلیون ریال انجام می‌شود.

ایلنا- ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: سومین فصل از کاوش‌های باستان‌شناسی سایت تاریخی کهنه‌ماسوله پس از انجام فعالیت‌های کارشناسان در دهه‌های ۷۰ و ۹۰ از روزهای گذشته آغاز شده است.

ایسنا- حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به تأثیر منفی اجرای طرح فروش بلیت هواپیما با نرخ دلاری به مسافران غیرایرانی گفت: در هفته گذشته پس از اجرای این طرح، بلیت پرواز تهران ـ مشهد به نرخ اتباع خارجی به مسافر ایرانی فروخته شد، مستندات داریم که بلیت صندلی اکونومی را 6میلیون تومان به مسافر ایرانی قیمت دادند. 
مهر- سیدمحمد مولوی، نماینده آبادان در مجلس خواستار اتخاذ سیاستگذاری مناسب وزارت راه برای خدمت‌رسانی مطلوب شرکت‌های هواپیمایی شد و گفت: این وزارت مانع از اجرایی شدن دریافت نرخ دلاری بلیت هواپیما شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7947/17/618640/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها