افزایش بیماران سرپایی و ثبت مرگ 31 بیمار کرونایی در 24 ساعت

استفاده از ماسک به کمتر از 50درصد رسیده است


گروه اجتماعی/ از 12 خرداد تا امروز اول مردادماه زمان زیادی نگذشته است که از صفر شدن آمار مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور به پیک هفتم وارد شدیم و حالا آمار مبتلایان و مرگ‌های کرونایی با یک شتاب رو به افزایش است در حالی که پیش از این در همان روزهای کنترل این ویروس در کشور بارها درباره اینکه این زمان فرصت طلایی است تا کسانی‌که واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند برای این موضوع مراجعه کنند، صحبت شد اما همچنان آمار واکسن نزده‌ها و کسانی که دوز سوم و چهارم را نزده اند بالاست و این افراد در کنار کاهش رعایت پروتکل‌ها مهم‌ترین عامل افزایش بیماری در کشور معرفی می‌‌شوند. حالا گفته می‌‌شود میانگین استفاده از ماسک به عنوان مهمترین رکن رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا به کمتر از 50 درصد رسیده است. بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی شبانه روز منتهی به روز گذشته با جان باختن ۳۱ بیمار مبتلا به کرونا مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۶۲۴ نفر رسید و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 7 هزار و 851 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و 164 نفر از آنها بستری شدند.  تاکنون ۶۴ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۴۴۷ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۹۷ هزار و ۴۷۹ نفر دوز دوم و ۲۸ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۷۳۲ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۶۵۸ دوز رسید.
بر اساس این گزارش ۷۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است: ایران وارد موج هفتم کرونا شده است، بنابراین مردم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون به ما کمک کنند تا بتوانیم موج هفتم را با مدیریت مناسب کنترل کنیم، البته تعداد واکسن‌های روزانه تزریق شده کرونا بالاست و جای نگرانی نیست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا پیرامون اعمال محدودیت‌های جدید تصمیم‌گیری خواهد شد و قطعاً این محدودیت‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی بیشتر خواهد بود. بهرام عین‌اللهی در حاشیه مراسم یادبود شهدای سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افتخار تمام می‌گوییم جزو پیشتازان منطقه و جهان در علوم مختلف پزشکی هستیم. ایران جزو کشورهای پیشتاز دنیا در بحث انجام واکسیناسیون کووید و اقدامات حوزه‌های پیشگیری و درمان مبارزه با ویروس کرونا بوده و تاکنون شش مرکز تولید واکسن کرونا در کشور ایجاد شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مهمترین مسأله اثبات شده در بحث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام واکسیناسیون کووید بوده و اهمیت آن در موج هفتم بیش از پیش دیده شده، جایی که بخش عمده‌ای از مبتلاها، سرپایی‌ها، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی افراد واکسن نزده یا واکسن ناقص هستند.  عین‌اللهی اضافه کرد: مهمترین مسأله مورد تأکید تزریق دوز یادآور بوده تا در زمان انتشار بالای ویروس کرونا از آسیب‌های آن به‌دور بمانند، کسی که بیمار می‌شود حتماً باید یک هفته در قرنطینه باشد. وی  گفت: تاکنون ۹۵ درصد مردم دوز اول و ۸۶ درصد دوز دوم را زده‌اند و در زمان فراخوان دوزهای سوم و چهارم هم به‌خوبی حضور یافتند و جا دارد بابت حمایت‌های مردم از خادمان خود در حوزه سلامت تقدیر و تشکر کنم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7962/22/620612/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها