دیگه چه خبر؟


حملات سایبری به آلبانی در آستانه اجلاس منافقین

   خبر اول اینکه، ایرنا گزارش داد که آلبانی در حالی میزبان نشست سالانه گروهک منافقین شده است که قطع خدمات آنلاین دولتی در آلبانی در یکشنبه هفته گذشته، انتقاد گروه‌های مخالف دولت را در پی داشته است. آژانس ملی جامعه اطلاعاتی آلبانی، علت قطع تمام خدمات آنلاین دستگاه‌های دولتی را حمله گسترده سایبری از خارج از این کشور اعلام کرده بود. رسانه‌های محلی، مسکو را به انجام این حمله سایبری متهم کردند. بر‌اساس گزارشات رسانه‌های اروپایی، حمله سایبری اخیر به آلبانی در نوع خود بی‌نظیر بوده و از پیشرفته‌ترین روش‌های حوزه هک بهره برده‌ است.

تیراندازی به خانه نماینده خوزستان

  خبر دیگر اینکه، مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی صبح دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اهواز، اظهار کرد: بامداد جمعه ساعت 12:30 دو نفر موتور سوار ناشناس منزل و حسینیه بنده را به رگبار گلوله بستند. وی با بیان اینکه تاکنون علت تیراندازی به منزلمان را نمی‌دانم، افزود: در این تیراندازی به کسی آسیبی نرسید و بنده نیروی انتظامی را بلافاصله پس از حادثه در جریان گذاشتم. گفتنی است، پیش از این و در فروردین‌ماه سال 97 نیز به خودروی این نماینده خوزستانی شلیک شده بود. 

فرمانده جدید نیروی هوایی سنتکام:
ایران به برتری هوایی دست یافته است

  شنیدیم که،  آلکسوس گرینکویچ که روز پنجشنبه مسئولیت فرماندهی نیروی هوایی مرکز فرماندهی سنتکام (فرماندهی مرکزی امریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا) را به عهده گرفت، در امارات به خبرنگاران گفت: «جنگنده‌های امریکا همچنان در آسمان خاورمیانه برتری دارند، اما ایران با اتکا به پهپادهای خود تاکتیک‌هایش را تطبیق داده و پیشرفت‌های قابل توجهی به‌دست آورده است.» به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست، گرینکویچ در ادامه اظهار داشت: «اگر یک دشمن بتواند آنچه را که می‌خواهد انجام دهد و ما نتوانیم جلوی آن را بگیریم، آنها به برتری هوایی محلی دست یافته‌اند.» وی همچنین مدعی شد که خنثی‌سازی تهدید پهپادهای ایران و بازیابی برتری کامل هوایی در خاورمیانه یکی از اهداف مهم وی به‌عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی امریکا در منطقه است. 

بازی رسانه‌ای مفسد فراری

  دست آخر اینکه، خبر مفقود شدن و بازگرداندن محمودرضا خاوری متهم اصلی پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی که طی چند روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود، شایعه‌ای بیش نبود. یک منبع آگاه قضایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میزان در این‌باره گفت: با وجود پیگیری‌های متعدد جمهوری اسلامی ایران از کانادا برای بازگرداندن محمودرضا خاوری به کشور اما متأسفانه دولتمردان کانادا هیچگونه همکاری انجام نمی‌دهند. وی در پاسخ به اینکه طی ساعات گذشته اخباری در مورد بازگرداندن خاوری به کشور منتشر شده، آیا صحت دارد یا خیر، گفت: خبر بازگرداندن خاوری به کشور، صحت ندارد. این فرد در ادامه تأکید کرد: از زمان فرار محمودرضا خاوری به کانادا با وجود پیگیری‌های متعدد از مراجع مختلف، کانادا نسبت به بازگرداندن این مفسد اقتصادی اقدامی صورت نداده و رفتار دولت کانادا در این مورد به گونه‌ای بوده است که حتی برخی مفسدین اقتصادی دیگر نیز به این کشور گریخته‌اند. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7962/5/620640/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها