اخبار


قاچاقچیان اسلحه‌ها را جا گذاشتند

گروه حوادث/ فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در شهرستان مرزی ثلاث باباجانی و کشف ۱۰ قبضه کلت کمری غیرمجاز خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار «علی‌اکبر جاویدان» گفت: پس از اطلاع مأموران انتظامی «ثلاث باباجانی» مبنی بر ورود تعدادی اسلحه جنگی از آن سوی مرزها به داخل شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. مأموران با دریافت این گزارش، اقدامات اطلاعاتی خود را آغاز کردند و با تحقیقات بسیار موفق به شناسایی ۲ عضو باند شدند که با یک دستگاه موتورسیکلت در حال انتقال و جابه‌جایی سلاح‌های غیرمجاز به یکی از روستاهای شهرستان بودند. قاچاقچیان زمانی که خود را تحت تعقیب پلیس دیدند با پرتاب محموله به زمین‌های اطراف و با استفاده از تاریکی هوا و شناختی که از منطقه داشتند، موفق به فرار شدند.
سردار جاویدان با تأکید بر اینکه کارهای اطلاعاتی برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی در ادامه و طی بازرسی‌های انجام گرفته ۱۰ قبضه اسلحه کلت کمری کشف کردند.وی مبارزه با قاچاقچیان سلاح و مهمات را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد و گفت: طی روزهای گذشته نیز ۲۴ قبضه اسلحه و ۱۴ هزار و ۲۵۰ عدد فشنگ از ۲ باند دیگر در استان کشف شده بود.

مرگ 5 کارمند شبکه بهداشت میرجاوه در سانحه رانندگی

گروه حوادث/ پنج نفر از کارکنان شبکه بهداشت میرجاوه حین انجام مأموریت بر اثر حادثه تصادف جان خود را از دست دادند.
به گزارش ایلنا، این حادثه ساعت 06:50 صبح یکشنبه 20 آذر در محور زاهدان به میرجاوه رخ داد و بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پراید با وانت تویوتا، چهار نفر کشته و دو نفر مصدوم شدند که پس از انتقال مصدومان به بیمارستان یک نفر دیگر نیز جان باخت و آمار قربانیان به 5 نفر رسید. این حادثه روز یکشنبه ۲۰ آذر برای پنج نفر از کارکنان شبکه بهداشت میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان زمانی رخ داد که این پنج نفر حین مأموریت دچار حادثه تصادف با خودرو شدند.
جان‌باختگان این حادثه محمد سرحدی جهانی (مسئول گسترش شبکه بهداشت و درمان میرجاوه)، عبدالرحیم مرادی حقیقی (میکروسکوپیست مرکز خدمات جامع سلامت لادیز)، سمیه ریگی لادیز (روانشناس مرکز خدمات جامع سلامت لادیز)، منیره شه‌بخش (ماما، مرکز خدمات جامع سلامت لادیز) و راحله کلانتری (ماما، مرکز خدمات جامع سلامت لادیز) اعلام شده‌اند.

تریاک‌های کنسروی به آلمان نرسید

گروه حوادث/ مأموران پلیس فرودگاه بیش از 5 کیلو تریاک را که در قوطی‌های کنسرو جاساز شده و قرار بود به آلمان منتقل شود کشف کردند.
سرهنگ محسن عقیلی، فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری فراجا درباره جزئیات این خبر گفت:‌ مأموران پلیس مستقر در پایانه بار فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) حین انجام وظیفه به یک محموله خوراکی، خروجی به مقصد کلن در کشور آلمان مشکوک شده و اقدام به بررسی آن کردند. پس از کسب دستور قضایی و بازگشایی و بازرسی دقیق بسته‌های خوراکی مقدار پنج کیلو و 300 گرم تریاک که به شکل بسیار ماهرانه‌ای در قوطی‌های کنسرو جاساز شده بود، کشف و ضبط شد.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری فراجا با تأکید برلزوم استمرار برخورد قاطعانه با قاچاقچیان مواد مخدر و حفظ ثبات و امنیت درحوزه هوایی، گفت: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری صاحب اصلی بار صورت گرفته است.

واژگونی مرگبار خودروی معلمان در فاروج

گروه حوادث/ واژگونی خودرو حامل معلمان در مسیر جاده فرعی شهر مایوان به فاروج در استان خراسان شمالی یک کشته و ۴ مصدوم برجا گذاشت.
به گزارش ایلنا، صبح یکشنبه ۲۱ آذر بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری حامل معلمان در محور جاده مایوان به فاروج استان خراسان شمالی، یکی از معلمان درگذشت و ۴ نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ علیرضا‌پور، فرمانده انتظامی شهرستان فاروج با بیان اینکه خودروی حامل معلمان به‌دلیل نامعلومی واژگون شده است، گفت: کارشناسان پلیس‌راه، علت این سانحه را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه توسط راننده خودرو اعلام کردند
.
دستگیری مأمور قلابی هنگام اخاذی

گروه حوادث/  مأمور قلابی که با لباس پلیس به سراغ شهروندان رفته و از آنها اخاذی می‌کرد در یافت‌آباد تهران دستگیر شد.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: روز یکشنبه تیم عملیات کلانتری ۱۵۱ یافت آباد در محدوده میدان الغدیر درحال گشت‌ بودند که به مردی با لباس پلیس مشکوک شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. مأموران در نخستین گام رفتار این فرد را به‌صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.
وی ادامه داد: مأموران با رصد رفتار این فرد، مشاهده کردند که وی با سوءاستفاده از لباس پلیس اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کند که بلافاصله وارد عمل شده و این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. با انتقال این فرد به مقر پلیس، مأموران اقدام به بازرسی از وی کردند که در جریان آن تعدادی از وسایل و ادوات پلیسی و مدارک جعلی شامل یک دستگاه بی‌سیم دستی، یک عدد کلید دستبند ،7 جلد کارت شناسایی از قبیل کارت ضابطین دادگستری و نماینده دادستان، کارت پایان خدمت، کارت بادیگاردی، کارت مربیگری و چند کارت دیگر که همگی جعلی بودند کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: این فرد تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به چندین فقره سرقت و اخاذی به شیوه غصب عنوان پلیس اعتراف کرد. همچنین سوابق وی نیز مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن مشخص شد که متهم پیش از این نیز به‌دلیل ارتکاب سرقت بازداشت شده است.
موقوفه‌ای افزود: برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. البته تحقیقات تکمیلی برای کشف دیگر جرایم احتمالی ارتکابی از سوی متهم دستگیرشده از سوی مأموران پلیس ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8077/19/636551/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها