تهران همچنان در محاصره آلودگی


هواشناسی، تهران را تا پایان هفته آلوده پیش‌بینی کرده است. از آنجا که نقشه‌های هواشناسی، پایداری نسبی جو و عدم وزش باد قابل قبول را بویژه در مناطق پرتردد شهری ثبت کرده است، بنابراین غلظت آلاینده‌ها افزایش یافته و کیفیت هوا نیز کاهش خواهد یافت. اگرچه در چند روز اخیر با تعطیلی مدارس و البته برخی اقدامات محدودکننده مثل عدم فروش طرح ترافیک روزانه، انتظار بهتر شدن هوای تهران می‌رفت، اما زور قدرت آلایندگی بر محدودیت‌های همیشگی و نه‌چندان کارساز چربید و هوای تهران همچنان آلوده ماند. دیروز هم آنطور که شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران اعلام کرده بود، در بیشتر مناطق هوا در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. بر این اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان جزو گروه‌های حساس محسوب می‌شوند و باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تاحدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت بگیرد.
امروز هم براساس آنچه روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده طرح ترافیک روزانه فروخته نمی‌شود. مدارس نیز در همه مقاطع تحصیلی تعطیل است.
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفته است که ۸۳ درصد آلودگی هوای تهران و ۷۰ درصد در سایر کلانشهرهای کشور از منابع متحرک است.
عبدالله متولی با اشاره به لزوم همکاری و هماهنگی همه‌ دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون هوای پاک، تأکید کرده که رعایت آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی خودرو، برخورد پلیس راهور با خودروهای فاقد معاینه فنی و تشدید نظارت‌های معاینه فنی به‌طور قطع تأثیر منابع متحرک بر آلایندگی هوا در شهرها را کاهش می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8077/22/636563/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها