اخبـــــار


خدمات رایگان ویزیت، درمان و بستری  برای مددجویان

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات رایگان بستری برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر از مددجویان براساس نظام ارجاع از خدمات ویزیت، درمان و بستری رایگان بهره‌مند می‌شوند.
«افسانه مشتری» رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات رایگان بستری برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: جامعه هدف می‌توانند براساس نظام ارجاع از خدمات ویزیت، درمان و بستری بهره‌مند شوند.
رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: این خدمت با عنایت به مصوبه شماره ۲۱۲۵۷ مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۲ هیأت وزیران مبنی بر ارائه خدمات رایگان بستری برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد ساز کار لازم مبنی بر نشان‌دار کردن ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر از جامعه هدف برای بهره‌مندی از خدمات مذکور در سامانه سازمان بیمه سلامت انجام پذیرفت و این افراد براساس نظام ارجاع از خدمات ویزیت، درمان و بستری بهره‌مند می‌شوند.


معاون امور زنان و خانواده  ریاست جمهوری خبر داد
راه‌اندازی «اپلیکیشن» دختران، بزودی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور هدف از تهیه «اپلیکیشن ویژه دختران» از سوی این معاونت را پوشش‌دهی مطالبات و نیازهای دختران نوجوان اعم از پاسخگویی به سؤالات و شبهات، تأمین نیازهای معنوی، راهنمایی در مباحث بهداشت و سلامت، مشاوره و مددرسانی در زمینه نیازهای روحی ـ روانی به منظور افزایش نشاط، شادابی و پرورش استعدادهای دختران عنوان کرد.
انسیه خزعلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ماه‌ها پیش برنامه‌ای را برای تهیه محتوا در فضای مجازی و پاسخگویی به نیازها و مطالبات دختران آغاز کردیم و پس از نشست با صاحب نظران این امر روی ایجاد «ویترین محتوای مناسب دختران» در پیام‌رسان‌های ملی متمرکز شدیم، اظهار کرد: در این راستا با بعضی از پیام‌رسان‌های داخلی مذاکراتی انجام شد. طبیعتاً این امر با رویکرد ویژه‌ای، اختصاص به دختران دارد و پس از طراحی اولیه زیرساخت و تکمیل محتوا، نرم افزار مذکور در اختیار دختران قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به این سؤال که اپلیکیشن مذکور کدام‌یک از دغدغه های دختران را رفع خواهد کرد و به کدام نیازها می‌پردازد، توضیح داد: این اپلیکیشن به نیازهای متعددی از قبیل ورزش و تندرستی، سلامت و بهداشت، تفریح و اوقات فراغت، علم و زندگی، شناسایی خلاقیت و ابتکار دختران، امور تربیتی و اخلاقی، مهارت‌های دهگانه با رویکرد بوم و محیط و جنسیت و بسیاری از دیگر نیازها که به اقتضای شرایط دختران و مزیت‌های ویژه نوجوانان باید به آنها توجه کرد، می‌پردازد.
به گفته معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، نرم افزار مذکور در مرحله اول پاسخگوی دختران ۱۲ تا ۱۸ سال خواهد بود و امید می‌رود در مرحله بعد درخصوص زنان جوان هم برنامه مورد نظر تکمیل و بارگذاری شود.
وی در پایان سخنان خود از فعالان عرصه فضای مجازی در حوزه نوجوانان و بویژه دختران نوجوان جهت انعکاس نظرات و ارائه پیشنهادات خود به گروه «هویت دختران» معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دعوت به همکاری کرد.

ثبت بیش از ۵۳۷ هزار تولد  در نیمه اول سال

بر پایه آمار ثبت احوال کشور نرخ ولادت در ۶ ماهه نخست سال‌جاری ۵۳۷ هزار و ۱۲۷ مورد ثبت شده است، همچنین تعداد فوتی‌های ثبت شده در همین مدت ۲۰۸ هزار و ۱۷۷ مورد بوده است.
به گزارش ایسنا، از مجموع ولادت‌های ثبت شده در شش ماهه نخست سال‌جاری در کشور به‌ترتیب استان‌های تهران با ۶۸ هزار و ۹۱۹ نفر، خراسان رضوی با ۵۱ هزار و ۵۷۱ نفر و سیستان و بلوچستان با ۴۳ هزار و ۹۷۹ نفر در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد ولادت در ۶ ماهه نخست سال‌جاری در بین استان‌ها را داشتند.
همچنین در شش ماهه نخست سال‌جاری ۲۰۸ هزار و ۱۷۷ فوتی به ثبت رسیده است که بر پایه مرگ‌ومیرهای ثبت شده در سازمان ثبت‌احوال کشور، از مجموع فوت‌های ثبت شده طی این مدت، استان‌های تهران با ۳۱ هزار و ۵۰۸ فوت، خراسان رضوی با ۱۶ هزار و ۶۲۰ فوت و استان اصفهان با ۱۳ هزار و ۴۶۳ فوت به ترتیب بالاترین میزان فوت در کشور را داشتند.

تکرار روز بدون فوتی کرونایی

روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کرونا روز دوشنبه، هیچ جانباخته‌ای نداشت و مجموع جانباختگان این بیماری در عدد ۱۴۴ هزار و ۶۵۸ نفر ثابت ماند. 
تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۵۲۶ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۸۳۸ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۲۶ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۸۹ هزار و ۳۹۰ دوز رسید.
از یکشنبه تا دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۲۱۷ نفر رسید. در روز دوشنبه، هیچ یک از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست ندادند و مجموع جانباختگان این بیماری، در عدد ۱۴۴ هزار و ۶۵۸ نفر ثابت ماند. تاکنون ۷ میلیون ۳۳۵ هزار و ۵۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۴ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۳۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر صفر شهرستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8077/22/636566/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها