اخبار


قهرمان ملی ایران، سوژه پویش «کتاب‌قهرمان»

نهمین دوره از پویش کتابخوانی «کتاب‌ قهرمان» با محوریت کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» آغاز شد.  این دوره از پویش که با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات خط مقدم برگزار می‌شود، این بار به سراغ کتابی از روایت رفاقت‌های حاج قاسم سلیمانی با نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه رفته است. «حاج قاسمی که من می‌شناسم» خاطرات حجت‌الاسلام علی شیرازی از رفاقت 40 ‌ساله‌اش با شهید قاسم سلیمانی است که سعید علامیان آن را تدوین کرده و نگاشته است. این کتاب حاصل ۱۹ ساعت گفت‌وگو با حجت‌الاسلام شیرازی است. برخی دستنوشته‌ها و یادداشت‌های ایشان هم ضمن نگارش و تدوین آمده است. نهمین دوره از پویش «کتاب‌ قهرمان» که از 22 آذرماه آغاز به کار خواهد کرد، همراه با 400 میلیون ریال جوایز نقدی به برگزیدگان خواهد بود. 

پیام تسلیت برای درگذشت پیشکسوت فروتنِ موسیقی که خاطره می‌آفرید

محمد الله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درگذشت داوود جعفری امید موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت ویولنسل را تسلیت گفت.در بخشی ازمتن پیام محمد الله‌یاری آمده: «با اندوه فراوان، خبر رسید که استاد داوود جعفری امید نوازنده پیشکسوت ویولنسل از جمع اهالی هنر شریف موسیقی رخت سفر بربست. پیشکسوتی فروتن که با ذوقی لطیف بین لحن‌ها و نغمه‌ها، پیوندهایی دلنشین و خاطره‌انگیز می‌آفرید. زنده‌یاد جعفری امید نمونه کاملی از اخلاق بود و همین عامل باعث شده تا هنرش نزد مردم ماندگار باشد.» داوود جعفری امید موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت ویولنسل روز یکشنبه بیستم آذرماه در سن 93 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 رونمایی از کتاب «اشعار نقطه غم»

مراسم رونمایی از کتاب «اشعار نقطه غم» اثر منوچهر اسماعیلی در قالب ویژه برنامه «هنرآفرینان» روز پنجشنبه ۲۴ آذر ساعت 11 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. در این مراسم از منوچهر اسماعیلی تجلیل می‌شود.اسماعیلی از شاعران و هنرمندان کشور است که علاوه بر تخصص در حوزه شعر در عرصه هنرهای تجسمی نیز آثار زیادی خلق کرده است. او هنرمند نقاش و تصویرسازی نگارگری با سابقه بیش از ۲۰ سال فعالیت و تدریس در فرهنگسراهای مختلف است. همچنین نمایشگاه‌های زیادی برگزار کرده و مجموعه تصویرسازی‌های متعددی از شهید سلیمانی، شهید فخری‌زاده و مادر ژاپنی شهید محمد بابایی و... داشته است./ مهر

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8077/23/636572/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها