دیگه چه خبر؟


کشف یک محموله سلاح جنگی در کرمان

 خبر اول اینکه، یک محموله سلاح و مهمات در جنوب استان کرمان کشف شد. رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام این خبر توضیح داد: پس از کسب گزارش‌هایی مبنی بر ورود یک محموله سلاح جنگی به استان کرمان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضایی و پلیس قرار گرفت. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ادامه داد: ظهر دوشنبه یکی از اعضای اصلی این باند که تعداد ۱۶ قبضه سلاح کلت کمری به همراه مقادیر زیادی خشاب را به صورت ماهرانه‌ای در یک دستگاه خودروی سواری جاسازی کرده بود، دستگیر شد. رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: متهم قصد داشت این محموله سلاح را که از مرزهای شرقی وارد کشور شده بود در استان کرمان و سایر استان‌های عمقی کشور از جمله شیراز توزیع کند که با هوشیاری پلیس در محور مواصلاتی منتهی به کهنوج توقیف شد.

مراسم چهلمین روز شهادت سید روح الله عجمیان

 خبر دیگر اینکه، مراسم یادبود شهید مظلوم بسیجی سید روح‌الله عجمیان روز پنجشنبه ۲۴ آذر ماه از ساعت ۱۳ در مسجد جامع کمالشهر کرج برگزار خواهد شد. در این مراسم که با سخنرانی سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی همراه خواهد بود، مداح اهل‌بیت(ع) حاج مهدی رسولی به مدیحه‌سرایی خواهد پرداخت.

کسب درآمد دلاری ضدانقلاب از اغتشاشات

 شنیدیم که، برگزاری یک  به اصطلاح «ایونت هنری» توسط کاسبان امنیت و تمامیت ایران در آن سوی مرزها حتی صدای بعضی دیگر از براندازها را هم درآورد و مثل معروف این روزها را که «آشوب‌ اگر برای مردم ایران و حتی اغتشاشگران آب نداشت برای ضدانقلاب خارج‌نشین نان داشت» را به سخیف‌ترین شکل ممکن به نمایش درآورد.
به گزارش تسنیم، بنیاد برومند مستقر در نیویورک برگزارکننده این مراسم که عنوان «برای آزادی» را یدک می‌کشید با بهانه کردن رویدادهای ایران نه تنها از هر فرد 80 دلار هزینه  ورودی دریافت کرد که با برنامه‌ای که  در آن  رقص، سرو غذا و نمایش آثار هنری برقرار بود، یک «پارتی» با ادای «مبارزه سیاسی» برگزار کرد که در واقع محفلی بود برای لابی‌کردن و بودجه گرفتن در ضمن خوشگذرانی. مراسمی که به جوانانی که تحت تأثیر تحریکات این گروه‌ها و افراد پا به خیابان گذاشتند یا اقدام به درگیری کردند، نشان داد که این مدعیان و محرکان چطور با کاسبی از محل هزینه دادن جوانان و فاکتور کردن اقدامات آنها، به زندگی آسوده خود در خارج کشور ادامه می‌دهند.

هک نافرجام سایت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

 با خبر شدیم  که،  تلاش یک گروه هکری برای هک سایت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ناکام ماند.
مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی این حمله را به گروه هکری «انانیموس» مرتبط دانست و افزود: یکشنبه شب وب‌سایت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مورد حمله گروه هکری انانیموس (anonymous) قرار گرفت که به‌علت تعداد زیاد درخواست‌ها از مبادی متعدد داخلی و خارجی (DDOS)، وب‌سایت برای مدت کوتاهی از دسترس خارج شد.به گزارش ایرنا، وی در ادامه توضیحات خود گفت: از ساعت ۲۰:۱۰ تا ساعت ۲۰:۲۵ یکشنبه شب، وب‌سایت شهر فرودگاهی امام خمینی از سرویس‌دهی بازماند که بلافاصله تمهیدات لازم به‌عمل آمد و با وجود ادامه حملات، دقایقی بعد از حمله هکری با نظارت کارشناسان و پایش ۲۴ساعته به سرویس‌دهی خود ادامه داد. وی خاطرنشان کرد: چون گروه هکری به اهداف عملیاتی خود دست نیافتند، مجبور به انتشار تصاویر و مستندات عمومی‌ای که در وب‌سایت در دسترس عموم قرار دارد در شبکه‌های اجتماعی شدند. مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی افزود: انتشار اطلاعات این‌چنینی خود بیانگر عدم موفقیت اهداف گروه هکری است.

سه دانشجوی بازداشتی
 دانشگاه‌های شریف و خواجه نصیر آزاد شدند

 خبر رسیده که،  سه نفر از دانشجویان بازداشتی دانشگاه‌های صنعتی شریف و خواجه نصیرالدین طوسی با پیگیری مسئولان این دانشگاه‌ها آزاد شدند. به گزارش ایرنا، براساس اطلاعیه انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف، یک دانشجوی دختر این دانشگاه ورودی سال ۹۶ رشته مهندسی مواد که روز پنجشنبه ۱۹ آبان در اغتشاشات بازداشت شده بود، بدون قید وثیقه و با اخذ تعهد آزاد شد.همچنین براساس اعلام دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دیروز (دوشنبه) ۲ دانشجوی بازداشتی این دانشگاه آزاد شدند. مسئولان دانشگاه خواجه نصیر در حال پیگیری وضعیت سایر دانشجویان بازداشتی این دانشگاه هستند.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران: 
برخی نمی‌خواهند رابطه تهران و باکو ادامه داشته باشد

 یک خبر دیگر اینکه،  سفیر جمهوری آذربایجان در تهران تأکید کرد: «کسانی که نمی‌خواهند ایران و جمهوری‌آذربایجان روابط‌ شان ادامه داشته باشد و سعی می‌کنند اشتراکات و علاقه‌مندی‌های دو طرف را از بین ببرند از این به بعد هم موفق نمی‌شوند.» به گزارش ایسنا، علی علیزاده در مراسم سالگرد درگذشت «حیدر علی‌اف»، رهبر ملی جمهوری‌آذربایجان که روز گذشته در محل سفارت این کشور در تهران برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه ما چشم طمع به خاک دیگران نداریم، ما خاک اشغال شده خودمان را آزاد می‌کنیم، گفت: «مناسبات دوستی ایران و جمهوری‌آذربایجان به گونه‌ای است که دو کشور به عنوان دوست و برادر و همسایه با یکدیگر در تعامل بوده‌اند. اساس این مسأله در تاریخ گذاشته شده است.» سفیر جمهوری‌آذربایجان در تهران همچنین با بیان اینکه ایران و جمهوری‌آذربایجان دو دوست، برادر و همسایه هستند و علاقه‌های مشترک دارند، گفت: «متأسفیم که کسانی نمی‌خواهند این ارتباط ادامه داشته باشد و سعی می‌کنند علاقه‌های دو طرف و اشتراکات از بین برود. تا الان موفق نشده‌اند و از این به بعد هم موفق نمی‌شوند. دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران نیز تأکید بر تعامل با همسایگان دارد، ما هم باور داریم که دو کشور باید با هم تعامل کنند.
رشد صدور بارنامه در هفته اعتصاب کامیون‌داران
 دست آخر اینکه، در هفته ادعایی برای اعتصاب کامیونداران، نه تنها این برنامه موفق نبود، بلکه گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد در این مدت صدور بارنامه‌ها نیز افزایش یافته است. در این‌باره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که طی روزهای ۱۲ تا ۱۹ آذرماه امسال، ۷۷۹ هزار فقره بارنامه برای کامیونداران صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد. رشد بارنامه‌های صادره نشان‌دهنده ناکام ماندن ضدانقلاب در همراه کردن کامیونداران با برنامه‌های براندازانه خود است. اما به رغم این شکست سخت، این جریان در فضای مجازی مدعی اجرای برنامه اعتصاب شد و حتی از آن با صفت «فراگیر» یاد کرد. این درحالی است که مطابق این آمارها، آنچه فراگیر بوده است، خیالات و فعالیت‌های براندازان در فضای مجازی بوده و در واقعیت میدانی، فعالیت کامیونداران حتی نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش هم داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8077/5/636600/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها