اخبار


راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی ایران
 از خاور دور به بندر چابهار

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: همزمان با پهلوگیری کشتی کانتینری با ظرفیت ۶۵۰۰ TEU در بندر چابهار، در صورت مناسب بودن حجم ورودی محمولات از بنادر خاور دور به سمت چابهار، آمادگی برای راه‌اندازی سرویس منظم به این بندر در آینده نزدیک وجود دارد.
کشتی کانتینری با ظرفیت 6 هزار و 500 TEU برای اولین بار روز گذشته  در بندر چابهار پهلوگیری کرد. این کشتی پس از طی مراحل ورودی و برنامه‌ریزی در اسکله شهید بهشتی بندر چابهار تخلیه محمولات وارداتی خود را انجام می‌دهد. بر اساس این گزارش، هدف اصلی از برقراری سرویس مستقیم خاور دور به بندر چابهار در وهله اول، کوتاه کردن زمان ترانزیت محمولات از خاور دور و دیگر بنادر اروپایی و آفریقایی است. شایان ذکر است با توجه به امکانات موجود در بندر چابهار، در صورت مناسب بودن حجم ورودی محمولات از بنادر خاور دور، این سرویس به طور منظم در آینده برقرار خواهد شد.

اختصاص ۱۲ رام قطار فوق‌العاده 
به مسیر تهران-کرمان و بالعکس

همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، ۱۲ رام قطار فوق‌العاده به مسیر تهران-کرمان و بالعکس اضافه شد.
همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، ۱۲ رام قطار فوق‌العاده به مسیر تهران-کرمان و بالعکس اضافه شد که این قطار فوق‌العاده همه روزه از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ دی‌ماه، در مسیر تهران - کرمان و برعکس سیر خواهد داشت. قطار مذکور با واگن‌های ۴ و ۶ تخته از روز شنبه ۱۰ دی لغایت جمعه ۱۶ دی در خدمت هموطنان گرامی خواهد بود. شایان ذکر است قطار فوق‌العاده تهران- کرمان ساعت ۱۹ از ایستگاه تهران و قطار فوق‌العاده کرمان- تهران ساعت ۱۸:۵۰ از ایستگاه کرمان حرکت خواهد کرد. حرکت این قطار علاوه بر اعزام قطارهای برنامه‌ای کرمان است.

صدور احکام برنامه هفتم توسعه مبتنی بر 
مردمی‌سازی نوسازی

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: احکام برنامه هفتم توسعه بیشتر مبتنی بر چگونگی مردمی‌سازی و توسعه اقدام‌های بخش خصوصی و غیر دولتی برای تسریع در روند نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده است.
یوسف غفوری گفت: احکام برنامه هفتم توسعه بیشتر مبتنی بر چگونگی مردمی‌سازی و توسعه اقدام‌های بخش خصوصی و غیر دولتی در جهت شتاب‌بخشی به نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است. به گفته غفوری، برای این منظور بسته جامع تشویقی در حوزه اعطای تسهیلات مالی ارزان‌قیمت، تخفیفات شهرداری‌ها، زمین معوض، کاهش زمان صدور پروانه‌ها، معافیت یا کاهش هزینه‌های مالیاتی و بیمه‌ای پیشنهاد شده است. وی با اشاره به بسته‌های تشویقی پیشنهادی گفت: در بسته شهرسازانه که اخیراً در شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ شد، ضوابط شهرسازی در بافت فرسوده تسهیل شده است، اما در این بسته پیشنهادی علاوه بر تسهیلات ضوابط ساخت و ساز، موارد دیگری هم مانند کاهش هزینه‌های مالیاتی و بیمه‌ای و طرح کلید به کلید و نیز استفاده از اعتبارات دولت در زمینه مطالعات بافت‌ها دیده شده است.

 برقراری پرواز‌های کارگو از فرودگاه سردارجنگل رشت به کشور‌های حوزه  CIS

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از برقراری پرواز کارگو از این فرودگاه به کشور‌های حوزه CIS در آینده نزدیک خبر داد.
‏سید محمد اسحاقی گفت: پس از رایزنی‌های مکرر، شرکت‌های هواپیمایی متقاضی، پرواز‌های کارگو از مبدأ فرودگاه استان گیلان را انجام خواهند داد و استان گیلان به عنوان هاب لجستیک صادرات بارهوایی شمال کشور نقش‌آفرین خواهد بود. اسحاقی افزود: باتوجه به درخواست رسمی اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی پنج استان (گیلان، همدان، قزوین، اردبیل و زنجان) برای صادرات بار هوایی از فرودگاه سردارجنگل رشت، پرواز‌های مذکور به صورت منظم و هفتگی انجام خواهد شد. وی از استقرار زیرساخت‌های مورد نیاز برای این مهم از جمله الزامات گمرک، قرنطینه و... در مرز بین‌المللی باری در اداره کل فرودگاه استان گیلان خبر داد و برضرورت تداوم و گسترش پرواز‌های کارگو از مبدأ این فرودگاه با توجه به موقعیت راهبردی استان گیلان به لحاظ قرارگیری در کریدور شمال به جنوب (نوستراک) و ویژگی‌های ممتاز و مزیت رقابتی فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت در برقراری پرواز‌های کارگو تأکید کرد. سید محسن میرحسینی مدیرکل فرودگاه استان گیلان نیز از آمادگی کامل فرودگاه سردارجنگل رشت در تحقق و تداوم پرواز‌های باری مذکور خبر داد.

 کاهش سوانح دریایی به رغم افزایش سفرها

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای افزایش ایمنی دریانوردی طی ۹ ماه امسال ۳۵۹ نفر دریانورد مضطر در آب‌های استان نجات یافته‌اند. اسماعیل مکی‌زاده افزود: با عنایت به الزامات ملی و بین‌المللی جست‌وجو و نجات دریایی و اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش ایمنی دریانوردی و به کارگیری شناورهای تخصصی جست‌وجو و نجات دریایی ۳۵۹ نفر افراد مضطر از ابتدای امسال نجات یافته‌اند. وی ادامه داد: در این مدت ۱۱۷ عملیات جست‌وجو و نجات دریایی مدیریت و انجام شده که ۷۴ مورد آن مربوط به ارائه خدمات پزشکی در گستره آبی استان بوده و این امر  عمده عملیات جست‌وجو و نجات دریایی را به خود اختصاص داده است.  معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به نزدیک شدن  ایام تعطیلات نوروز و استقبال مسافران از جاذبه‌های دریایی این استان بر لزوم توجه بیشتر به رعایت الزامات ایمنی توسط خدمه  شناورها و مسافران تأکید کرد. مکی‌زاده خاطرنشان کرد: با به کارگیری و اجرای طرح‌های عملیاتی و اقدامات مؤثر تلاش شده تا سوانح دریایی به رغم افزایش سفرهای دریایی تجاری، صیادی و تفریحی کاهش یابد.
 انعقاد قرارداد ۳۹ هزار و ۳۷۳ واحد 
در بافت فرسوده
سرپرست بانک تخصصی بخش مسکن از انعقاد قرارداد ۶ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده خبر داد و گفت: بانک مسکن در دولت سیزدهم با ۱۵ هزار و ۹۸۷ واحد برای پرداخت تسهیلات به مبلغ ۴ هزار و ۴۵۴ میلیارد تومان قرار داد منعقد کرده است.
علی عسکری گفت: از ابتدای اجرای طرح نوسازی در بافت‌های فرسوده تاکنون تعداد ۷۰ هزار و ۸۵۰ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شدند که بانک با تعداد ۳۹ هزار و ۳۷۳ واحد قرارداد به میزان ۶ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان منعقد کرده است. عسکری توضیح داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۹ هزار و ۸۵۰ واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده به بانک معرفی شد که بانک با ۱۵ هزار و ۹۸۷ واحد برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8092/11/638660/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها