از رنکینگ تاریخی شاگردانم سورپرایز شدم

ایرانمنش: امیدوارم دید مسئولان به تیم دختران تغییر کند


فائزه زمانی/ تیم ملی تنیس روی میز بانوان برای اولین بار به رتبه زیر 40 جهان صعود کرد. بانوان راکت به دست ایران حالا با 14 پله صعود از رنکینگ 49 به رنکینگ 35 دنیا رسیدند تا اتفاقی تاریخی برای تنیس روی میز بانوان رقم بخورد. حمیده ایرانمنش سرمربی تیم ملی بانوان که از این اتفاق سورپرایز شده، این موفقیت را حاصل زحمت‌های فراوان در سال‌های اخیر می‌داند و امیدوار است با این اتفاق تاریخی نگاه مسئولان به تیمش عوض شده و به بازی‌های آسیایی اعزام شوند. او در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» از خوشحالی‌اش بعد از رنکینگ تاریخی شاگردانش می‌گوید: «صعود رنکینگ‌مان بسیار خوشحال‌کننده بود و از شنیدن آن بسیار تعجب کردم. ما از رنکینگ 49 به رده 35 رسیدیم که خبر بسیار خوبی برای ورزش بانوان بود. قبل از حضور در مسابقات تیمی قهرمانی جهان من گفته بودم که هد‌ف‌مان در این مسابقات، عملکردی خوب و ارتقای رنکینگ است. در مدت اخیر عملکرد خوبی داشتیم و حالا به این مهم رسیدیم.»
ایرانمنش این پیشرفت تاریخی را ماحصل تلاشی چندساله می‌داند: «اینجور اتفاقات تاریخی ماحصل تلاشی چندساله است . بانوان ما اخیراً بخوبی در میادین مختلف حاضر شدند. ما در مسابقات قهرمانی آسیا طلسم‌شکنی کرده و برای اولین بار جزو 10 تیم برتر آسیا قرار گرفتیم و نهم شدیم. همچنین درحالی که مسابقات تیمی جهانی برای اولین بار به صورت سهمیه‌ای برگزار شد، توانستیم با کسب سهمیه این مسابقات، جزو 28 تیم برتر جهان قرار گرفته و در این مسابقات به میدان برویم. حضور در این مسابقات افتخار بزرگی برای ما بود و باعث شد تا دختران‌مان خودشان را محک زده و با بزرگان جهان رقابت کنند. ما همچنین در مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی در رقابت‌های تیمی و انفرادی برخلاف اینکه کسی توقعش را نداشت، در رقابت با رقبای سرسختی مثل ترکیه به طلا رسیدیم که این خود نشان از پیشرفت ما دارد.» درحالی که اعزام ملی‌پوشان دختر تنیس روی میز به بازی‌های آسیایی‌ هانگژو هنوز در‌ هاله‌ای از ابهام است، سرمربی تیم ملی بانوان امیدوار است تا با نگاه مثبت مسئولان، تیمش به‌ هانگژو اعزام شود: «تا الان فقط یک جلسه در این زمینه برگزار شده و قرار است مجدداً در زمینه اعزام دختران‌مان به بازی‌های آسیایی جلساتی برگزار شود. دیدگاه مسئولان در این دوره از مسابقات کیفی است و هنوز قول صد درصدی در زمینه اعزام‌مان به‌ هانگژو از مسئولان نگرفته‌ایم.
کسب مدال در این مسابقات خیلی سخت است و تنیس روی میز ما هنوز به این سطح نرسیده است اما حضور در این مسابقات برای‌مان مهم بوده و کمک زیادی به حفظ و ارتقای رنکینگ‌مان می‌کند. همچنین آمادگی ما را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس بیشتر می‌کند و انگیزه دختران‌مان را بالا می‌برد. حالا امیدوارم با پیشرفت اخیر و صعود رنکینگ‌مان، نگاه مسئولان به تیم تغییر کند تا بتوانیم در‌ هانگژو با تیمی کامل حضور پیدا کنیم. دختران ما اخیراً پیشرفت خوبی داشته‌اند ودر حالی که قبلاً فقط یک لژیونر داشتیم الان حدوداً 10 لژیونر در لیگ‌های اروپایی و عربی داریم و حتی یکی از دختران‌مان یعنی غزاله ملاطلب در لیگ فرانسه توپ می‌زند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8092/21/638719/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها