اخبار


فیروزی دومین داور والیبال ایرانی درجه A جهان

ابراهیم فیروزی بعد از قضاوت موفقیت‌آمیز در قهرمانی جهان 2022 با رأی فدراسیون جهانی دومین داور ایرانی است که به درجهA  فدراسیون جهانی رسید. فدراسیون جهانی والیبال، داوران را طبق عملکردشان در رقابت‌های مختلف به کتگوری‌های مختلف تقسیم‌بندی کرده که کتگوری ابراهیم فیروزی و علیرضا قریب بالا رفت. ابراهیم فیروزی با قضاوت در قهرمانی جهان 2022 ازB1  به A و علیرضا قریب در چلنج کاپ 2022 ازB2  به B1 رسیدند. ابراهیم فیروزی و محمد شاهمیری از ایران تنها داوران ایرانی هستند که کتگوری A هستند.

تیشه‌گران: بزودی پاداش‌ها پرداخت می‌شود

بدقولی وزارت ورزش برای پرداخت پاداش زنان ورزشکار ناشنوا بعد از 40 روز، صدای آنها را درآورد. در حالی که زنان ورزشکار المپیکی ناشنوا در مراسم تجلیل حواله‌های پاداش را از دست رئیس‌جمهور گرفتند اما وزارت ورزش هنوز پاداشی به آنها پرداخت نکرده که همین مسأله ورزشکاران را شاکی کرده است. مهران تیشه‌گران رئیس فدراسیون ناشنوا به خبرنگار«ایران» می‌گوید: «رئیس‌جمهور دو ماه پیش محبت کرد و حواله پاداش ورزشکاران زن را داد که میزان پاداش المپیکی‌ها به‌ترتیب یک میلیارد و 200 برای قهرمان، 750 میلیون تومان و 450 میلون تومان هم به ترتیب برای نفر دوم و سوم بود اما هنوز حواله‌ها نقد نشده است. البته تنها ناشنوایان نیستند و ورزشکاران مدال‌آور 20-30 فدراسیون این وضعیت را دارند. هرچند وزیر ورزش در آخرین صحبت گفته روال اداری پاداش‌ها انجام شده و بزودی پرداخت می‌شود.»

موحدنژاد در سوپرلیگ بسکتبال جمهوری آذربایجان

امید موحد نژاد مربی ایرانی بسکتبال تا پایان فصل هدایت نفتچی آذربایجان را برعهده گرفت. او از ابتدای آذرماه به باکو رفت و در باشگاه نفتچی آذربایجان به عنوان سرمربی مشغول به کار شد، این تیم در حال حاضر با دو برد و 3 باخت در جایگاه ششم جدول رده‌بندی لیگ آذربایجان قراردارد. این لیگ تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد و قهرمان آن سال آینده در یورو لیگ شرکت می‌کند.

سیچوان و حدادی بردند

تیم بسکتبال سیچوان در روز درخشش ستاره ایرانی خود در لیگ چین به برتری رسید. این تیم که حامد حدادی ستاره ایرانی را در اختیار دارد، مقابل فلای دراگونز به میدان رفت و 111 - 89 به پیروزی رسید. کاپیتان تیم ملی کشورمان 30 دقیقه در ترکیب تیمش قرار داشت و با ثبت 21 امتیاز و 18 ریباند دبل دبل کرد و نقش بسزایی در پیروزی تیمش داشت. سیچوان در حال حاضر با 5 برد و 15 شکست در رده هفدهم جدول 20 تیمی لیگ چین قرار دارد.

پانزوان اردو را به مرودشت برد

هادی پانزوان سرمربی تیم وزنه‌برداری نوجوانان شاگردانش را برای شرکت در اردوی تیم ملی به مرودشت برد. او پس از پایان اردوی نی ریز، از 11 وزنه‌بردار بردیا کریمی، سینا محمدی، محراب دواسری، امیر محمد سلیمانی، ابوالفضل حاجی‌پور، طاها نعمتی، فرهاد قلی‌زاده، حمیدرضا زارعی، ابوالفضل زارع، ایلیا صالحی‌پور و حمیدرضا محمدی برای شرکت در تمرینات دور جدید به‌منظور شرکت در رقابت‌های جهانی آلبانی دعوت کرد. این رویداد فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.

برمکی بهترین کوراش‌کار 2022 جهان شد
​​​​​​​
فاطمه برمکی به عنوان بهترین کوراش‌کار زن سال 2022 جهان انتخاب شد. بااعلام رسمی انجمن بین‌المللی کوراش، فاطمه برمکی نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم کشورمان که در سال جاری میلادی به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان هند و پیکارهای قهرمانی آسیای تاجیکستان دست یافته بود، به عنوان بهترین کوراش‌کار زن جهان سال ۲۰۲۲ معرفی شد. انجمن بین‌المللی کوراش در این خصوص نوشت: «فاطمه برمکی در وزن ۸۷+ کیلوگرم با قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا در شهر دوشنبه و مسابقات قهرمانی جهان هند تمام توان خود را به نمایش گذاشت و مدال طلا را برای ایران به دست آورد. تکنیک‌هایی که او در مسابقات به کار می‌برد، طوفانی از هیجان هواداران کوراش را برانگیخت.همچنین در بخش مردان نیز امید اسانوف از ازبکستان به عنوان بهترین ورزشکار سال این رشته معرفی شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8092/21/638725/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها