دیگه چه خبر؟


خبرسازی رسانه اصلاح‌طلب علیه وزیر اقتصاد

 خبر اول اینکه، درحالی که وزیر اقتصاد اصلاً برنامه‌ای برای سفر به قم نداشت، یک پایگاه خبری اصلاح‌طلب مدعی شد که وزیر اقتصاد به قم سفر کرده و بالاتر اینکه، مراجع عظام تقلید او را به حضور نپذیرفته‌اند. پایگاه خبری انصاف‌نیوز روز گذشته در خبری ساختگی، ادعا کرد که سیداحسان خاندوزی پنجشنبه گذشته به قم رفته و از میان علما و مراجع قم، تنها توانسته با آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه دیدار کند. 
این رسانه اصلاح‌طلب برای اینکه ادعای خود را ثابت کند، حتی تصویری از برنامه دیدارهای وزیر اقتصاد در سفر به قم را هم منتشر کرد. در واکنش به این خبرسازی دروغ، روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی روز گذشته با تأکید بر اینکه وزیر اقتصاد به‌تازگی سفری به قم نداشته است، اعلام‌کرد: در شرایطی که با یک تماس ساده می‌توان از صحت و سقم یک خبر اطلاع یافت، اما خبر نادرست سفر وزیر اقتصاد به قم نه تنها منتشر شده، بلکه روایت‌های دروغ دیگری هم به آن پیوست شده است که با اصول حرفه‌ای روزنامه نگاری در تضاد کامل است، هرچند این وزارتخانه اعلام کرد که حق پیگیری حقوقی این ادعای دروغ را برای خود محفوظ می‌داند، اما به نظر می‌رسد این خبرسازی، بخشی از پازل بزرگ‌تر تخریب دولت است که به تازگی از سوی برخی جریان‌های سیاسی دنبال شده است. 

فرجام‌خواهی یکی از محکومان حوادث اخیر پذیرفته شد

 خبر دیگر اینکه، فرجام‌خواهی سهند نورمحمدزاده یکی از متهمان اغتشاشات اخیر در دیوان عالی کشور پذیرفته و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ارجاع شد. 
به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، فرجام‌خواهی نامبرده نسبت به رأی صادره دادگاه انقلاب اسلامی تهران در دیوان عالی کشور، صائب تشخیص داده شد و رأی فرجام خواسته به تجویز شق ۴ بند ب ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی نقض و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ارجاع شد. نورمحمدزاده به اتهام تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به محاربه متهم و به اعدام محکوم شده‌ است. 
وی در تاریخ 01/07/۱۴۰۱ در اغتشاشات شهر تهران شرکت نموده و در پی آتش زدن اموال عمومی، بزرگراه آیت‌الله اشرفی اصفهانی را برای مدتی مسدود کرد. نورمحمدزاده با کندن نرده‌های بزرگراه، آتش زدن سطل زباله و لاستیک موجبات انسداد بزرگراه را فراهم کرده بود.   

دستپاچگی کانال‌های خبرساز از ثبات بازار ارز

 شنیدیم که، بازگشت ثبات به بازار ارز، موجب سراسیمگی و دستپاچگی کانال‌هایی شد که در روزهای اخیر نقش مهمی در التهابات نرخ بازار داشتند. این کانال‌ها که در هفته گذشته، با ذوق زدگی افزایش نرخ ارز در بازار آزاد را منتشر می‌کردند و حتی ادمین‌ها را تشویق می‌کردند که زودتر دست به کار شده و قیمت‌های بالاتر را منتشر کنند، حالا نگران شده‌اند که چرا قیمت‌ها درحال ریزش و بازار ارز دارد ثبات را تجربه می‌کند. 
در یکی از این کانال‌ها، این عبارت جلب توجه کرد که «دوستان اینجوری پیش بره، تا فردا پس‌فردا زیر 35هزار تومن دیده می‌شه. لطفاً در معاملات آگاه باشید، ریزش خیلی شدیده.» به نظر می‌رسد سیاست‌های اخیر بانک مرکزی در ثبات بخشی به بازار ارز، خواب برخی که از این نمد کلاهی برای خود دوخته و روی ثروت سازی، 
براثر کاهش ارزش پول ملی، آن هم به صورت صوری حساب باز کرده بودند، آشفته کرده است.  

 اقدام عجیب اخبار سیما همزمان با ریزش قیمت دلار

 دست آخر اینکه،  ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی دولت حسن روحانی که تا سال 1397 این مسئولیت مهم را برعهده داشت و کارنامه وی در بانک مرکزی و خسارت مردم در زمان مسئولیت او همچنان محل بحث و گفت‌و‌گو است به تلویزیون دعوت شد و در یک برنامه زنده به سخنرانی پرداخت. 
وی در حالی برای تحلیل وضعیت اقتصادی کشور از سوی صداوسیما دعوت شده بود که در دوران او برای اولین بار در تاریخ کشور حجم نقدینگی از میزان تولید ناخالص داخلی بیشتر شده بود، برای اولین بار در کشور، حجم شبه پول به پول بیش از 10 برابر شد، حجم زیان بانکی در کشور به بالاترین میزان نسبت به تولید ناخالص ملی در تاریخ ایران رسید و نرخ ارز با جهش‌های ناگهانی به بیش از سه برابر افزایش یافت. 
در دوره ولی‌الله سیف معوقات بانکی به بالاترین میزان خود در تاریخ اقتصاد ایران رسیده و سیستم بانکی کشور بیشترین اضافه برداشت در تاریخ اقتصاد کشور از بانک مرکزی را داشت. 
سیف درحالی با این سابقه روی آنتن زنده دعوت شده است که در روزهای اخیر و با تغییر رئیس کل بانک مرکزی نرخ ارز روند بشدت کاهشی در پیش گرفته و وضعیت امیدوارانه‌ای را ترسیم کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8092/5/638745/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها