پیشروی ارتش سوریه در آخرین لانه تروریست‎ها


فرحناز دهقی
خبرنگار
با پیشروی سریع ارتش سوریه در آخرین پایگاه تروریست‎ها، پس از حدود 8 سال جنگ سوریه در آستانه پایان قرار گرفته است. عملیات ادلب که از چند روز قبل در شمال غرب سوریه آغاز شده است، با توان و قدرت سربازان دولت این کشور همچنان در جریان است و آخرین جبهه‎های تروریست‎ها را یک به یک در هم می‎کوبد.
به‌گزارش اسپوتنیک، از ماه آوریل که حملات هوایی سوریه علیه تروریست‎ها – در واکنش به حملات آنها به مواضع ارتش سوریه- تشدید شد، انواع موشک‎اندازها نیز به‌کار گرفته شدند تا تتمه مواضع آنها نابود شود. تروریست‎های اطراف ادلب و حماه در بی‎توجهی کامل به توافق سوچی که بر التزام به منطقه کاهش تنش و عاری از سلاح تأکید داشت، مکرراً مواضع و پایگاه‎های ارتش سوریه را هدف حمله قرار می‎دادند و در این بین آمار کشته‎شدن غیرنظامیان افزایش یافته بود. ترکیه که پیش از این متعهد شده بود در برابر اقدامات تروریستی تحریرالشام بایستد، از روسیه خواست مانع انجام عملیات ارتش سوریه در شمال غربی این کشور شود.
در حالی که دولت سوریه تمام تمرکز خود را روی بیرون راندن تروریست‎ها از آخرین پایگاه‌شان گذاشته است، بار دیگر رژیم صهیونیستی موضع خود را به نفع تروریست‎ها نشان داد و به دستاویز دیگری برای حمله به سوریه چنگ انداخت. به‌گزارش روسیا الیوم، تومیر بار، یکی از افسران بلند پایه در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در واکنش به تحویل سامانه موشکی اس 300 به دولت سوریه گفت که این رژیم آماده است به سامانه اس 300 حمله کند. او در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان معاریو گفت: «تمام آتشبارهای موشک‌ها آزادی عمل ما را تهدید کرده و این احتمال وجود دارد که انجام مأموریت ارتش را دچار مشکل کند. ما باید آماده مقابله با این سامانه موشکی باشیم و فکر کنیم این سامانه قرار است فردا صبح با عملیات ما مقابله کند.
با وجود کارشکنی‎های صهیونیست‎ها، ارتش سوریه در راستای پیشروی‎های خود توانست شهرک کفرنبوده، شهرهای قلعه المضیق و تل العثمان و همچنین روستای الجنابره را از چنگال تروریست‎های هیأت تحریرالشام بیرون بیاورد. بازپس‎گیری این مناطق که از لحاظ نظامی و امنیتی استراتژیک هستند، دستاورد بزرگی برای دولت سوریه و شکست سنگینی برای تروریست‎ها محسوب می‎شود. در بین این مناطق، شهرک راهبردی کفرنبوده در 50 کیلومتری شمال غربی شهر حماه از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا ورودی کوه راهبردی شحشبو در حومه حماه است و هر که بر این کوه مسلط شود، می‌تواند منطقه سهل الغاب را زیر آتش قرار دهد. خبر دیگر اینکه روسیه که با در اختیار گذاشتن جنگنده‎های خود به یاری ارتش سوریه شتافته بود در نشست روز جمعه شورای امنیت هم مانع صدور بیانیه مطبوعاتی درباره سوریه شد. از سوی دیگر، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل از دو روز قبل به‌دلیل ناامنی کار توزیع جیره‌های غذایی ماهانه در جنوب ادلب را به حالت تعلیق درآورد. تنها در هفته گذشته نبرد در ادلب باعث بی‌خانمان شدن 150 هزار نفر شد و 11 هزار نفر هم برای حفظ جانشان از این شهر گریخته‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7057/13/511157/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها