30 اردیبهشت؛ افتتاح موزه ورزش با حضور جهانگیری




آخرین مرحله از اهدای مدال، یادبود و کاپ‌های قهرمانی ورزشکاران و فدراسیون‌های ورزشی دیروز در کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم برخی از رؤسای فدراسیون‌ها که پیش از این مدال‌ها و یادبودهای خود را به موزه اهدا کرده بودند نیز حضور داشتند. حامد حدادی، بازیکن ملی‌پوش بسکتبال و نجمه خدمتی بانوی تیرانداز کشورمان نیز در این مراسم شرکت کردند. وزیر ورزش یادبودی را که در جام جهانی در بازی با مراکش گرفته بود، به موزه اهدا کرد. همچنین احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن نیز یادبودی به موزه ورزش اهدا کرد.
سیدرضا صالحی امیری هم در این نشست به رؤسای فدراسیون‌ها گفت که هرچه قدمت اشیا بیشتر باشد، اعتبار موزه بیشتر خواهد شد. وی از رؤسای فدراسیون‌ها خواست اگر از بازی‌های آسیایی تهران یادبود دارند، به موزه اهدا کنند. او همچنین تأکید کرد فعلاً 30 ویترین در نظر گرفته شده که به ۵۳ ویترین افزایش می یابد. برای هر فدراسیون یک ویترین در نظر گرفته خواهد شد. موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک ۱۵ ماه رمضان (۳۰ اردیبهشت) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد. همچنین در این نشست از نجمه خدمتی که نخستین سهمیه کاروان ایران را در المپیک توکیو در رشته  تفنگ بادی کسب کرده، تجلیل شد.
ســـلطانی‌فر: دولــــــت بــــــرای خصوصی‌سازی سرخابی‌ها مصمم است
مسعود سلطانی‌فر در حاشیه اهدای مدال ورزشکاران به موزه ورزش گفت: «با هماهنگی‌ خوبی که بین کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک و تمام فدراسیون‌های ورزشی انجام شد بعد از چند دهه این آرزوی بزرگ خانواده ورزش تحقق پیدا خواهد کرد و موزه ورزش ظرف چند هفته آینده افتتاح خواهد شد.» وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: «امروز چند نسل از ورزشکاران ما حضور داشتند و در فضایی دوستانه، مدال‌هایی که در این سال‌ها کسب کرده بودند را تقدیم موزه ورزش کردند تا در معرض دید عموم قرار بگیرد و نسل‌های آینده هم بتوانند به این افتخارات ببالند و نسبت به آنچه در گذشته داشتند، احساس غرور کنند. اتفاق ویژه‌ای در حال شکل گیری است و روز افتتاح نقطه عطف تاریخی در ورزش کشور خواهد بود.»
سلطانی فر درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: «برای چندمین بار تأکید می‌کنم دولت و وزارت ورزش برای این کار مصمم است. با تمهیداتی که انجام شده، کار توسط سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس و فرا بورس، دیوان محاسبات و وزارت ورزش در حال پیگیری و انجام است. گزارش‌های لازم تهیه شده و تأکید کردیم کارگروه ویژه‌ای تشکیل شود که نماینده وزارت ورزش، سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس و فرابورس و دیوان محاسبات به صورت مستمر با هم در ارتباط باشند و امور را پیگیری کنند. تمام اقدامات لازم و اولیه انجام شده و امیدواریم تا پایان سال ۹۸ حتماً به این مهم دست پیدا کنیم تا با تقویت آنها و پرداختن به فوتبال پایه و فعال کردن بخش‌های مختلف روند رو به رشد خودشان را طی کنند و در لیگ قهرمانان آسیا هم بتوانند بدرخشند.»
وی درباره حمایت‌های وزارت ورزش از رشته‌های المپیکی گفت:«حدود یک سال و نیم قبل ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک با حضور رؤسای فدراسیون‌های مختلف تشکیل شده و تمام مسابقات مهم را در این راستا رصد کردیم تا با پایش دقیق به بیشترین سهمیه المپیک برسیم و حضوری مقتدرانه داشته باشیم. هر ورزشکاری نمی‌تواند براحتی پا به المپیک بگذارد و ابتدا باید سهمیه کسب کند.» سلطانی‌فر درباره برگزاری انتخابات فدراسیون‌های بدون رئیس نیز چنین توضیح داد: «برای تمام فدراسیون‌هایی که دوران ریاست آنها به اتمام رسیده سرپرست تعیین شده تا مراحل برگزاری انتخابات را فراهم کنند و وقتی این کار انجام شد، در اولین فرصت انتخابات را برگزار خواهیم کرد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7057/15/511165/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها