گفت‌وگوی «ایران» با 2 بازیکن تیم بسکتبال دختران

بسرعت درحال پیشرفت هستیم


محمد محمدی سدهی / تیم بسکتبال ۳ نفره دختران دانشگاه آزاد اسلامی که به نمایندگی از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی دانشجویان آسیا در چین تایپه شرکت کرده بود با شکست 15- 6 مقابل چین تایپه A نایب قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد و برای نخستین بار جواز حضور در رقابت‌های لیگ جهانی بسکتبال دانشجویان را کسب کرد. تیم دانشجویان ایران با ترکیب کیمیا یزدیان طهرانی، شیدا شجاعی، سمیه ثابت زاده و سمانه ثابت زاده در این رقابت‌ها شرکت کرده بود. خبرنگار «ایران» با کیمیا یزدان طهرانی و سمیه ثابت زاده گفت‌وگو کرد و نظر آنها را در این خصوص جویا شد.

یزدیان طهرانی: گام بزرگی برداشتیم
کیمیا یزدیان طهرانی، بازیکن تیم بسکتبال 3 نفره دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «برای اولین بار بود که دختران ایرانی توانستند در این مسابقات به مقام دومی برسند و با این نتیجه جواز حضور در مسابقات جهانی را هم گرفتیم. امیدوارم که در مسابقات جهانی هم موفق شویم.» او ادامه داد: «سطح بازی‌ها بسیار بالا بود و تیم‌های چین، چین تایپه و هنگ کنگ تیم‌های قدرتمندی بودند اما بچه‌های ما خیلی خوب کار کردند. ما با نایب قهرمانی در این مسابقات گام بزرگی در این رشته برداشتیم.» یزدیان طهرانی بیان داشت: «ثابت کردیم که بانوان ایرانی می‌توانند در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. شرایط بسکتبال بانوان خیلی خوب است و ما به سرعت در حال پیشرفت هستیم.» بازیکن تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این موضوع که اگر ما از سال‌های گذشته می‌توانستیم در مسابقات شرکت کنیم قطعاً موفق‌تر بودیم و در حال حاضر هم خیلی خوب خودمان را به کشورهایی همچون چین، چین تایپه، مغولستان و هنگ کنگ رساندیم و این باعث خوشحالی است. با این روند قطعا در سال‌های آینده موفق تر خواهیم بود.»

ثابت‌زاده: کشورهای آسیایی از ما می‌ترسند
سمیه ثابت‌زاده، دیگر بازیکن این تیم درخصوص نایب قهرمانی گفت: «سطح مسابقات خیلی بالا بود و تیم بسکتبال 3 در 3 ما پیشرفت خیلی خوبی داشته و این پیشرفت را همه در اینجا دیدند. ما امسال دوم شدیم اما تیمی که اول شد (چین تایپه A) دو دوره قهرمان شده بود. ما با نایب قهرمانی در مسابقات جواز حضور در مسابقات جهانی را گرفتیم، مسابقاتی که تیرماه در ایتالیا برگزار می‌شود.» او بیان داشت: «از کسب این مقام بسیار خوشحالیم چرا که باعث ایجاد انگیزه در بسکتبال بانوان می‌شود و مطمئنم که در آینده نه چندان دور شاهد اتفاقات خیلی خوبی در بسکتبال بانوان خواهیم بود. این پنجمین دوره مسابقات دانشجویان جهان است و ما برای اولین بار است که توانستیم جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنیم.» ثابت زاده تصریح کرد: «خیلی خوشحالم به جایی رسیدیم که کشورهای آسیایی از ما می‌ترسند و این ترس را در تمام بازی‌ها دیدیم. تا کی باید تیم ایران را دست کم می‌گرفتند و ما با این مقام نشان دادیم که حرفی برای گفتن داریم و امیدواریم که این پیشرفت‌مان روز به روز بیشتر شود. ما خواستیم و توانستیم این نتیجه را بگیریم و این خیلی مهم است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7057/15/511167/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها