اخبار



جزئیات برنامه رونق بازار مسکن اعلام شد

مدیرعامل بانک مسکن درباره بسته جدید رونق بانک مسکن گفت: در سال گذشته در حوزه مسکن شاهد افزایش بیش از صد درصدی قیمت واحد‌های مسکونی بودیم.
ابوالقاسم رحیمی انارکی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: برای افزایش تولید در بخش مسکن اقدام به تدوین بسته جدید کردیم در این بسته به هر دو بخش عرضه و تقاضا توجه شده است.مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و برای مدیریت اجاره بهای مستأجران، برای اولین بار بانک مسکن در این حوزه وارد شد و ابزار‌های جدیدی تدوین کرد. وی بیان کرد: عوامل تأثیر‌گذار در حوزه مسکن را شناسایی و در این بسته در نظر گرفتیم، امیدواریم مجوز‌ها از سوی سازمان‌های ذیربط مانند بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار داده شود و شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مسکن باشیم.رحیمی انارکی با اشاره به اینکه سعی کردیم تمامی مقررات را رعایت کنیم تا مشکلی برای تصویب آن وجود نداشته باشد ادامه داد: بسته در حال نهایی شدن و اعلام به واحد‌های ذیربط از جمله وزارت امور اقتصاد و دارایی است. وی ادامه داد: ابزار‌های جدیدی را برای ورود بیشتر بخش مسکن به بازار سرمایه فراهم کردیم که امیدوارم تا قبل از پایان فصل بهارتکلیف بسته رونق مسکن مشخص شود. وی افزود: در این بسته پیش‌بینی کردیم با توجه به توانایی اقساط دهنده تسهیلات افزایش یابد.مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: در این بسته زنجیره تأمین مالی مصالح را به‌صورت سیاست اعتباری در نظر گرفتیم که این موضوع باعث کاهش ۳۰ درصد قیمت تمام شده مسکن می‌شود.

تأکید رئیس جمهوری بر اتمام مسکن مهر تا پایان امسال

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در پروژه‌های مسکن مهر گفت: رئیس جمهوری بر تکمیل مسکن‌های مهر کشور تا پایان امسال تأکید دارد. به‌گزارش ایسنا، از مجموع دو میلیون و۲۰۰ هزار مسکن مهر شهری یک میلیون و۸۰۰ هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده، ۲۰۰ هزار واحد آماده تحویل و ۲۰۰ هزار واحد باقی مانده هم تا پایان امسال تکمیل می‌شود. تاکنون در پنج استان، جشن اتمام مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر انجام شده و دولت وعده داده تا پایان سال پرونده مسکن مهر در کل کشور، بجز واحدهایی که دارای معارض هستند را ببندد. در روزهای اخیر، احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در سفر به کرمان و بررسی آخرین وضعیت مسکن مهر این استان از تأکید رئیس جمهوری بر تکمیل مسکن‌های مهر کشور تا پایان امسال خبر داد. وی بر همکاری دستگاه‌های مسئول در به سامان رساندن مسکن مهر و انجام خدمات زیربنایی و روبنایی در زمان مقرر و به‌صورت مناسب تأکید کرد.

تخفیف ۲۵ تا ۳۰ درصدی ماکارونی در ماه رمضان

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تخفیف ۲۵ تا ۳۰ درصدی در عرضه ماکارونی از سوی واحدهای تولیدی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ماه رمضان خبر داد.علیرضا رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با انجمن صنفی ماکارونی برای در نظر گرفتن تخفیف در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ماه ۲۵ تا ۳۰ درصد تخفیف برای عرضه ماکارونی در نظر گرفته شده که ۱۰ درصد از طریق فروشگاه زنجیره‌ای و ۱۵ تا ۲۰ درصد از این تخفیف نیز از سوی واحدهای تولیدکننده اعمال می‌شود.

نهایی شدن اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده تا دو هفته دیگر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از نهایی شدن اصلاحات لایحه مالیات بر ارزش افزوده تا دوهفته دیگر در این کمیسیون خبر داد و گفت:‌ سهم درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ۴ درصد افزایش یافت. سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با آخرین وضعیت لایحه مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: این لایحه نزدیک به دو سال در کمیسیون اقتصادی مطرح بود جلسات متعددی گذاشته شد و جمع‌بندی‌ها صورت گرفت و برای ارائه در صحن مطرح شد که برای تصویب کلیات و بررسی آن در صحن با اعتراضاتی روبه‌رو شد و مجدداً به کمیسیون اقتصادی بازگشت.

افزایش نرخ بیکاری استان تهران در سال ۹۷

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: تعداد افراد بیکار در استان تهران در سال گذشته ۵۶۴ هزار و ۶۹۵ نفر و افراد شاغل ۴ میلیون و ۴۸ هزار و ۳۲۴ نفر بوده است.به گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ جمعیت استان تهران ۱۳ میلیون و ۶۳۶ هزار نفر بوده که از این تعداد سن کار ۱۱ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۹۷۷ نفر (جمعیت بالای ۱۰ سال) اعلام شده است. معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: بر اساس آمارها ۴ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۱۹ نفر جمعیت فعال (۳۹.۸ درصد) و ۶ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۹۵۸ نفر جمعیت غیرفعال (۶۰.۲ درصد) بوده‌اند که جمعیت غیرفعال را افراد محصل و خانم‌های خانه دار و افرادی که درآمد بدون کار دارند تشکیل می‌دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7057/4/511178/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها