تعیین قیمت برگ سبز چای متناسب با تورم سالانه



چایکاران و صاحبان کارخانه‌های چایسازی از افزایش 20 درصدی بهای برگ سبز چای طی امسال رضایتی ندارند و معتقدند، قیمت برگ سبز چای باید به تناسب تورم سالانه افزایش یابد.
«محمد صادق حسنی»، مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه‌های چایسازی شمال کشور به ایرنا، گفت: دولت برای افزایش برگ سبزچای باید از نظر کارشناسان و ذینفعان نیز استفاده کند و در فرآیند قیمت گذاری، مشکلات چایکاران هم در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: اتحادیه کارخانه‌های چایسازی شمال قیمت پیشنهادی سازمان چای که بهای هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک را 36 هزار ریال و درجه 2 را 24 هزار و 50ریال تعیین کرده بود، می‌پذیرد، اما این مهم تاکنون به تصویب نرسیده
است.
صادق حسنی با یادآوری رها شدن باغ‌های زیادی طی 2 دهه اخیر، افزایش نیافتن قیمت برگ سبز چای را تهدیدی برای صنعت چایکاری دانست.
 «حبیب جهانساز»، رئیس سازمان چای کشور نیز گفت: ارزش اقتصادی برگ سبز چای بیش از قیمت تضمینی است که از سوی شورای‌عالی اقتصاد تعیین شده و به بیانی بهتر؛ این نرخ نوعی قیمت پایه و اقدامی برای حمایت از چایکاران است و به منزله قیمت واقعی برگ سبز نیست.
وی خواستار خرید برگ سبز بیش از قیمت تضمینی از سوی صاحبان کارخانه‌های چایسازی شد و افزود: قیمت واقعی برگ سبز چای باید به‌صورت تعاملی بین چایکاران و صاحب کارخانه‌های چایسازی تعیین و اعمال شود و هر قیمتی که بالاتر از قیمت تضمینی باشد، مورد حمایت سازمان چای خواهد
بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7057/14/511196/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها