اخبار




آغاز پرداخت کمک‌های بلاعوض دولت به سیل زدگان گنبدی

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس از آغاز پرداخت کمک بلاعوض دولت به سیل زدگان این شهرستان خبر داد و گفت: این کمک‌ها به صاحبان واحدهای مسکونی نیازمند تعمیر و نیز در قالب کمک معیشت پرداخت می‌شود.
«ولی‌الله رضایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: سقف کمک بلاعوض دولت به این دو گروه برحسب میزان خسارت تا 50 میلیون ریال است که به حساب افراد آسیب دیده از سیل واریز می‌شود. وی ادامه داد: براثر بارش روزهای پایانی سال 97 که منجر به آبگرفتگی و جاری شدن سیل در گنبدکاووس شد، 2 هزار و 837 واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان دچار خسارت شده و نیاز به تعمیرات دارد.

فرود فلامینگوها در تالاب گاوخونی اصفهان

نخستین گروه از فلامینگوهای مهاجر پس از 2 سال در تالاب بین‌المللی گاوخونی در شرق اصفهان فرود آمدند.
«حسین اکبری»، سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان درگفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: از چند روز گذشته 100 تا 150 قطعه فلامینگو پس از 2 سال غیبت و آبگیری نسبی در تالاب بین‌المللی گاوخونی فرود آمده‌اند. اکبری افزود: این گونه پرنده آبزی در مهاجرت‌های بهاره از عرض‌های جغرافیایی شمالی به سمت مناطق میانی و جنوبی پرواز می‌کند.

فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی راکد اردبیل

34 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل راکد است و برای فعال کردن این واحدها باید تلاش شود.
به‌گزارش ایرنا، «اکبر بهنامجو» استاندار اردبیل در بازدید از 14 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی شماره 2 و ناحیه صنعتی «نوجه ده» نمین، گفت: 66 درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی مختلف استان فعال هستند که این فعالیت از 20 تا صد درصد متغیر است. وی با بیان اینکه در بازدیدهای دوره‌ای، واحدهای تولیدی راکد مدنظر اعضای ستاد تسهیل استان برای اتخاذ تمهیدات لازمه در جهت راه‌اندازی دوباره خواهد بود، گفت: هماهنگی با بانک‌ها، بیمه تأمین اجتماعی، ادارات مالیات و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز این واحدها در اولویت کار است. بهنامجو از آغاز عملیات راه‌اندازی کارخانه‌های تولید سرم و شیرآلات در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این کارخانه‌ها برای بیش از 300 نفر ایجاد شغل می‌شود.

از سرگیری اجرای طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران

اجرای طرح قطار سریع السیر تهران - اصفهان - شیراز که از مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام استان اصفهان است، باید هرچه سریع‌تر از سرگرفته شود.
«سید حسن قاضی عسگر»، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در گفت‌و‌گو با ایرنا، اظهار داشت: در ادامه اجرای این طرح، ناهماهنگی‌هایی در حوزه مدیریتی پیش آمده بود و به‌رغم اینکه کارهای مربوط انجام شده بود و قول داده بودند که اجرای آن را از سر بگیرند، اما سوء مدیریت باعث شد تا ادامه آن با تأخیر مواجه شود. ولی معاونت عمرانی استانداری به‌دنبال برطرف شدن این مشکل است و با توجه به اینکه این طرح از مرحله سرمایه‌گذاری به اجرا رفته، مسئولیت آن به معاونت عمرانی استانداری واگذار شده است. تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران یکی از برنامه‌های مهم ریلی استان اصفهان است که اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده، این طرح 422 کیلومتر خط ریلی دارد که 300 کیلومتر آن در استان اصفهان است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7057/14/511197/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها