بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گشایش یافت




بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و میهمانان داخلی و خارجی گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، «سید عباس صالحی» عصر شنبه در آیین گشایش بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه برخی لغات هزار بار و برخی تنها یک بار در قرآن کریم نام برده شده است، گفت: کلمه الله دو هزار و 700 بار در قرآن به کار رفته که از جمله واژه‌های پر تکرار بوده و این نشان دهنده اهمیت و کانونی بودن در نظام معرفتی قرآن است. وی افزود: برخی از واژه‌ها مانند کلمه کوثر تک دانه و همچون صدف هستند و رمضان نیز از جمله واژه‌هایی است که تنها یکبار در قرآن آمده است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با وجودی که 12ماه در سال وجود دارد، تنها نام ماه رمضان در قرآن آمده چراکه کانون رمضان قرآن است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در فضای چهلمین سال انقلاب اسلامی زیست می‌کنیم، افزود: جنبش امام خمینی(ره) و حرکت‌شان با قرآن پیوند دارد. صالحی افزود: آثار دیگر یاران امام خمینی (ره) مانند شهیدان مطهری، طالقانی و بهشتی و دیگر روشنفکران نیز با قرآن پیوند‌های مشترک زیادی دارد.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم با اشاره به این که نمایشگاه به مدت 14 روز برپا می‌شود، افزود: این دوره از نمایشگاه برگرفته از تجربیات مدیران سال‌های گذشته و دیگر علاقه‌مندان برگزار می‌شود. عبدالهادی فقهی زاده از حضور 10 کشور اسلامی در نمایشگاه امسال خبر داد و افزود: اولویت برنامه و سیاست‌هایمان در راستای حضور جدی‌تر مخاطبان در این نمایشگاه است. وی با اعلام اینکه این دوره از نمایشگاه در مساحتی حدود 38 هزار مترمربع برگزار می‌شود، افزود: کیفی سازی این دوره از نمایشگاه از جمله برنامه‌ها بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7057/2/511221/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها