اخــبار





ضریب پایداری شبکه ارتباطی اربعین افزایش یافت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات (رگولاتوری) از ایجاد مسیر پشتیبان برای بالابردن ضریب پایداری شبکه ارتباطی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران و دوبرابر شدن پهنای باند ورودی استان ایلام خبر داد.
به گزارش «ایران»، حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه ظرفیت زیرساخت‌های ارتباطی برای خدمت‌رسانی تمامی دستگاه‌ها در ایام اربعین ۹۸ افزایش یافته است، گفت: ظرفیت‌های ایجاد شده در زیرساخت ارتباطی پایانه‌های مرزی علاوه بر تأمین نیاز اپراتورهای حوزه ICT، نیاز سایر دستگاه‌های خدماتی، امنیتی، امدادرسان، صدا و سیما و راهنمایی و رانندگی را پوشش می‌دهد.
وی گفت: با توجه به آسیب‌های ناشی از سیل اخیر در زیرساخت‌های منتهی به پایانه مهران، با اجرای ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری شبکه این منطقه به طور کامل بهسازی شده است و شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیرهای منتهی به این پایانه، به منظور بالابردن ضریب پایداری شبکه، مسیر پشتیبان ایجاد کرده و ظرفیت پهنای باند ورودی استان ایلام از ۴۷ گیگابیت به ۱۱۰ گیگابیت افزایش یافته است. رئیس رگولاتوری با اشاره به مذاکرات انجام شده با رگولاتوری عراق افزود: با توجه به تمرکز و تجمع تجهیزات مخابراتی برای تأمین ارتباطات باکیفیت در نقاط مرزی برای زائران، فضای فرکانسی این مناطق نیز به‌صورت مستمر پایش می‌شود تا در صورت ایجاد تداخلات فرکانسی یا سرریز سیگنال، مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: در پایانه مرزی مهران با‌وجود هزینه‌های بالای سرمایه‌گذاری، بسیاری از سایت‌های سیار و موقتی به سایت‌های دائمی تبدیل شده‌اند تا علاوه بر ایام ویژه اربعین، زمینه دریافت سرویس باکیفیت برای زائران در تمامی ایام سال فراهم شود.

اولین پارک فضایی کشور در قشم جانمایی شد

تفاهمنامه همکاری میان سازمان فضایی ایران و سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ایجاد طرح منطقه گردشگری فضایی (پارک موضوعی فضا پایه) در جزیره قشم امضا شد.
به گزارش ایسنا، براساس این تفاهمنامه، از ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد قشم اعم از ظرفیت‌های طبیعی موجود در دره ستارگان و آسمان مناسب این جزیره در هنگام شب برای مقصد گردشگری داخلی و خارجی و منطقه گردشگری فضایی، در سه فاز، تعریف، جانمایی و برنامه‌ریزی می‌شود.
طبق این تفاهمنامه، دو طرف در زمینه طراحی کلان و راهبردی تدوین برنامه گردشگری فضایی، مطالعات پیش امکان‌سنجی و ارائه تجربیات کشورهای دیگر به متقاضیان سرمایه‌گذاری این طرح در جزیره قشم کمک خواهند کرد.
برگزاری برنامه‌های کارشناسی و تعیین محتوای علمی با توجه به جذابیت حوزه فضا برای گردشگر و تورهای تخصصی و همچنین حضور کارشناسان علمی و استقرار تلسکوپ در مکان‌هایی مانند دره ستارگان بویژه در موقعیت‌های زمانی خاص هم از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.
مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: پارک‌های فضاپایه فرصتی است برای رونق گردشگری در حوزه توریسم و بستری را برای تحقیقات علمی محققان فراهم خواهد کرد که پیشرفت در هر دو ظرفیت بالقوه پارک‌های فضاپایه، موجب پیشرفت اقتصادی کشور خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7180/11/524044/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها