اخبار



سرقت 270 میلیونی کارگر طلافروشی

گروه حوادث / سارقی که از کارگاه طلاسازی بیش از 270 میلیون تومان سرقت کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، اواخر شهریور سال جاری مالک یکی از کارگاه‌های طلاسازی خیابان مفتح با مراجعه به کلانتری 107 فلسطین از سرقت حدود  270 میلیون تومان طلا از کارگاهش خبر داد. با ثبت اظهارات شاکی، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت و برای تحقیقات بیشتر تیمی از کارآگاهان به محل سرقت  مراجعه  کردند که پس از بررسی صحنه احتمال همکاری یکی از کارگران کارگاه با سارق یا سارقان قوت گرفت . در ادامه مشخص شد یکی از کارگران پس از وقوع سرقت غیبت کرده و به محل کارش نرفته است بدین ترتیب  فرضیه  دخالت  او در این سرقت پررنگ تر شد.  با توجه به اینکه محل سکونت متهم نامعلوم بود پلیس با بررسی‌های مختلف در نهایت موفق شد او را در مخفیگاهش دستگیر کند. متهم در ابتدا منکر هرگونه دخالت در سرقت بود ولی در ادامه بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان، لب به اعتراف گشود و گفت: طلاها را طی چند مرحله سرقت کرده و به مالخری در مرکز شهر فروخته است که با هماهنگی مقام قضایی متهم دوم پرونده نیز دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت. سرهنگ کامیار چهری ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی افزود: در تحقیقات تکمیلی، مالخر طلاهای سرقتی نیز  به خرید طلاها اعتراف و اظهار کرد: طلاهای سرقتی را به صورت آب شده به فروش رسانده و در نهایت هر 2 متهم با دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 15تهران روانه زندان شدند.


دستگیری دزد نقابدار دفاتر آژانس هواپیمایی

گروه حوادث / سارق نقابدار که با گذاشتن کلاه گیس به دفاتر آژانس هواپیمایی دستبرد می‌زد در بازجویی‌ها مدعی شد با پول‌های سرقتی برای خود خانه اجاره کرده است. سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خصوص این خبر گفت: اوایل مهر امسال مأموران کلانتری 105 سنایی در جریان چند فقره سرقت از چندین دفتر آژانس هواپیمایی قرار گرفتند و تیمی از مأموران تجسس کلانتری برای تحقیقات پلیسی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها وارد عمل شدند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: مأموران در گام نخست پی بردند که سارق یا سارقان پس از تعطیلی دفاتر آژانس هواپیمایی با استفاده از ابزارهای خاص اقدام به تخریب قفل و کرکره‌های فلزی دفاتر کرده و رایانه‌های دستی و ارزهای داخل آژانس را سرقت کرده‌اند. با توجه به شباهت نحوه سرقت‌ها موضوع سریالی بودن آنها قوت گرفت و بدین ترتیب تیم پلیسی به سراغ دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت رفتند و چهره سارق شناسایی شد.
سرانجام روز سه‌شنبه 16 مهر نگهبان یکی از آژانس‌های هواپیمایی در تماس با پلیس 110 از رفت و آمد مرد مرموزی که شبیه به سارق نقابدار بود خبر داد. بلافاصله مأموران کلانتری 105 سنایی در محل حاضر شدند و سارق را در یکی از کوچه‌های فرعی بازداشت کردند. وی اضافه کرد: متهم در ابتدا خود را بی‌گناه معرفی می‌کرد اما وقتی در برابر تصاویر دوربین مداربسته قرار گرفت به ناچار اعتراف و عنوان کرد که ارزها را فروخته و با آن خانه‌ای اجاره کرده است. با هماهنگی مقام قضایی و بازرسی از محل سکونت این سارق 17 لپ‌تاپ و دو گوشی تلفن همراه کشف شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7180/12/524054/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها