دیگه چه خبر


آقای  خاتمی! این هم دوقطبی

  خبر اول اینکه، سایت عصر ایران در یادداشتی با اشاره به سخنان آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در مذمت دوقطبی‌سازی، عکس یک دیروز روزنامه کیهان را مصداق دوقطبی‌سازی دانسته است. در این عکس روزنامه کیهان از بانوانی که به پیاده‌روی کربلا رفته‌اند عنوان «راهیان آزادگی» و از زنانی که برای دیدار تیم ملی فوتبال به ورزشگاه رفته‌اند، عنوان «قربانیان آزادی» استفاده کرده است. در بخشی از این یادداشت آمده است: آقای احمد خاتمی می‌‎خواهید بدانید دوقطبی از کجا آب می‎‌خورد؟ به همین راحتی جامعه را خودی و غیر خودی می‌کنند. همه افرادی که به پیاده‌روی رفته‌اند یا راهی ورزشگاه شده‌اند، فرزندان این کشور هستند، چرا سعی می‌کنیم میان آنها تفرقه بیندازیم و یکی را آزاده خطاب کنیم و دیگری را قربانی؟ از کجا معلوم آن‌که به ورزشگاه رفته است، فردای بازی راهی اربعین نشده باشد؟ از کجا معلوم تماشاگر بازی روز پنجشنبه از کسانی نیست که از پیاده‌روی برگشته‌ است؟ اصلاً بر چه اساسی آدم‌ها را قضاوت می‌کنید؟ نویسنده افزود: بماند که در ایام انتخابات یا دهه فجر همین «قربانیان آزادی» تبدیل به انقلابی‌های درجه یکی می‌شوند که تلویزیون و همین جناب کیهان از دیدن آنها حسابی ذوق می‌کنند. محمد مهاجری، روزنامه‌نگار اصولگرا هم در همین باره نوشته: «چنین تیترها و مطالبی می‌تواند دوقطبی‌هایی در جامعه سیاسی و مذهبی کشور ایجاد کند که برنده‌اش قطعاً مردم نخواهند بود و حتی رسانه‌هایی هم که چنین تیترهایی می‌زنند، برنده نیستند. این دوقطبی تنها به ایجاد تفرقه و نفاق در جامعه کمک خواهد کرد.»

یک سال حبس برای پوریا عالمی، روزنامه‌نگار

  خبر دیگر اینکه، وکیل پوریا عالمی- روزنامه‌نگار- درباره وضعیت پرونده موکلش توضیحاتی ارائه کرد. کاوه رضوانی راد در گفت‌وگو با ایسنا درباره پرونده موکلش اظهار کرد: موکلم در سال 91 دستگیر شد و بعد با وثیقه آزاد شده بود و پرونده‌اش در حال رسیدگی بود که اخیراً حکم قطعی او صادر شده است. وی افزود: مجموعه‌ای از اتهامات علیه موکلم مطرح شده بود که ایشان از عمده اتهامات تبرئه شده است. اما حکم درخصوص اتهام تبلیغ علیه نظام صادر شد. او در ابتدا از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب- شعبه بدوی- به 5 سال حبس تعلیقی و دو سال ممنوع‌الخروجی محکوم شد ولی شعبه 54 دادگاه تجدید نظر، حکم 5 سال حبس تعلیقی او را تبدیل به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوع‌الخروجی کرده است. رضوانی راد با بیان اینکه پرونده به اجرای احکام ارجاع و قطعی شده است، افزود: البته ما درخواست اعاده دادرسی کرده و موارد اعتراضی را بیان کردیم و امیدواریم دیوان عالی در اعاده دادرسی موارد اعتراضی ما را بپذیرد و حکم را نقض کند.

اندیشکده کارنگی: ریاض از کجا شروع کند

  دست آخر اینکه، اندیشکده امریکایی کارنگی در تحلیلی به قلم یاسمین فاروغ درباره روابط ایران و عربستان نوشته است: عربستان برای شروع می‌تواند به یک پیمان عدم تعرض با ایران دست پیدا کند. برای دستیابی به چنین توافقی ضرورتی برای گفت‌وگوی مستقیم بین تهران و ریاض وجود ندارد. آنها می‌توانند با کاهش تنش در خلیج فارس زمینه مناسبی را برای مذاکرات مستقیم در آینده فراهم کنند. سعودی‌ها می‌توانند انتشار نتایج تحقیقات مرتبط با حملات اخیر را به تأخیر اندازند. دولت عربستان هنوز به طور رسمی ایران را متهم به انجام این عملیات نکرده است .به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده: ریاض در گذشته نیز از چنین استراتژی برای جلوگیری از درگیری نظامی استفاده کرده بود. بعد از بمبگذاری‌های برج‌های خبر در سال 1996 که با حمایت [ادعایی] ایران انجام شده بودند، رهبران سعودی به جای اقدامات تلافی جویانه از پیشنهاد رئیس جمهوری ایران برای مصالحه استقبال کردند. این موضوع دریچه ای برای گسترش همکاری های امنیتی بین دو کشور باز کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7180/3/524108/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها