اخبـــــار




دستگیری فروشندگان الکل تقلبی در البرز

گروه حوادث/ 3 فروشنده الکل تقلبی در شهرهای کرج و ساوجبلاغ از سوی پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ «محمد نادربیگی» رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این باره گفت: در پی تولید و توزیع مقادیر زیادی الکل‌های دست ساز غیرمجاز در سطح استان البرز و رواج این باور غلط در برخی از افراد جامعه که با خوردن الکل می‌توان در مقابل ویروس کرونا خود را مصون کرد عده زیادی از مردم با خوردن الکل‌های تقلبی جان باختند.
به همین خاطر برای تأمین امنیت روانی جامعه اقدامات ویژه‌ای از سوی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان برای شناسایی عوامل توزیع و فروش این الکل‌های تقلبی انجام گرفت و در نهایت 3 نفر از عوامل تولید و توزیع الکل‌های دست ساز غیرمجاز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر شدند .از متهمان 58 بطری 600 سی سی با مارک الکل طبی آماده توزیع، 70 بطری خالی و چندین دستگاه بسته‌بندی الکل‌های تقلبی کشف شد. متهمان اعتراف کردند که مواد اولیه ضد عفونی‌کننده را از شخصی در شهرستان «اشتهارد» خریداری کرده‌اند که وی نیز بلافاصله دستگیر و از مخفیگاه وی 40 لیتر مواد اولیه تهیه الکل غیرمجاز کشف شد.

44 نفر در فارس قربانی الکل مسموم

گروه حوادث / شمار مسمومان الکل صنعتی در استان فارس تا ظهر روز گذشته به 330 نفر رسید که از میان آنها 44 نفر جان باختند. محمدجواد مرادیان رئیس مرکز اورژانس استان فارس، با بیان این خبر گفت: افراد سودجو با ترکیب متانول و اتانول و عرضه آن در بازار، این فاجعه را به بار آورده‌اند و ما هم از مردم تقاضا داریم تمام الکل‌های موجود در بازار را سمی تلقی کنند و از نوشیدن هرگونه الکل خودداری کنند.

16 هزار کشته در جاده های کشور

گروه حوادث / پزشکی قانونی کشور میزان تلفات حوادث رانندگی در 11 ماه گذشته را 15 هزار و 900 نفر اعلام کرد. به‌گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار قربانیان حوادث رانندگی در ۱۱ ماه گذشته ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات تصادفات ۱۵ هزارو ۹۲۶ نفر بود، دو دهم درصد کاهش داشته است.
همچنین بر اساس این گزارش در بهمن امسال نیز یکهزار و ۱۰۱ نفر در سانحه رانندگی جان باختند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۲۵۳ نفر بوده است و نسبت به سال قبل کاهش ۱۲.۱ درصدی را شاهد بودیم. در این میان ۸۷۷ نفر مرد و ۲۲۴ نفر زن در بهمن ماه جان خود را در سانحه رانندگی از دست دادند.

فارس و تهران در صدر تلفات تصادفات
 پزشکی قانونی در این گزارش تأکیدکرده است، استان‌های فارس با یک هزار و ۱۸۵، تهران با یکهزار و ۱۵۹ و خراسان رضوی با یکهزار و ۶۹ کشته بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۵۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۹۱ و چهارمحال و بختیاری با ۲۰۰ مورد فوتی به ترتیب کم‌ترین آمار تلفات را داشته‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7306/8/539243/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها