به پایتخت تجارت و اقتصاد ایران سفر نکنید!


فریدون همتی
استاندار هرمزگان
مردم شریف ایران! من از استانی با شما سخن می‌گویم که بدرستی پایتخت اقتصادی کشور لقب گرفته است، استانی که همه ساله پذیرای میلیون‌ها مسافر از جای جای کشور عزیزمان ایران بوده است. اما در شرایط خاصی که شیوع پر شتاب ویروس کرونا به وجود آورده، الزام و ایجاب می‌نماید که برای حفظ سلامت مسافران و گردشگران، کمبودهایی را که در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی به‌ویژه کمبودهایی را که در شهرستان‌ها و جزایر تابعه با آن روبه‌رو هستیم، به طور جد در نظر بگیریم. تأکید ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا مبنی بر عدم مسافرت به‌منظور گسستن زنجیره شیوع این ویروس و اهمیت هرمزگان در اقتصاد کشور؛ مسئولان این استان را واداشت تا تصمیم سخت عدم پذیرش میهمان و گردشگر را اتخاذ کنند.
هرمزگان استانی است که 50 درصد صادرات و واردات کشور را مدیریت می‌نماید؛ منطقه‌ای که در آن 50 درصد بنزین کشور تولید و تأمین می شود.
دیاری که صنایع عظیم فولادی، آلومینیومی، معدنی و انرژی بر فلزی را در خود جای داده است. نقطه‌ای از خاک ایران که قطب تولید صیفی جات زمستانی، خرما، مرکبات و به‌طور خاص لیمو‌ترش لقب گرفته و صید و صیادی اش در صدر مناطق ساحلی کشور قرار دارد. هرمزگان یعنی منطقه‌ای از ایران که ملل جهان به استراتژیک بودن آن آشکارا اعتراف می‌کنند و تنگه هرمزش در مبادلات تجاری به‌عنوان تنگه حیاتی اقتصادی مطرح است. استانی با تجارت دریایی، جاده‌ای و ریلی ، بنادر و سواحل ارزشمند و جزایر مهم که به نگین خلیج فارس مشهورند؛ منطقه مهمی که مناطق ویژه کیش، قشم، جاسک و جزیره گردشگری هرمز در آن قرار گرفته‌اند.
سفر به هرمزگان در این مقطع خاص نه تنها فایده بخش نیست بلکه بسیار هم زیانبار است؛ شیوع ویروس کووید۱۹ ؛ جان  تجارت، اقتصاد و زندگی مردم را در سراسر کشور تهدید کرده و می‌کند. و این در حالی است که این قطعه از خاک ایران نیز با وجود میهمان نوازی، کرامت و بخشندگی مردمانش باید تا برون رفت از وضع کنونی تصمیماتی مهم، و گاه سخت بگیرد که صدالبته با در نظر گرفتن شرایط ملی خطیر کنونی است.
حفظ جان همه هموطنان، و به تبع شهروندان هرمزگانی و ساکنان آن و حفظ موقعیت استراتژیک استان در ابعاد اقتصادی، صنعتی، تجاری، گردشگری، نظامی و تولید در اولویت تصمیمات قرار دارد. تردید نداریم که شیوع ویروس کرونا در هرمزگان تبعات سخت و سنگینی را برای کشور خواهد داشت و اقتصاد، تجارت و تأمین مایحتاج مردم در سراسر کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اهمیت هرمزگان اگر بیشتر از پایتخت نباشد کمتر از آن نیست.هرمزگان، نباید کلونی ویروس کرونا شود. مردم عزیز ایران! همه این شرایط گویای این حقیقت است که شما هم در مقابل تصمیم اتخاذ شده مسئولانه برخورد کنید، چون این قطعه زرخیز و فوق‌العاده مهم ایران متعلق به آحاد مردم کشور است و حفظ شرایط موجود در بهره‌مندی از فواید هرمزگان عزم و همراهی همه مردم را می‌خواهد.
لذا اتخاذ راهبرد عدم پذیرش میهمانان عزیز بواسطه شرایطی است که عرض شد و یقین دارم که مردم عزیز کشورمان از این تصمیم سخت اما معقول و منطقی استقبال خواهند کرد. اینجانب به نمایندگی از مردم شریف هرمزگان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های فداکارانه سربازان خط مقدم جبهه مقابله با کرونا، برای همه هموطنان آرزوی صحت، سلامت و سالی خوش و برای کشور عزیز رفع بلایا و گذر از سختی‌ها را دارم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7306/10/539246/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها