رئیس جمهوری در تماس تلفنی با رؤسای علوم پزشکی گیلان و قم:

دولت در تعطیلات عید تعطیل نیست




رئیس جمهوری روز گذشته در تماس‌های تلفنی جداگانه با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان و قم، ضمن دریافت آخرین گزارش‌ها از روند مقابله با بیماری کرونا، تأکید کرد که دولت در تعطیلات عید تعطیل نیست و دستور داده است تا نیازهای درمانی و بهداشتی در سریع‌ترین زمان تأمین شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دولت و ملت قدردان زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمان هستند، اظهارکرد: فداکاری‌های امروز کادر درمانی کشور در تاریخ و ذهن مردم باقی خواهد ماند.
او ضمن دریافت آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و همچنین روند درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان، گفت: هر آنچه برای درمان بیماران و مقابله با شیوع ویروس کرونا مورد نیاز باشد با تولید در داخل  یا از طریق واردات تأمین خواهد شد.
روحانی در پاسخ به ابراز نگرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره احتمال افزایش مبتلایان با انجام سفرهای نوروزی گفت: قطعاً همه باید در پویش«در خانه می‌مانیم» شرکت فعال داشته باشند و امیدوارم ملت فهیم و شریف ما که همواره در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات تلاش کرده‌اند، این بار نیز در این پویش بزرگ برای تأمین سلامت خود و سایر شهروندان از سفرهای نوروزی اجتناب کنند و صرفاً اگر ناگزیر به سفر یا جابه‌جایی بودند با حفظ اصول بهداشتی نسبت به این کار اقدام کنند.
رئیس جمهوری با بیان توانمندی و تخصص کادر درمانی ایران در منطقه و جهان، اجرای طرح غربالگری وزارت بهداشت در استان‌های مختلف کشور را بسیار مهم خواند.
روحانی درباره تمهیدات دستگاه‌های بهداشتی برای تأمین سلامت و رفع مشکلات احتمالی کادر سلامت در زندگی شخصی خود در این استان تأکید کرد و گفت: من دیروز (دوشنبه) هم اعلام کردم دولت در تعطیلات عید تعطیل نیست و همه مسئولان به خدمت‌رسانی مشغول هستند و از این فرصت استفاده کرده و تأکید می‌کنم چنانچه در خدمت درمانی به مردم و تأمین نیازهای کادر درمانی در این ایام به مانع  یا مشکلی برخورد کردید، سریعاً مسئولان و بویژه مسئولان ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را مطلع کنید تا برای رفع این موانع در اسرع وقت اقدام شود.
در این گفت‌وگوی تلفنی، دکتر سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گزارش کاملی از وضعیت این بیماری در استان‌ خود و همچنین تلاش‌های انجام شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا ارائه کرد.
سالاری با بیان اینکه با اجرای طرح غربالگری کرونا از سوی وزارت بهداشت شاهد کاهش مراجعات مردم به بیمارستان‌ها بوده‌ایم نسبت به احتمال افزایش مبتلایان با انجام سفرها در ایام تعطیلات نوروز ابراز نگرانی کرده و بر لزوم خودداری هموطنان از سفر و ماندن در خانه تأکید کرد.
دستور برای تأمین نیازها
رئیس جمهوری در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم ضمن دریافت آخرین گزارش‌ها درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا و همچنین روند درمان بیماران مبتلا به این بیماری در این استان، با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی پزشکان، پرستاران و همه کادر درمانی بیمارستان‌ها تأکید کرد: دولت و مردم قدردان این زحمات و تلاش‌های شما هستند و این فداکاری‌ها در تاریخ و ذهن مردم باقی خواهد ماند.
روحانی با بیان اینکه این روزهای سخت دیر یا زود به پایان خواهد رسید، افزود: مردم امروز احساس می‌کنند که بیمارستان‌ها و پزشکان و پرستاران پناهی برای آنان هستند و این بسیار ارزشمند است.
او با اشاره به اینکه خوشبختانه کادر درمانی باتجربه و متخصص ما در منطقه و سطح جهان از جایگاه خوبی برخوردار است، اظهارکرد: دولت با همه توان و امکانات در این موضوع وارد شده و برای رساندن تجهیزات و امکانات لازم بیمارستان‌ها و حفاظت از جان کادر درمانی در مقابله با ویروس کرونا همه تلاش خود را انجام خواهد داد.
رئیس جمهوری تصریح کرد: به وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای تأمین نیازها دستور داده‌ام که هیچ محدودیتی نباید وجود داشته باشد و پشتیبانی‌های لازم از جمله تأمین ارز مورد نیاز برای واردات انجام گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7306/2/539258/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها