«عدنان الزرفی» به‌عنوان نخست‌وزیر جدید عراق معرفی شد



«عدنان الزرفی» استاندار سابق نجف و عضو فراکسیون «النصر» نزدیک به حیدر العبادی به‌عنوان نخست‌وزیر جدید عراق معرفی شد.
به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق در آخرین روز مهلت قانونی 15 روزه، الزرفی را به‌عنوان نخست‌وزیر جدید معرفی کرده است.
گفته می‌شود الزرفی با تابعیت دوگانه امریکایی - عراقی که در حال حاضر خانواده‌اش در امریکا به سر می‌برند از جمله چهره‌های بحث برانگیز است. برخی گروه‌های مقاومت اسلامی عراق نیز پیشتر با معرفی او به‌عنوان نخست‌وزیر و مأمور تشکیل دولت انتقالی مخالفت کرده بودند.
اعضای فراکسیون النصر نیز روز گذشته به رسانه‌های عراقی گفتند که انتخاب الزرفی به‌عنوان نخست‌وزیر دولت انتقالی از طرف این ائتلاف صورت نگرفته است. این فراکسیون پیشتر میهن پرستی، بی‌طرفی و پاکدستی را از شروط خود برای نخست‌وزیر دولت انتقالی اعلام کرده بود.
این ائتلاف پارلمانی وظیفه اصلی دولت انتقالی را بسترسازی برای انتخابات زودهنگام حداکثر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (اواخر سال میلادی جاری) با مشارکت و کمک گرفتن از سازمان ملل، انحصار سلاح در دست دولت و بازخواست قضایی عوامل کشتارتظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی عنوان کرده است.
«عدنان الزرفی» از اعضای فراکسیون النصر در سه مقطع (سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ و ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵) استاندار نجف بوده است و در جریان اعتراض‌های اخیر خیابانی به‌عنوان یکی از چهره‌های ذینفوذ در این اعتراضات معرفی شد. او در انتخابات اردیبهشت ماه ۹۸ به‌عنوان یکی از نمایندگان استان نجف از ائتلاف انتخاباتی النصر به پارلمان عراق راه یافته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7306/2/539259/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها