اخبــــار




پاسخ رهبر انقلاب به استفتاء
درباره سفر در زمان شیوع کرونا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفتاء درباره سفر در زمان شیوع کرونا پاسخ دادند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن سؤال و پاسخ ایشان، به این شرح است:
سؤال: در حالی که مسئولان محترم، در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، مردم را از سفر نهی می‌کنند، آیا مسافرت کردن، سفر معصیت خواهد بود و در چنین سفرهایی، نماز را باید تمام خواند؟
جواب: چنانچه براساس تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت، برای جلوگیری از گسترش بیماری، رفتن به مسافرت غیر ضروری، ممنوع باشد، اجرای این تدبیر برهمه لازم است و رفتن به چنین مسافرتی، جایز نبوده و نماز دراین گونه سفرها، تمام است.


رایزنی تلفنی ظریف با همتای انگلیسی
کمک ۱۰ میلیون دلاری کویت به ایران

گروه سیاسی/ با‌وجود آنکه تحریم‌های امریکا سختی‌هایی را پیش روی مقابله با کرونا در ایران قرار داده، اما کمک‌های دیگر کشورها به تهران همچنان ادامه دارد. شیخ احمد ناصر الجابر الصباح، وزیر امور خارجه کویت دیروز در گفت‌و‌گوی تلفنی با محمد جواد ظریف ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا از کمک انسان دوستانه ۱۰ میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا خبر داد.
به‌گزارش ایسنا، دیروز همچنین اعلام شد که در ادامه کمک‌ها از سوی سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با ویروس کرونا، یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) سومین محموله کمک‌های خود را به جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد.
یونیسف تاکنون طی سه مرحله کمک‌های خود را به ایران ارسال کرده است. کمک‌های یونیسف علاوه بر اقلام پزشکی، دستورالعمل‌های این صندوق به زبان فارسی برای نگهداری و حمایت از کودکان در مقابل کرونا و ایجاد فضایی امن برای کودکان در خانه در شرایط شیوع کرونا در جامعه را شامل می‌شود.
همچنین از سوی وزارت بهداشت دولت ترکیه، محموله کمک‌های بهداشتی شامل 1000 کیت تشخیص، 4175 گان، 20 هزار روپوش، 2004 عینک، 4 هزار ماسک N95 و 78 هزار ماسک سه لایه به ایران اهدا شد. سرگیی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هم در تماس تلفنی با کاظم جلالی سفیرایران در روسیه به وی اطمینان داد: کمک‌های روسیه به ایران برای مقابله با بیماری کرونا ادامه خواهد یافت و مقامات روسیه بعد از دریافت نامه رئیس جمهوری روحانی در حال بررسی نحوه اقدام در این زمینه هستند.
کمک‌های انسان‌دوستانه امارات متحده عربی شامل مقادیری از اقلام بهداشتی و درمانی به‌منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا توسط دو فروند هواپیمای اماراتی از مبدأ ابوظبی نیز روز دوشنبه تحویل ایران شد. سفیر انگلیس در ایران هم از ارسال بسته کمک‌های پزشکی و مالی کشورش با همراهی فرانسه و آلمان به ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.
این در حالی است که «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم دوشنبه شب به‌صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی و گفت‌وگو کردند.

اولین جلسه مجازی مجلس برگزار شد

اولین جلسه مجازی مجلس صبح دیروز برگزار شد. آن طور که محمدعلی وکیلی به «ایسنا» گفته، این جلسه با حضور حدود 70 نفر از نمایندگان برگزار شده است. به گفته وکیلی، رئیس و اعضای هیأت رئیسه مجلس در جایگاه هیأت رئیسه در صحن مجلس حضور پیدا کرده‌ و سایر نمایندگان به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه مجازی شرکت کردند.
در این جلسه که به ریاست علی لاریجانی برگزار شد، موضوعات مختلفی از محکومیت هتک حرمت حرم‌های مطهر قم و مشهد و همچنین تأکید بر ضرورت پرداخت خسارت بنگاه‌های آسیب‌دیده در اثر بحران کرونا مطرح شدند. آنطور که طیبه سیاوشی به «ایسنا» گفته است در این جلسه «آقایان ذوالنور و امیرآبادی نمایندگان قم تأکید کردند که ویروس کرونا در قم شناسایی شده و نباید این موضوع مطرح شود که قم باعث شده کل کشور آلوده شود. آقای ذوالنور همچنین حمله به حرم حضرت معصومه را محکوم کرد و گفت کسانی که این اغتشاش را به وجود آوردند و این هتک حرمت را انجام دادند باید دستگیر شوند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7306/2/539260/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها