عمار صالحی به ۱۰ سال حبس محکوم شد




به‌گفته سخنگوی قوه قضائیه بعد از شیوع ویروس کرونا و در آستانه سال جدید، بیش از ۵۰ درصد از زندانیان امنیتی از مرخصی استفاده کردند. غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری که از شبکه خبر سیما پخش شد، توضیح داد که تاکنون ۸۵ هزار زندانی از مرخصی بهره‌مند شدند. این مرخصی در تمامی استان‌ها اجرا شد.
به‌گزارش ایسنا اسماعیلی در توضیح آخرین پرونده‌های فسادهای اقتصادی هم گفت: آخرین رأیی که دادگاه ویژه در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۸صادر کرد راجع به بخش دیگری از پرونده بانک سرمایه و صندوق تعاونی فرهنگیان است. آقای محمدرضا جهانبانی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع محاکمه شد. این فرد به تنهایی و در قالب شرکت‌های متعدد بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات گرفته و تسهیلات را مسترد نمی‌کرد که به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی و استرداد ۵ هزار و سه میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال در حق بانک سرمایه محکوم شد. وی ادامه داد: متهم دیگر عمار صالحی فرزند عطاءالله به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۱۰ سال حبس و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شد. اسماعیلی افزود: یکی از بدهکاران بانکی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از ۱۰ بانک با عناوین مختلف تسهیلات گرفته بود و از تسویه امتناع می‌کرد و با پیگیری‌های قضایی بیش از ۵۰ درصد از این بدهی‌های معوق تا امروز تسویه شده است.

اعلام نرخ دیه در سال ۱۳۹۹
وی در پاسخ به سؤالی درباره میزان دیه در سال ۱۳۹۹ نیز گفت: به موجب قانون در پایان هر سال برای سال جدید قوه قضائیه باید نرخ دیه را اعلام کند. این موضوع در جلسه اخیر شورای عالی قوه قضائیه مطرح شد و نرخ دیه برای سال ۹۹ در ماه‌های غیرحرام ۳۳۰ میلیون تومان تعیین شده است که با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مبلغ نرخ دیه سال ۹۸ همراه بوده است. سال ۹۸ در ماه‌های غیرحرام دیه ۲۷۰ میلیون تومان بود که در سال ۹۹ به ۳۳۰ میلیون تومان افزایش یافت و از تاریخ اول فروردین سال ۹۹ لازم الاجراست.

پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی
اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: قوه قضائیه در دادسرای تهران پرونده ویژه‌ای برای تعقیب آمران و عاملان و معاونان این اقدام ضد بشری تشکیل داده است. پرونده‌ای در این رابطه با بازپرس ویژه و مأموریت ویژه به یکی از معاونان دادستان تهران و همچنین با دادگاه ویژه رسیدگی به امور بین‌الملل تشکیل شده است و همچنین در همین رابطه یک هیأت قضایی برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شده است. در کنار این یک هیأت، یک هیأت دیگر متشکل از وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، قوه قضائیه، ستاد حقوق بشر و نیروی قدس سپاه و هیأت مستشاری تشکیل شده است. همچنین ارتباطاتی با قوه قضائیه عراق انجام شده و هیأتی از این قوه به ایران آمده است و بزودی هیأت قضایی ما به عراق عازم می‌شوند و پیگیری مجدانه ما در این رابطه ادامه خواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7306/3/539264/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها