تبدیل ساختار شعب قضایی به کلانتری



گروه حوادث/   رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از تبدیل شعبه‌های قضایی در کشور به کلانتری خبر داد.
سردار محمد شرفی در این باره گفت: یکی از چالش‌های اساسی فرماندهان انتظامی استان‌ها در سال‌های  گذشته مدیریت شعب قضایی بود که مکاتبات متعددی در این زمینه با پلیس پیشگیری انجام می شد. این امر مورد توجه هیأت رئیسه ناجا قرار گرفت و تحول لازم با همکاری مؤثر معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا محقق شد و ساختار سازمانی تمام شعب قضایی مورد بازنگری قرار گرفت و  پس از بررسی تخصصی و کارشناسی، پیشنهاد این پلیس در خصوص تبدیل ماهیت شعب قضایی (کلانتری مرکز) به «کلانتری» مورد موافقت و تصویب سردار فرمانده ناجا قرار گرفت و تغییر انجام شده در سیستم جامع نیروی انسانی ناجا برای سازماندهی کارکنان اعمال شد.
 سردار شرفی بیان کرد: اکنون ساختار ۱۸۹ شعبه قضایی موجود در شهرستان های کوچک سراسر کشور به کلانتری تبدیل شده است که این تغییر ماهیت به دنبال خود تسهیل در خدمات‌رسانی انتظامی و افزایش رضایتمندی عمومی را به دنبال دارد.
توسعه  پلیس راه‌آهن
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی به تحول انجام شده در حوزه پلیس راه‌آهن نیز اشاره کرد و گفت: برابر موافقت و تصویب فرمانده ناجا، ساختار و سازمان نفرات و تجهیزات پلیس راه‌آهن کشور متناسب با توسعه خطوط حمل و نقل ریلی جدید التأسیس مورد تقویت قرار گرفت که این امر فرصت بهره‌مندی اقتصادی کشور از حوزه راه‌آهن در امور حمل و نقل بار و مسافرت مطمئن و در کمال آرامش را برای مردم  فراهم می سازد.
سردار شرفی با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت های پلیس راه‌آهن در سطح کشور ادامه داد: مسئولیت پیشگیری از وقوع جرایم در شبکه حمل و نقل ریلی و تأمین امنیت مسافران برابر قانون به عهده ناجا است و این امر توسط پلیس راه‌آهن کشور اجرا می شود. بنابراین ناجا این مسئولیت مهم را به صورت مستمر و با اقتدار دنبال می کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7325/8/540819/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها