اخبــــار




تغییر پیک مصرف اینترنت با آموزش مجازی

رئیس رگولاتوری با اشاره به افزایش چند برابری استفاده از اینترنت با تغییر ساعت مصرف مردم در شبکه موبایل، گفت: آموزش مجازی دروس دانشگاهی در سطح کشورساعت مصرف اینترنت را تغییر داده است. به گزارش فارس، حسین فلاح جوشقانی گفت: در حال حاضر با توجه به دورکاری تعداد قابل توجهی از فعالیت های نهادها، سازمان ها و کسب و کارهای مختلف، اینترنت روزانه مصرفی شبکه موبایل از ۱۵ هزار ترابایت به ۲۷ هزار ترابایت رسیده است و پیش بینی می شود در روزهای آینده افزایش رو به رشدی داشته باشد. وی افزود:  تا قبل از شیوع ویروس کرونا و آغاز آموزش مجازی دروس برای دانش آموزان و دانشجویان ساعت ۲۳ تا ۲ بامداد پیک مصرف اینترنت در کشور بود اما با شروع کلاس‌های آموزش مجازی و دورکاری بسیاری از کارمندان و کسب و کارها پیک مصرف اینترنت به ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ بعداز ظهر تغییر یافته است. فلاح جوشقانی تصریح کرد: تغییر ساعت مصرف اینترنت برای توزیع مناسب خدمات از سوی اپراتورها شرایط را با وجود افزایش چند برابری استفاده از اینترنت بهبود بخشیده است.

 یک میلیون و ۲۰۰ هزار دامنه ir در کشور ثبت شد

طبق آخرین آمار پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۱۲ هزار دامنه فعال فارسی در مرکز ثبت دامنه کشوری به ثبت رسیده است و دامنه ir با بیش از یک میلیون و ۲۰۴ هزار دامنه‌ فعال در صدر فهرست قرار دارد. به گزارش ایسنا، پس از دامنه ir، دامنه co.ir  با ۳۹۶۷ مورد، دامنه ایران با ۱۷۳۸ مورد و دامنه ac.ir با ۱۳۰۴ مورد دامنه فعال هستند. همچنین دامنه‌های دیگری وجود دارند که کمتر از ۱۰۰۰ مورد به نام آن‌ها ثبت شده است. دامنه id.ir با ۵۷۰ مورد، دامنه org.ir با ۲۸۱ مورد، دامنه sch.ir  با ۲۵۲ مورد و دامنه gov.ir با ۲۱۲ مورد نیز در رتبه‌های بعدی لیست قرار دارند. کمترین دامنه ثبت‌شده نیز متعلق به دامنه net.ir با ۲۹ دامنه فعال است. گفتنی است دامین یا دامنه (Domain) نامی است که وب‌سایت از طریق آن قابل دستیابی بوده و به طور کلی از دو بخش نام و پسوند تشکیل شده است.

واتس اپ به دنبال برقراری تماس با بیش از 4 نفر

با افزایش خانه نشینی مردم جهان به علت شیوع کرونا، واتس اپ قصد دارد محدودیت خود در زمینه برقراری تماس‌های صوتی و ویدئویی را کاهش دهد. به گزارش مهر، در حال حاضر واتس اپ برقراری تماس صوتی و ویدئویی همزمان را بین تنها چهار نفر ممکن می‌کند، اما قرار است این محدودیت کاهش یابد. به نظر می‌رسد این اقدام واتس اپ که متعلق به فیس بوک است، در رقابت با شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و زوم صورت بگیرد که به علت ارائه خدمات متنوع ویدئو کنفرانس با استقبال بیشتر کاربران مواجه شده‌اند. واتس اپ نگران است در صورت عدم رفع برخی محدودیت‌ها بازار را به رقبای خود واگذار کند.
منابع نزدیک به واتس اپ با بررسی کدهای نسخه جدید این اپلیکیشن که در دست طراحی است به این جمع بندی رسیده‌اند که افزایش تعداد کاربران قادر به مکالمه صوتی یا ویدئویی با این اپلیکیشن به شکلی گسترده رخ خواهد داد و قرار نیست واتس اپ این رقم را از چهار نفر به مثلاً شش نفر افزایش دهد؛ اما اینکه واتس اپ دقیقاً چه برنامه‌ای در این زمینه دارد، احتمالاً در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7325/9/540826/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها