دیگه چه خبر



ترامپ: توافق بعد از انتخابات برای ایران پرهزینه‌تر خواهد بود

   خبر اول اینکه، رئیس جمهوری امریکا در یک سخنرانی در جمع هوادارانش ادعاهایی را درباره تمایل ایران به مذاکره با امریکا مطرح کرد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ان.بی.سی، دونالد ترامپ شنبه شب در جمع هوادارانش در ایالت اوکلاهما مدعی شد که ایران منتظر است که «جو بایدن» سناتور دموکرات امریکایی و رقیب انتخاباتی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا پیروز شود.
ترامپ با این ادعا که «من سریع‌ترین توافق را انجام خواهم داد، بهترین توافقی را که دیده‌اید»، مدعی شد: «اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار را به خاطر هیچ به آن‌ها (ایران) داد. باورنکردنی‌تر این است که  او ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به آن‌ها داد. اکنون آن‌ها وضع‌شان خوب نیست؟ هست؟ ایران بشدت خواستار انجام دادن یک توافق است اما جان کری و بقیه به آن‌ها می‌گویند که منتظر باشید ترامپ ببازد، آن‌ وقت صاحب امریکا خواهید شد. من گفتم ما می‌توانیم صبر کنیم. شما می‌توانید صبر کنید اما بعداً که من پیروز شوم، هزینه بیشتری را برای توافق خواهید پرداخت.» ادعای ترامپ درباره تمایل ایران به مذاکره درحالی بیان می‌شود که مقامات عالی کشورمان بارها در مناسبت‌های مختلف تأکید کرده‌اند که با شرایط کنونی به هیچ وجه مذاکره با امریکا صورت نخواهد گرفت.

تأیید بازداشت یک کارشناس شورای شهر تهران
 
   خبر دیگر اینکه، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بازداشت کارشناس این کمیسیون را تأیید کرد. به گزارش تسنیم، محمد سالاری درباره جزئیات دستگیری یکی از کارشناسان شورای شهر تهران اظهار کرد: این فرد در کمیسیون شهرسازی و معماری به عنوان کارشناس و به صورت ساعتی فعالیت داشته است.
وی افزود: بنابر اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته است، حدود دو هفته پیش این فرد بازداشت شده که تا این لحظه البته اطلاعی از اتهامات وی به ما گزارش نشده است.

ارزش 10 میلیون دلاری دو پرونده فساد

   شنیدیم که، علیرضا زاکانی، نماینده قم در مجلس درباره متهم ردیف اول پرونده فساد در دوره قبلی دستگاه قضا مدعی شد: «اکبر طبری در ابتدای انقلاب به دلیل فعالیت در گروهک منافقان زندانی شد اما بعد از آزادی از زندان و با ساده‌انگاری عده‌ای، فرماندار شهرستان نور در مازندران شد و بعد از آن نیز با زبان‌بازی و رابطه وارد نهاد قضایی گردید. این فرد با فساد شبکه‌ای و ارتباطاتی که داشت، خود را تا معاونت قوه قضائیه نیز رسانده است.» به گزارش ایرنا، زاکانی همچنین درباره  قاضی منصوری متهم متوفی این پرونده گفت: «چند بار با قاضی منصوری در دوران مسئولیت در قوه قضائیه دیدار داشتم، او در ظاهر یک انسان تمام انقلابی، خوش‌اخلاق و متدین بود. با این‌ وجود، او در پشت این چهره انقلابی و مؤمن مآب خود پرونده‌های فساد اقتصادی را همراهی می‌کرد.»  او با بیان اینکه رسیدگی به چند پرونده بسیار جدی و بزرگ فساد در قوه قضائیه فعال‌ شده است، گفت: دو پرونده‌ای که در روزهای قبل در قوه قضائیه فعال‌ شده، ارزشی بیش از ۱۰ میلیون دلار دارد که جدا از مسائل مربوط به معاون قوه قضائیه سابق است. مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی هم در سرمقاله این روزنامه درباره مرگ قاضی منصوری نوشت: «مرگ قاضی منصوری در سیر پرونده اکبر طبری مؤثر خواهد بود. او یکی از عناصر کلیدی این پرونده بوده و بازجویی از او می‌توانست ابهامات زیادی را از این پرونده مهم برطرف نماید. علاوه بر این، قاضی منصوری مسئولیت‌هایی هم در بخش‌های دیگر قوه قضائیه داشت که اگر به ایران آورده می‌شد، پرده از بسیاری از پرونده‌های دیگر نیز کنار می‌رفت و راه برای پاکسازی هرچه بیشتر قوه قضائیه باز می‌شد.»

کشتی ششم حامل مواد غذایی برای ونزوئلا است

   با خبر شدیم که، ششمین کشتی ایرانی عازم ونزوئلا با محموله‌ای از مواد غذایی حرکت خود را آغاز کرد.  به گزارش ایسنا، حجت‌الله سلطانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس در گفت‌وگو با شبکه لبنانی المیادین اعلام کرد که ششمین کشتی جمهوری اسلامی ایران که به سوی ونزوئلا درحال حرکت است، حامل مواد غذایی است. این در حالی است که ایران پیش از این پنج نفتکش حامل سوخت به ونزوئلا ارسال کرده است. پیش از این برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که کشتی «گلسان» حامل بنزین به ونزوئلاست.

ابتلای نماینده کرمان به کرونا

   دست آخر اینکه،  محمدمهدی زاهدی چند روز گذشته به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده که حال او رو به بهبودی است. به‌گزارش ایسنا، زاهدی یکی از کاندیداهای ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات بود که به‌دلیل بیماری و بستری شدن در بیمارستان نتوانست در جلسه دیروز کمیسیون و انتخابات هیأت رئیسه آن شرکت کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7374/3/546050/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها