ایران در ایران




بیمه رایگان تمام خانه‌های روستایی در سه استان محروم

تمام خانه‌های روستایی در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند.
به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما در مراسمی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری از بیمه نامه خانه‌های روستایی سه استان کشور که یکی از آنها خراسان جنوبی بود رونمایی شد و ۸۶هزار خانه روستایی در خراسان جنوبی در مقابل حوادث طبیعی بیمه شدند.
میر جعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در این طرح واحد‌های مسکونی که صاحبان آن ساکن روستا هستند به‌صورت رایگان به مدت یک سال در مقابل حوادث و بلایای طبیعی بیمه می‌شوند.
وی گفت: این خانه‌ها در صورت بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله تا سقف ۳۰میلیون تومان برای بازسازی و تجهیز غرامت دریافت می‌کنند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: خانوار‌های روستایی شناسایی شدند و بیمه نامه‌های این خانه‌ها به‌ نام سرپرستان خانوار صادر شده است.

اراضی قولنامه‌ای و ساخت و سازهای غیر مجاز معضل شهر ملارد

محمود غلامی - غرب استان تهران / شهردار ملارد ساخت وسازهای غیرمجاز، اراضی قولنامه‌ای و کمبود سرانه‌ها را ازجمله مشکلات حوزه شهری دانست که با همکاری شهروندان و مجموعه شهرداری می‌توان بر آن غلبه کرد.
صادق کولیوند در نشست خبری افزود: ملارد با 300 هزارنفر جمعیت با نرخ رشد بالا در مجاورت پایتخت با مشکلات و کمبودهای زیادی مواجه است که رسانه‌ها و مطبوعات باید ضمن پیگیری کمبودها با شناسایی و معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های این شهر به عمران و آبادانی وشکوفایی این شهر کمک کنند. شهردار ملارد ادامه داد: این شهر دارای نخبگان فرهنگی، هنری و ورزشی، جوانان با استعداد و صاحب نظران و استادان برجسته وبی شماری است که می‌توان با هم‌افزایی و همفکری به رشد و توسعه همه جانبه ملارد کمک کرد.
کولیوند گفت: اراضی کشاورزی، باغ‌های سرسبز، روستاهای بکر، مناطق گردشگری وجوانان مستعد و فعال، نزدیکی به کلان شهرهای تهران و کرج و صنایع فعال و قابلیت‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله توانمندی‌های این منطقه است. وی تحقق فرهنگ مطالبه گری توسط شهروندان را عاملی مهم و اساسی در پیگیری و رفع مشکلات شهری دانست و از شهروندان خواست در این زمینه بیش از گذشته فعال باشند.

موافقت اولیه برای بازگشایی
مرز تجاری چزابه به مدت ۲ روز در هفته

اهواز - فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: پیشنهاد بازگشایی مرز تجاری چزابه به مدت ۲ روز درهفته در نشست مشترک مسئولان محلی و گمرکی ایران و عراق که روز شنبه در پایانه چزابه در غرب خوزستان برگزار شد مورد موافقت قرار گرفت.
 حمید سیلاوی افزود: با توجه به بازگشایی محدود مرز شلمچه در روزهای آینده، احتمال دارد مرز چزابه نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در روزهای آینده به منظور ازسرگیری صادرات کالا به عراق باز شود.
مرز تجاری چزابه از نیمه دوم اسفند ۱۳۹۸ در پی شیوع ویروس کرونا از سوی مسئولان عراقی بسته شد. فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: با بازگشایی دوباره مرز تجاری چزابه که از خواسته‌های ساکنان ۲ سوی مرز چزابه است امکان صادرات تولیدات کشاورزی و صنعتی خوزستان به عراق و رونق اقتصادی در غرب خوزستان فراهم می‌شود.
سیلاوی افزود: محدوده بازارچه مرزی چزابه در۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز به‌صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شود تا امکان شیوع ویروس کرونا به صفربرسد.

40 درصد تست‌های کرونا در مشهد
مثبت است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :هم‌اکنون 40درصد تست‌های کرونا در این شهر مثبت است.
به‌ گزارش ایلنا مهدی قلیان اول، افزود: این در حالی است که نتیجه آزمایش کرونای افراد مشکوک به کرونا در مشهد در گذشته بین 20تا 25 درصد مثبت بود و در هفته‌های اخیر آمار مبتلایان به کرونای سرپایی رشد چشمگیری داشته است.
وی همچنین اظهار داشت: اگر آزمایش کرونای فردی مثبت اعلام شود اطرافیان وی و افراد مشکوک هم تحت بررسی قرار می‌گیرند و در صورت لزوم از آنها آزمایش گرفته می شود و تا 14 روز باید قرنطینه خانگی شوند و مراقبت‌های لازم درمانی را دریافت کنند.

99 درصد پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف فارس مختومه شدند

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: ۹۹ درصد پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف فارس بسته شدند.
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی گفت: با مختومه شدن ۹۹ درصد پرونده‌های وارده به هر شعبه شورا می‌توان ادعا کرد در شورا‌های حل اختلاف فارس هیچ گونه اطاله دادرسی وجود ندارد که این امر با فلسفه شکل‌گیری شورا‌های حل اختلاف کاملاً مطابقت دارد.
رئیس کل دادگستری استان فارس در بازدید از مجموعه ستادی شورا‌های حل اختلاف و مجتمع شماره یک شورا در شیراز افزود: حدود یک سوم از پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف در این استان به صلح ختم می‌شود.
وی از آزادی ۸۰۱ زندانی برای کاهش جمعیت کیفری زندان خبر داد و افزود: شورا‌های حل اختلاف فارس سال گذشته با مصالحه ۵۰ فقره پرونده قتل، همچون ۵ سال اخیر رتبه اول کشور را در این زمینه کسب کرده است.

استاندار مرکزی هم کرونایی شد

اراک - استاندار استان مرکزی درپیام توئیتری اعلام کرد به کووید ۱۹ مبتلا  و قرنطینه شده است.
سید علی آقازاده درپیام توئیتری آورده است:
‏بالاخره من هم کرونایی شدم! دیروز و امروز شنبه احساس بدن درد و سوزش در سینه به همراه تب داشتم، تست دادم و مثبت شد، البته در ۱۲۰ روز گذشته با حجم بالای ترافیک کاری، تماس با افراد و بازدید‌های متنوعی که داشتم پیش‌بینی ابتلا را می‌کردم، حداقل ده روز قرنطینه‌ام، کرونا را جدی بگیریم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7374/10/546076/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها