کیک گل و قارچ سمی سوغات جدید سوداگران مرگ



گروه حوادث-مرجان همایونی/ کیک با طعم گل، سنگ‌هایی آغشته به شیشه، کوله‌هایی پر از مواد مخدر، شگردهایی بود که قاچاقچیان مواد مخدر برای رسیدن به نقشه‌های خود از آنها استفاده می‌کردند.
به‌گزارش «ایران»، رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه چهارمین مرحله از طرح ظفر برای دستگیری خُرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در شهر تهران گفت: در این طرح با اجرای 140 فقره حکم قضایی، یک هزار و 227 توزیع‌کننده و خرده‌فروش مواد مخدر بازداشت شدند و سه باند بزرگ و بین‌المللی قاچاق مواد مخدر نیز متلاشی شد. وی افزود: در مجموع در طرح ظفر 4، یک تن و 209 کیلو انواع مواد مخدر کشف شد که بیشترین آن از نوع تریاک و کمترین آن از یک نوع ماده مخدر نوپدید (قارچ سمی مخدر) بود که بسیار گران‌قیمت و کمیاب است و اثرات مخربی نیز دارد.
رحیمی از توقیف 19 خودرو و کشف سه قبضه سلاح در طرح مذکور خبر داد و گفت: در این طرح حدود دو هزار معتاد متجاهر نیز بازداشت شدند و 11 محله از لوث وجود خرده‌فروشان و معتادان متجاهر پاکسازی شد.13 باب منزل پلمب شده که این منازل محل فروش مواد مخدر بوده‌اند. در مجموع در سه ماهه نخست سال‌جاری در تهران بزرگ موفق به کشف 6 تن و 787 کیلوگرم انواع مواد مخدر شدیم همچنین 163 قاچاقچی مطرح، حرفه‌ای و بین‌المللی که در قالب 14 باند فعال بودند نیز دستگیر شدند. به‌گفته رحیمی، کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در تهران بزرگ 25 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه از ابتدای طرح جمع‌آوری مجدد معتادان متجاهر، 12 هزار و 507 معتاد متجاهر جمع‌آوری شده‌اند، بیان کرد: فقط پنج هزار نفر از این افراد در مراکز درمانی پذیرش شدند و حدود 65 تا 70 درصد این افراد در طرح غربالگری (تست کرونا) پذیرش نشدند.
قارچ‌های سمی
ماجرا از آنجا شروع شد که مأموران پایگاه دوم پلیس مبارزه با مواد مخدر هنگام رصد سایت‌ها و صفحات مجازی با آگهی فروش قارچ مواجه شدند. فروشندگان سعی داشتند با تبلیغ در سایت‌ها، جوانان را ترغیب به مصرف آن کنند. قارچ‌هایی گران قیمت که سمی بوده و مضرات زیادی را به‌همراه داشت.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران درخصوص این قارچ‌ها به خبرنگار «ایران» گفت: در فضای مجازی این نوع قارچ را به‌عنوان مواد مخدر تبلیغ کرده و به فروش می‌رساندند.
این نوع ماده مخدر چون انحصاری و در اختیار بعضی از افرادی است که خودشان پرورش می‌دهند با قیمتی خیلی بالا فروخته می‌شود. با رصد اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، مأموران ما موفق به دستگیری سه عضو این باند شدند.
سرهنگ عبدالوهاب حسن وند ادامه داد: برابر تحقیقات انجام شده قارچ‌های سمی به دو شیوه صنعتی و سنتی تولید شده و پس ازآنکه قارچ کشت می‌شود با استفاده از فرآیندهای شیمیایی و روش های محسوس، افزودنی‌هایی به آن اضافه می‌شود که قدرت تخریب بسیار بالایی دارد. همراه داشتن حدود 10 گرم از این ماده مخدر مجازات بیش از 2 سال زندان دارد که در این عملیات حدود 700 گرم از این قارچ‌های سمی کشف شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
کیک گل کیلویی یک میلیون تومان
«کیک با طعم گل»؛ شاید حتی آنهایی که در کار خرید و فروش مواد مخدر هم هستند با این کیک‌ها خیلی کم مواجه شده‌اند. کیک‌هایی که سفارش آنها داده شده و بعد از پخت به دست سفارش دهندگان رسانده می‌شود. این کیک‌ها با کیک‌های معمولی هیچ فرقی ندارد و تخم مرغ و آرد داخلش ریخته می‌شود با این تفاوت که مقدار زیادی ماده مخدر گل با تخم مرغ و آرد در این کیک‌ها مخلوط می‌شود.
سفارش این کیک‌ها در سایت‌های اینستاگرامی داده می‌شد و تقریباً برای کیکی با وزن یک کیلو، خریداران باید یک میلیون تومان پرداخت می‌کردند. اعضای این باند، گل‌هایی را که برای درست کردن این کیک‌ها استفاده می‌کردند در خانه‌شان می‌کاشتند.
اما اعضای این باند در قرار‌های خود با مشتری‌ها پس از گرفتن پول هایشان، فرار می‌کردند و مشتری هم که نمی‌توانست به پلیس مراجعه کند بدون شکایت راهی خانه می‌شد.
جاساز مواد بین سنگ‌ها
در میان دستگیر شدگان باندی بود که سعی داشتند ماده مخدر شیشه را به استرالیا انتقال دهند آن هم با جاسازی خاص. در تحقیقاتی که از سوی مأموران مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت، اعضای این باند شناسایی شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها سنگ و گچ را به ماده مخدر شیشه آغشته کرده و قصد خروج آنها را داشته‌اند.
سفر با مواد مخدر
اعضای باند دیگری که توسط مأموران مبارزه با مواد مخدر دستگیر شدند، یک باند خانوادگی بود که هنگام حمل مواد مخدر غافلگیر شدند. اعضای این باند سعی داشتند حدود 50 کیلو حشیش را که در کوله پشتی‌شان جاساز کرده و از شهرهای شرقی وارد تهران کرده بودند توزیع کنند که بازداشت شدند.
شگرد این زوج بدین صورت بود که مواد مخدر را در کوله پسر 6 ساله‌شان جاساز می‌کردند و از شهرهای شرقی به پایتخت می‌آمدند. آنها برای اینکه به دام نیفتند با اتوبوس سفر می‌کردند. اما مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت موفق شدند به راز قاچاق آنها پی ببرند و آنها را بازداشت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7374/21/546105/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها