درباره استفان هاورز؛ چهره‌ای که این روزها محبوب شده است

رها در نوازندگی




دنیا پاپایی
خبرنگار
این روزها استفان هاورز نوازنده برجسته ویولنسل از کشور کرواسی به شهرت خوبی دست یافته است، چرا که در فضای مجازی کارهای این نوازنده جوان و خوش‌قیافه در حال پخش شدن است.
هاورز 33 ساله عضو گروه موسیقی «توجلوز» است. این گروه تشکیل شده از دو نوازنده بااستعداد ویولنسل که یکی از آنها استفان هاورز و دیگری نوازنده‌ای به‌ نام لوکا شولیچ است. این گروه اهل کرواسی در سال 2011 توسط یک کمپانی ضبط آهنگ متولد شد. گروه توجلوز به‌دلیل اجرای موسیقی‌های معروف یا به اصطلاح کاورکردن در سبک‌های پاپ و راک محبوبیت چشمگیری در میان مردم دارند.
به‌گفته استفان هاورز گروه موسیقی توچلوز به‌دلیل اینکه از دوره اوجش فاصله گرفته در سال 2019 اعضای گروه از یکدیگر جدا شدند و امروز هریک به تنهایی راه خود را ادامه می‌دهند.
استفان هاورز در گفت‌و‌گو با نیویورک تایمز گفته است: «به‌تازگی کتاب «ایگو» اثر اوشو را مطالعه کرده‌ام و باید بگویم که خواندن این کتاب مرا متحول کرده. خواندن این کتاب باعث شد که پی ببرم مردم در زندگی روزمره و روابط اجتماعیشان چه نقاب‌هایی به چهره زده‌اند و از شخصیت واقعی خود دوری می‌کنند. اکثریت جامعه را افرادی تشکیل داده‌اند که در فکر این هستند که نظر دیگران در مورد آنها چیست. این شرایط مرا یاد مثالی انداخته که یک گل دلش می‌خواست کاکتوس یا یک نخل باشد در حالی که واقعیت این نیست. یک گل به خودی خود کامل و بی‌نقص است وهمین برای خود و اطرافیانش کافی و دوست داشتنی است، تنها کاری که باید انجام داد این است که تلاش کنیم هر چیز در جای خودش قرار بگیرد.» این نوازنده ویولنسل درباره نحوه اجرا گفت: «نوازنده‌ها باید در نقش یک اجرا‌کننده بخوبی در مقابل مردم حاضر شوند ولی حقیقتی که در مورد من وجود دارد این است که من روی صحنه و در حال اجرا بسیار احساس راحتی می‌کنم. تنها کاری که باید انجام دهم این است که در هنگام اجرا خودم باشم. برای همین نه هرگز گیج می‌شوم و نه تغییری در من رخ می‌دهد.» او در پاسخ به این سؤال که «چه گوش می‌دهید»، به آهنگ‌های پاپ به زبان ایتالیایی اشاره کرد: «از آهنگ‌های پاپ به زبان‌های ایتالیایی و اسپانیایی لذت می‌برم و البته عاشق گوش دادن به موسیقی‌های کرواسی هستم. این موسیقی دوران کودکی مرا را شکل داده و با آن بزرگ شده‌ام.»
او هم مثل دیگران این روزها را در قرنطینه می‌گذراند: «تماشای اجرای آنلاین نوازندگان دیگر کشورها برخی از فعالیت‌های این روزهای من است. من طرفدار اجرای ولادیمیر هوروویتس نوازنده پیانو هستم. به نظرم هرچه سنش بالاتر می‌رود عملکردش بهتر می‌شود.»
او که این روزها به خاطر ویدئوهایش در فضای مجازی به چهره محبوبی تبدیل شده است به دوران کودکی خود اشاره دارد: «وقتی سنم کمتر بود کلکسیون کاکتوس داشتم که انواع کاکتوس‌ها در آن بود. بچه عجیبی بودم هم فوتبال بازی می‌کردم و هم به‌دنبال کاکتوس بودم. برای کاکتوس‌هایم اسم انتخاب کرده بودم و زمانی که عمر کاکتوس‌هایم رو به پایان بود هرشب برایشان دعا می‌کردم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7374/23/546111/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها