خط خبر




شورای کتاب کودک فهرستی از کتاب‌های برگزیده، شایسته تقدیر و چهارستاره را با موضوع «خشونت خانگی علیه کودکان»، از میان کتاب‌های منتشرشده در سال‌های ۱۳۶۰ - ۱۳۹۸ منتشر کرده است.
فرزند محمود اعتمادزاده (م.ا. به‌آذین) طی یادداشتی با شرح وضعیت حمایت از حفظ خانه این نویسنده و مترجم عنوان کرده که در ادامه روند حمایت از ثبت ملی خانه به یادگارمانده از محمود اعتمادزاده (م.ا.به آذین)، امضاهای نامه منتشرشده در این رابطه، به ۱۶۰۰ رسیده و چهره‌های فرهنگی و هنری و ادبی بیشتری از آن حمایت کرده‌اند.
رئیس انستیتو ادبیات جهانی ماکسیم گورکی و عضو ناظر آکادمی ملی علوم روسیه پیامی را به مناسبت صد و شصتمین سالروز تولد چخوف و آغاز برنامه «یک هفته با چخوف» در ایران صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: این ابتکار در تداوم همکاری‌های سازنده فرهنگی بین ایران و روسیه است که در چند سال گذشته در اشکال برنامه‌ها و مراسم مختلف متجلی شده است که از جمله آنها می‌توان به کنفرانس‌هایی برای بزرگداشت سعدی و پوشکین، ایوان بونین، لف تالستوی و فرهنگ شرق، برگزاری برنامه یک هفته با تالستوی در ایران و... اشاره کرد.
به گزارش ورایتی، شصتمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «اَنسی» که امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت آنلاین برگزار شد، برندگانش را معرفی کرد و در نهایت انیمیشن «فاجعه» به کارگردانی «رمی شای» محصول کشور میزبان (فرانسه) جایزه کریستال بهترین انیمیشن این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.
کتاب‌های برگزیده ناشران فعال حوزه کودک به کتابخانه‌های کانون در سراسر کشور ارسال می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مجموعه که شامل کتاب‌های حوزه خردسال، کودک و ‌نوجوان می‌شود منتخبی از کتاب‌های ناشران مختلف را در برمی‌گیرد که از طرف کارشناسان جایزه کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان کتاب‌های مناسب این حوزه انتخاب و در قالب طرح «تمیم» (تأمین محتوای یکپارچه مراکز کانون) در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون قرار خواهد گرفت.
بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر تا 31 شهریور ماه تمدید شد. سید حسین سیدزاده، مدیرعامل این صندوق ضمن اعلام این خبر و با اشاره به اتمام قرارداد بیمه درمان تکمیلی در ابتدای تیر ماه، گفت: بعد از پیگیری‌های انجام شده در خصوص پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی سه ماه نخست سال‌جاری و اجرایی شدن آن، به این جمع‌بندی رسیدیم که تمدید سه ماهه قرارداد فعلی بیمه درمان تکمیلی می‌تواند کمک مفیدی در این شرایط باشد. بر این اساس تمامی افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی سال 99-98 تا پایان شهریور ماه از خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر برخوردار هستند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7374/23/546113/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها