مفتی جنجالی پاکستان درگذشت





گروه جهان/ مفتی نعیم، از چهره‌های برجسته پاکستانی که با فتواهای جنجال برانگیز شهرت یافته بود، بر اثر حمله قلبی درگذشت.
به گزارش رسانه «ای نیوز پاکستان»، وی که 62 سال سن داشت، مؤسس و پایه‌گذار جامعه بنوریه از مدارس جنجالی پاکستان بود که صدها طلبه خارجی از
52 کشور دارد.
براساس اعلام پسر این مفتی پاکستانی، او از مدت‌ها قبل به نارسایی قلبی مبتلا بود و روز شنبه به دلیل حمله قلبی حالش وخیم شد و در بیمارستان جان باخت. گرچه گمانه‌هایی درباره بیماری کرونای او نیز مطرح شده بود اما بنا بر اعلام خانواده‌اش تست کرونای او مثبت نبوده و پزشکان علت مرگ او را حمله قلبی اعلام کردند.
به نوشته خبرگزاری آناتولی، این مفتی برجسته تکفیری‌ها که به برگزاری سمینارهایی با محوریت پیوند مذهب و علوم دیجیتال، زبان انگلیسی و بسیاری از مسائل دنیای مدرن شهرت داشت، یکی از 30 نفری بود که خودکشی، اعتراض به دولت و سوء استفاده از قدرت علیه شریعت را حرام اعلام کردند. شنیده‌ها حاکی از آن است که با توجه به رابطه نزدیک این مفتی با سیاستمداران پاکستانی و جایگاه برتر او در جامعه مذهبی این کشور، بسیاری از مقامات ارشد پاکستان از نخست وزیر تا فرمانده ارتش مرگ او را تسلیت گفتند.
در همین حال «تسنیم» نیز به نقل از «جیو تی وی» گزارش کرده است، «مفتی نعیم» بنا بر اعلام شماری از علمای پاکستانی، با عقاید شیعی ضدیت داشته و با فتوای جنجالی «حرام» اعلام کردن عکس سلفی و قرار دادن آن در فیس‌بوک جنجالی در فضای مجازی جنجال به پا کرده است. همچنین جامعه بنوریه از مدارس جنجالی پاکستان است که برخی از طلاب آن در حوادث تروریستی نیز نقش داشته‌اند. با وجود این شرایط این مدرسه بین‌المللی در طول سال‌های اخیر برای حفظ ظاهر از صدور فتواهای تکفیری به صورت مستقیم اجتناب کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7374/4/546154/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها