ایرنا و ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهمنامه همکاری امضا کردند




سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و ستاد مبارزه با مواد مخدر در پنجمین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
این تفاهمنامه روز چهارشنبه و در پی دیدار سردار اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایرنا، به امضای محمدرضا نوروزپور مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و امیرحسین یاوری معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر رسید. به گزارش ایرنا، این تفاهمنامه در هفت ماده تنظیم شده و همکاری متقابل در زمینه‌های فرهنگی، ترویجی و آموزشی با موضوعات یاریگران زندگی در زمینه‌های پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر، توسعه مشارکت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر، درمان و کاهش آسیب در بین معتادان، تقویت حمایت‌های اجتماعی از بهبود یافتگان و مقابله و مبارزه با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان خرد و کلان مواد مخدر از جمله موارد آن است. سردار اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش از امضای این تفاهمنامه در نشستی که با حضور پروین داداندیش مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا نوروزپور مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران کل ایرنا برگزار شد، گفت:‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه مقابله دستاوردهای خوبی داشته اما در حوزه پیشگیری و درمان و توانمند‌سازی نیاز به فعالیت‌های بیشتری دارد.
وی بر نقش پررنگ رسانه‌ها در تبیین آسیب‌های مواد مخدر تأکید کرد و افزود: پیشگیری و درمان و توانمند‌سازی باید به یک دغدغه تبدیل شود.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این نشست گفت:‌ یکی از رسالت‌های رسانه فرهنگسازی و کمک به جلوگیری از شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه است و ایرنا به علت برخورداری از سرمایه بسیار حائز اهمیت نیروهای متخصص و آشنا به مسائل فرهنگی و اجتماعی، پا به میدان نهاده است. محمدرضا نوروزپور تأکید کرد: اکنون در مسیر مقابله با مواد مخدر به فرهنگسازی و تجهیز ابزارهای جدید نیاز است تا در سایه اقدامات فرهنگی و جهاد مستمر، به ریشه کنی مواد مخدر و آسیب‌های آن رسید. پس از امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تحریریه ایرنا دیدن کرد و ضمن گفت‌و‌گو با خبرنگاران، در جریان روند تولید و انتشار اخبار قرار گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7377/5/546399/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها