اخـــــبار




ابلاغ نقشه راه توسعه صادرات

نقشه راه توسعه صادرات با هدف افزایش هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌های مرتبط در توسعه صادرات، دستیابی به سبد صادراتی متنوع و پیچیده کالا و خدمات و همچنین رشد مستمر آن، افزایش سهم ایران در تجارت جهانی کالا و خدمات، بهبود تراز تجاری کشور و تقویت برند ایران در سطح جهانی تدوین شده است.
در سند نقشه راه توسعه صادرات کشور علاوه بر آسیب‌شناسی صادرات کشور، نقاط قوت و فرصت‌ها، الزامات تحقق توسعه صادرات و چارچوب مفهومی برای تعیین سیاست‌های مختلف اثرگذار بر توسعه صادرات مورد بررسی قرار گرفته و بر ضرورت تعیین متولیان امر در هر یک از سطوح سیاستی و تعیین اهم وظایف و انتظارات از آنها تأکید شده است. همچنین در این سند، افزایش تاب‌آوری اقتصاد در مقابله با آثار ناشی از تحریم، حمایت از تولید رقابت‌پذیر صادراتی، توسعه صادرات خدمات فنی – مهندسی و گردشگری، بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های مناطق آزاد و بازارچه‌های مرزی در راستای توسعه صادرات، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.
از دیگر مواردی که در سند نقشه راه توسعه صادرات کشور تأکید شده است، می‌توان به توسعه صادرات صنایع پایین‌دستی و تبدیلی و اجتناب از خام‌فروشی و تشویق صادرات کالای ساخته شده به جای صادرات مواد اولیه، ایجاد و گسترش خوشه‌های صادراتی، چابک‌سازی فرآیندهای صادراتی و ارتقای نظامات پشتیبان صادرات اشاره کرد.
/ تسنیم

‌افزایش ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت:‌ تا پایان شهریورماه امسال یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات به ظرفیت موجود نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد. محسن طرزطلب با تأکید بر اینکه برنامه تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از ابتدای دولت به‌شکل جدی در دستور کار قرار گرفته است، گفت:‌ سال گذشته با تلاش‌های صورت‌گرفته راندمان متوسط نیروگاه‌های حرارتی کشور با افزایش حدود 48صدم‌ درصدی نسبت به پایان سال 97 برای اولین بار به 38.58 درصد رسید.
وی ادامه داد: راندمان نیروگاه‌های گازی در حالت استاندارد حدود 34 درصد است که با تبدیل این واحدها به سیکل ترکیبی، راندمان‌ آنها نیز به حدود 48 تا 49 درصد خواهد رسید. از دیگر اقدامات مفیدی که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته موضوع استفاده از نیروگاه‌های جدید راندمان بالای گازی است که راندمان این واحدها در حالت گاز بین 39 تا 40 درصد خواهد بود./تسنیم‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7377/9/546423/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها