ابوظبی در یک قرارداد بیش از 20 میلیارد دلار سرمایه جذب کرد

بزرگ‌ترین قرارداد نفتی 2020






در حالی که قیمت نفت  و گاز در سال جاری میلادی کاهش داشته است،‌ شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) بزرگ‌ترین قرارداد سرمایه‌گذاری در زیرساخت انرژی منطقه و بزرگ‌ترین قرارداد انرژی جهان در سال ۲۰۲۰ را با شش شرکت امضا کرد. ارزش این قرارداد ۲۰.۷ میلیارد دلار است و به اعتقاد کارشناسان احتمالاً امارات مدت‌هاست که به‌صورت چراغ خاموش در حال مذاکره برای امضای چنین قرارداد بزرگی بوده است. قراردادی که حدود 10.1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به امارات متحده عربی می‌آورد.
بر اساس خبری که سی‌ان‌بی‌سی منتشر کرده، این ۶ شرکت عبارتند از گلوبال اینفرااستراکچر پارتنرز، شرکت مدیریت سرمایه بروکفیلد، صندوق سرمایه‌گذاری ملی سنگاپور (جیک)، صندوق سرمایه‌گذاری معلمان اونتاریو، شرکت اوراق و سرمایه ان‌اچ و شرکت اسنم.
ادنوک اکثریت سهام و مالکیت خطوط ‌لوله‌ را با 51 درصد سهم برای خود حفظ کرده و این کنسرسیوم در قالب یک شرکت تابعه تازه تأسیس و زیرمجموعه جدید ادنوک، 49 درصد از سهام ‌پروژه و حق اجاره‌نامه 38 خط لوله گاز را می‌خرد. به نظر می‌رسد که امارات متحده عربی با اجرای چنین پروژه‌هایی در حوزه انرژی به‌دنبال تبدیل خود به هاب انرژی منطقه است.
طبق گفته شرکت ملی نفت ابوظبی، سرمایه‌گذاری جدید این کشور بزرگترین زیرساخت انرژی در منطقه و بزرگترین در جهان در سال 2020 است. این همچنین بخشی از استراتژی شرکت ملی نفت امارات برای جذب سرمایه خارجی و به حداکثر رساندن ارزش دارایی‌های آن است. سلطان الجابر، مدیر اجرایی گروه ADNOC و وزیر امور خارجه امارات می‌گوید: «ما از اینکه این معامله را انجام دادیم، خوشحالیم و یک بار دیگر با سرمایه‌گذاران نهادی شریک می‌شویم.» او بهCNBC گفت: «این در واقع یک دستاورد بزرگ است، بویژه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی جهان که ویروس کرونا آن را به چالش می‌کشد. ما فکر می‌کنیم که این سرمایه‌گذاری نشان دهنده موقعیت امارات متحده عربی به‌عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری قابل اعتماد و معتبر است.» علاوه بر این، الجابر گفت که «نشانه‌هایی از بهبود در بازار نفت وجود دارد که ناشی از کاهش تولید اوپک پلاس و افزایش تقاضا بهبودی در سراسر جهان است.» امارات یکی از اعضای اوپک و کشور عربی متحد با عربستان است و عقیده دارد که بازار نفت اکنون در مسیر صحیح و بازیابی قرار گرفته است. جذب سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری امارات نشان داد که هنوز بازار نفت و گاز منطقه برای سرمایه‌گذاران جذاب است و آنها به بهبود قیمت‌ها امیدوارند.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7377/10/546426/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها