خبرخوان




40 هزار واحد صنفی برای وام کرونا معرفی شدند

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران گفت: تاکنون بیش از ۴۰ هزار واحد صنفی برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته شده برای جبران خسارات ناشی از کرونا به بانک‌ها معرفی شدند که در فرآیند تکمیل پرونده هستند تا تسهیلات به آنها پرداخت شود.
هوشیار فقیهی با اشاره به اینکه این تسهیلات به‌صورت وام کم‌بهره در نظر گرفته شده و به دولت بازگردانده می‌شود، تصریح کرد: انتظار واحدهای صنفی این بود که کمک‌های بلاعوض هم دریافت کنند و در این زمینه رایزنی‌هایی هم انجام شد.
معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران در ادامه درباره وضعیت کارفرمایان با بیمه‌های خویش فرما یا فاقد بیمه تأمین اجتماعی، تصریح کرد: این افراد در حال حاضر نمی‌توانند تسهیلات در نظر گرفته شده برای جبران خسارات ناشی از کرونا را دریافت کنند، اما در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته شده که بعد از تصویب نهایی درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد./ ایسنا

‌حفظ ارزش پول ملی با رویکرد جدید بانک مرکزی

هیأت عامل بانک مرکزی در راستای اجرای قانون پولی و بانکی کشور برای حفظ ارزش پول ملی و کمک به رشد اقتصادی، در جلسه روز جاری خود ترتیبات جدید اجرای سیاست پولی را تصویب و براساس مفاد دستورالعمل «عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی»، نرخ سود سپرده‌گذاری نزد بانک مرکزی را با 2 واحد درصد افزایش در سطح 12 درصد تعیین کرد.
طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ سود سپرده‌گذاری نزد بانک مرکزی با 2 واحد درصد افزایش در سطح 12 درصد تعیین شد، این تصمیم با هدف کاهش دامنه دالان نرخ سود اتخاذ شده است و از 7 تیرماه اجرا می‌شود.

دریانوردان بیکار داریم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرورت دارد در حوزه دریانوردی فارغ‌التحصیلان و فرصت‌های شغلی متناسب باشد تا دریانورد بیکار نداشته باشیم.
محمد راستاد در مراسم روز جهانی دریانورد، اظهار داشت: دریانوردان در شرایط سخت فعال هستند و برخی از آنها هم در ناوگان سنتی فعالیت می‌کنند و در شرایط سخت کار صادرات و واردات انجام می‌دهند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: هر دریانورد که روی ناوگان فعال است متناسب با فعالیت خود باید کمترین دغدغه را داشته باشد.
وی ادامه داد: حرفه دریانوردی نباید بیش از اشتغال فارغ‌التحصیل داشته باشد، ما پیش از این دریانورد بیکار نداشتیم اما امروز فارغ‌التحصیلان دریانوردی داریم که گواهینامه شایستگی هم دارند اما فرصت شغلی ندارند./ فارس‌

تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان متخلف

جزئیات برنامه تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگانی که تعهد ارزی خود را اجرایی نکرده‌اند، اعلام شد.
بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، دارندگان کارت‌های بازرگانی که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود تاکنون اقدامی نکرده‌اند، در دو زمان‌بندی جریمه خواهند شد. واحدهای غیرتولیدی که با داشتن کارت‌های بازرگانی اقدام به صادرات کرده ولی ارز خود را باز نگردانده‌اند، از تاریخ هفتم تیر ماه امسال مشمول جریمه شده و کارت‌های بازرگانی آنها معلق خواهد شد.
همچنین واحدهای تولیدی که به تعهد ارزی خود عمل نکرده‌اند نیز تا پایان تیر ماه امسال زمان دارند تا نسبت به عمل به این تعهد اقدام کنند و در غیر این صورت کارت‌های این افراد نیز تعلیق خواهد شد.
سازمان توسعه تجارت تأکید کرده که در صورت ایفای تعهد ارزی و ارائه تأیید بانک مرکزی، کارت بازرگانی این واحدها رفع تعلیق خواهد شد. کارگروه پایش رفتار تجاری، پس از این ابلاغیه، نسبت به تعلیق یا ابطال کارت‌های بازرگانی این افراد اقدام خواهد  کرد.‌

‌رئیس دوره‌ای اوپک تغییر کرد

رئیس جمهوری الجزایر در تغییر و تحولات کابینه خود، وزیر انرژی این کشور را که ریاست دوره‌ای اوپک را برعهده دارد تغییر داد و عبدالمجید عطار مدیرعامل سابق شرکت دولتی سوناطرک را به‌عنوان وزیر جدید منصوب کرد. الجزایر که در حال حاضر ریاست دوره‌ای اوپک را برعهده دارد، در ماه مه مطابق با سهمیه تولید اوپک پلاس، ۸۲۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد. الجزایر که سال‌ها درآمد کمتر به‌دلیل افت قیمت‌های نفت در سال ۲۰۱۴، مصرف داخلی بالاتر و رقابت بیشتر در بازار گاز اروپا را تجربه کرد، اکنون با رکود بازار انرژی به‌دلیل شیوع بیماری کووید۱۹ مواجه شده است.
این کشور سال گذشته با هدف جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش انرژی و جلوگیری از کاهش ظرفیت تولید در میادین فرسوده خود و تشویق مشارکت خارجی بیشتر در اقتصاد این کشور قوانینی را تصویب کرد./ ایسنا‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7377/10/546427/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها