اخــــــــبار




کاهش ۷۳ درصدی شکایات خدمات ارزش افزوده

به گفته مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، شکایات مشترکان از خدمات ارزش افزوده در سه ماه نخست سال‌جاری نسبت به‌همین بازه زمانی در سال 1398، با کاهش ۷۳ درصدی مواجه شده است.
به‌گزارش «ایران»، پیمان قره‌داغی درباره آمار مربوط به شکایات مربوط به خدمات ارزش افزوده (وس) در سال 1398، اعلام کرد: سال گذشته ۹۵۳ شکایت در مورد خدمات ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ ثبت شده که ۳۳۱ شکایت آن مربوط به سه ماهه اول سال است. از این تعداد ۴۴ شکایت در فروردین، ۱۵۷ مورد در اردیبهشت و ۱۳۰ شکایت در خرداد سال گذشته ثبت شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که در سه ماهه اول سال‌جاری ۸۹ شکایت ثبت شده، که تعداد آن در فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۲۷، ۴۲ و ۲۰ شکایت بوده و این نشان می‌دهد که نارضایتی مشترکان از خدمات ارزش افزوده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که تلاش‌های وزارت ارتباطات در راستای آگاهی‌رسانی مردم از نحوه فعال و غیرفعال‌سازی خدمات ارزش افزوده و ایجاد موانع برای سوءاستفاده از این خدمات به نتیجه رسیده است و علاوه بر این، اپراتورها نیز براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موظف هستند درباره خدمات ارزش افزوده و هزینه آن به مشترکان اطلاع‌رسانی کنند. قره‌داغی با بیان اینکه رگولاتوری روش‌های مختلفی را برای اطلاع مردم از هزینه‌های خدمات ارزش افزوده و فعال یا غیرفعال‌کردن آن در نظر گرفته است، بیان کرد: مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* از خدمات ارزش افزوده فعال خود و هزینه‌های آن آگاه شوند و در صورتی که تمایلی به دریافت خدمات ندارند، آنها را غیرفعال کنند. علاوه بر این، مراکز تماس اپراتورها نیز موظف هستند که پاسخگوی مشترکان باشند و در صورت عدم تمایل مشترکان، خدمات وس برایشان غیرفعال شود.

لقب پرسرعت ترین اینترنت موبایل به کره جنوبی رسید

گزارش ماهانه «اسپید تست» از رتبه‌بندی سرعت اینترنت کشورهای مختلف نشان می‌دهد ایران با متوسط سرعت اینترنت موبایل ۲۸.۸۲ مگابیت در رتبه ۶۷ قرار دارد. به گزارش مهر، طبق این گزارش سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه مه‌۲۰۲۰ میلادی ۲۸.۸۳ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود آن ۱۱.۵۹ مگابیت برثانیه بوده است. با توجه به این اطلاعات ،ایران در رده ۶۷ این رتبه‌بندی قرار دارد. پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل در این رتبه‌بندی به کره جنوبی تعلق دارد. سرعت دانلود اینترنت موبایل این کشور ۱۰۰.۲۲ مگابیت برثانیه بوده است، البته ماه گذشته نیز این کشور پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل را برای کاربرانش فراهم کرده بود. در رتبه دوم این فهرست امارات متحده عربی با سرعت ۹۹.۶۷ مگابیت برثانیه قرار دارد. این در حالی است که ماه گذشته این کشور در رتبه چهارم قرار داشت. در رتبه سوم نیز مانند ماه گذشته چین با سرعت اینترنت موبایل ۹۷.۱۰ مگابیت قرار دارد،اما قطر با کاهش دو رتبه در رده چهارم این فهرست قرار دارد. سرعت اینترنت موبایل این کشور در ماه مه‌۸۹.۱۱ مگابیت بر ثانیه بوده است. کشورهای هلند (با سرعت دانلود ۷۳.۶۹ مگابیت بر ثانیه)، کانادا (با سرعت ۷۱.۳۲ مگابیت برثانیه) و بلغارستان (با سرعت ۶۷.۶۷ مگابیت بر ثانیه) به ترتیب در رتبه‌های پنجم، ششم و هفتم قرار دارند. رتبه این کشور در فهرست مذکور نسبت به ماه گذشته هیچ تغییری نداشته است.
در رتبه هشتم استرالیا با سرعت ۶۷.۵۸ مگابیت برثانیه، نهم نروژ با سرعت ۶۷.۴۰ گیگابیت برثانیه و دهم عربستان سعودی با سرعت ۶۲.۳۳ مگابیت بر ثانیه قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7377/17/546457/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها