اخبــــار




علی‌نژاد: بازگشت ورزش به وضعیت قبل سخت است

هفتمین نشست کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک با موضوع ورزش و کرونا با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در این نشست اظهار داشت: «به دلیل اینکه کرونا در دنیا باعث خسارت‌هایی شده ما در ورزش ستاد مقابله با کرونا را تشکیل داده‌ایم و براساس آن هم تصمیم‌گیری برای مقابله با گسترش کرونا در ورزش اعمال شد. اکنون از شوک اولیه خارج شده‌ایم و با توجه به اینکه مشخص نیست تا چه زمانی این ویروس وجود دارد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت در حوزه ورزش از سرگرفته شده است. امروز در شهر‌های سفید و زرد غیر از کشتی، رزمی و رشته‌های پرخطر، باشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. بیماری کرونا باعث تعویق یک ساله المپیک توکیو شد و به نظر سخت می‌رسد تا با این شرایط ورزش به حالت قبل از کرونا بازگردد، هر چند که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.»

رضاییان محروم شده یا نه؟

در پی انتشار برخی تصاویر نامناسب منتسب به رامین رضاییان در فضای مجازی توسط یک زن و حاشیه‌ساز شدن این تصاویر، خبری درخصوص محرومیت این بازیکن ملی‌پوش الشحانیه قطر از حضور در تیم ملی ایران تا اطلاع ثانوی مطرح شده است. موضوعی که تاکنون با سکوت فدراسیون فوتبال همراه بوده است. بر اساس پیگیری‌های ایسنا و گفت‌وگو با یک منبع مطلع، کمیته اخلاق تاکنون هیچ ورود یا حکمی درباره رضاییان در موضوع اخیر نداشته و «محرومیت تا اطلاع ثانوی از حضور در تیم ملی» این بازیکن آن هم براساس دستور موقت تأیید نمی‌شود. در پی انتشار این تصاویر، رضاییان با انتشار متنی در اینستاگرام سکوتش را شکست و به شایعات واکنش نشان داد. او در استوری خود نوشت: «شمایی که به دروغ می‌نویسید و شایعه درست می‌کنید، چطور می‌توانید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشید؟ روزی متوجه خواهید شد که هر چیزی شنیدید را نباید باور کنید و بدتر اینکه به سطح جامعه بکشانید.هرچند که به زعم همه جوسازی‌هایتان، پیام‌هایی که از مردم به من می‌رسد، نشان می‌دهد نقشه‌هایتان بی اثر بوده. دیدارمان بزودی در پیشگاه عدالت... فرزند کوچک ملت ایران، رامین رضاییان.»

نمره متوسط طارمی با وجود گلزنی

ریوآوه سه شب گذشته و از هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ فوتبال پرتغال، در ورزشگاه خانگی ویتوریا ستوبال به میدان رفت و 2-1 به پیروزی رسید. در این بازی مهدی طارمی مهاجم ایرانی ریوآوه از ابتدا در ترکیب تیمش بود و 87 دقیقه بازی کرد. او موفق شد یک پنالتی بگیرد و آن را در دقیقه 27 تبدیل به گل کند. وی تا پایان بازی در میدان حضور داشت. در این راستا امروز سایت «گل پوینت» پرتغال در ارزیابی فنی‌اش از این دیدار به مهاجم ایرانی با وجود گلزنی‌اش و تأثیرگذاری در پیروزی ریوآوه نمره متوسط 5.8 از 10 را داد. ریوآوه با این برد ۴۴ امتیازی شده تا با تفاضل گل بهتر نسبت به فامالیسائو و صعود یک پله‌ای، به رده پنجم جدول لیگ برتر پرتغال برود. طارمی با گلزنی در این دیدار، ۱۱ گله شد تا به تنهایی در رده دوم جدول برترین گلزنان لیگ برتر پرتغال بایستد. او در این فصل توانسته یک پاس گل به نام خود ثبت کند و با گرفتن ۷ پنالتی، بیشتر از تمام بازیکنان لیگ پرتغال، این کار را انجام دهد.

کم شدن محرومیت شجاعی و تکذیب شکایت از دژاگه

مسعود شجاعی، کاپیتان ملی‌پوش تراکتور پس از اخراج از زمین در دیدار با گل‌گهر در هفته نوزدهم لیگ برتر، به دلیل بدرفتاری علیه داور، با حکم کمیته انضباطی 3 جلسه از همراهی تیم خود محروم و با احتساب یک جلسه محرومیت کارت قرمز خود، در مجموع 4 هفته از همراهی تبریزی‌ها محروم شد. پس از این اتفاق، باشگاه تراکتور نسبت به رأی کمیته انضباطی اعتراض کرد و اکنون خبر می‌رسد کمیته استیناف یک جلسه از محرومیت کاپیتان تراکتوری‌های را بخشیده و این بازیکن می‌تواند از هفته بیست‌ و‌ سوم (دیدار با صنعت نفت آبادان) تیمش را همراهی کند. همچنین صبح دیروز شایعاتی پیرامون شکایت باشگاه تراکتور از اشکان دژاگه به فیفا به‌دلیل عدم بازگشت این بازیکن به ایران مطرح شده بود که مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتور این موضوع را رد کرد. کریم جمالی گفت: «چنین چیزی اصلاً صحت ندارد و ما به‌دنبال راهی برای بازگرداندن دژاگه به ایران هستیم.»

قرارداد نورافکن با سپاهان تمدید شد

قرارداد امید نورافکن با باشگاه سپاهان تمدید شد. این بازیکن پس از جدایی از باشگاه استقلال راهی لیگ فوتبال بلژیک شد تا در شارلروا به میدان برود اما پس از مدتی حضور در بلژیک به صورت قرضی راهی سپاهان شد. در نهایت پس از مذاکرات باشگاه سپاهان با تیم بلژیکی در نهایت شارلروا با جدایی این بازیکن ایرانی موافقت کرد تا نورافکن در نهایت با قراردادی 3 ساله در سپاهان ماندنی شود.

خانواده میشو مانع از حضور او در ایران

میشو کریستیچوویچ، سرمربی کروات شاهین هنوز به ایران نیامده و همین موضوع سبب شده تا احتمال جدایی وی مطرح شود. سعید مسیگر، مدیرعامل این باشگاه گفت: «دلیل غیبت میشو کروناست و خانواده‌اش مانع حضور او در ایران شده‌اند. او بالای ۶۰ سال سن دارد و ترس دارد. ما خیلی با او صحبت کرده‌ایم و امیدواریم برگردد اما اگر یک درصد هم احتمال دهیم میشو نمی‌آید، همین کادر را تقویت می‌کنیم تا کار را ادامه دهد.» گفتنی است، میودراگ رادولوویچ سرمربی ذوب آهن هم هنوز به ایران برنگشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7377/18/546465/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها